Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2004 nr 122 poz. 1271
Wersja archiwalna od 2005-10-15 do 2012-09-07
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2004 nr 122 poz. 1271
Wersja archiwalna od 2005-10-15 do 2012-09-07
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 18 ustawy z dnia 30 czerwca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 170, poz. 1015) oraz zastąpione przez rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 7 sierpnia 2012 r. w sprawie wymagań, jakie powinny spełniać statki powietrzne ze względu na ochronę środowiska więcej …

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 22 kwietnia 2004 r.

w sprawie wymagań, jakie powinny spełniać statki powietrzne ze względu na ochronę środowiska

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2005 r., Nr 189, poz. 1597)  

Na podstawie art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa wymagania, jakie powinny spełniać statki powietrzne ze względu na ochronę środowiska przed hałasem i zanieczyszczeniami ziemi, wody i powietrza.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wymagania dotyczące statków powietrznych ze względu na ochronę środowiska] 1. Statki powietrzne, ze względu na ochronę środowiska, powinny spełniać wymagania w zakresie hałasu, odnoszące się w szczególności do:

1) miar oceny hałasu;

2) wzorcowych punktów pomiaru hałasu;

3) dopuszczalnych poziomów hałasu;

4) tolerancji przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu.

2. Statki powietrzne, ze względu na ochronę środowiska, powinny spełniać wymagania w zakresie emitowanych przez silniki statków powietrznych zanieczyszczeń ziemi, wody i powietrza, odnoszące się do:

1) emisji gazów spalinowych;

2) drenażu paliwa z układu paliwowego po zatrzymaniu silnika.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Odwołanie do innych przepisów] 1. Spełnienie przez statki powietrzne wymagań ze względu na ochronę środowiska przed hałasem ocenia się, z zastrzeżeniem § 4 ust. 3, zgodnie z:

1) tomem l Załącznika 16 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.3)), obowiązującego na podstawie oświadczenia rządowego z dnia 20 sierpnia 2003 r. (Dz. U. Nr 146, poz. 1413), z wyłączeniem rozdziału 2;

2) [1] decyzją nr 2003/4/RM Dyrektora Wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 17 października 2003 r. w sprawie specyfikacji certyfikacyjnych zapewniających akceptowalne środki spełnienia dla hałasu statków powietrznych (CS-36) wydaną na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002/WE z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) (Dz.Urz. WE L 240 z 7.09.2002) zmienionego rozporządzeniem nr 1643/2003/WE z dnia 22 lipca 2003 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 (Dz. Urz. WE L 245 z 29.09.2003) oraz rozporządzeniem nr 1701/2003/WE z dnia 24 września 2003 r. dostosowującym art. 6 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002 (Dz.Urz. WE L 243 z 27.09.2003).

2. Spełnienie przez statki powietrzne wymagań ze względu na ochronę środowiska przed zanieczyszczeniami ziemi, wody i powietrza ocenia się zgodnie z:

1) tomem II Załącznika 16 do Konwencji, o której mowa w ust. 1 pkt 1, obowiązującego na podstawie oświadczenia rządowego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1;

2) [2] decyzją nr 2003/3/RM Dyrektora Wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 17 października 2003 r. w sprawie specyfikacji certyfikacyjnych zapewniających akceptowalne środki spełnienia dla emisji z silników lotniczych i drenażu paliwa (CS-34) wydaną na podstawie rozporządzenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Świadectwo zdatności w zakresie hałasu] 1. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego potwierdza spełnienie wymagań ze względu na ochronę środowiska przed hałasem w świadectwie zdatności statku powietrznego w zakresie hałasu.

2. Wzór świadectwa zdatności w zakresie hałasu określa załącznik [3] do rozporządzenia.

3. Jeżeli statek powietrzny jest przeznaczony na eksport do innego państwa lub jest importowany z innego państwa, zamiast wymagań, o których mowa w § 3 ust. 1, można stosować odpowiadające im wymagania określone przez to państwo.

4. Świadectwo zdatności w zakresie hałasu powinno, w czasie lotu statku powietrznego, znajdować się na jego pokładzie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165, Nr 141, poz. 1359 i Nr 232, poz. 2322).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 54, poz. 535, Nr 96, poz. 959 i Nr 99, poz. 1002.

3) Zmiany wymienionej umowy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1963 r. Nr 24, poz. 137 i 138, z 1969 r. Nr 27, poz. 210 i 211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz. 188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z 2000 r. Nr 39, poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528 oraz z 2003 r. Nr 78, poz. 700 i 701.

Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 22 kwietnia 2004 r. (poz. 1271)

infoRgrafika

[1] § 3 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 września 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakie powinny spełniać statki powietrzne ze względu na ochronę środowiska (Dz.U. Nr 189, poz. 1597). Zmiana weszła w życie 15 października 2005 r.

[2] § 3 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 września 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakie powinny spełniać statki powietrzne ze względu na ochronę środowiska (Dz.U. Nr 189, poz. 1597). Zmiana weszła w życie 15 października 2005 r.

[3] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 września 2005 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakie powinny spełniać statki powietrzne ze względu na ochronę środowiska (Dz.U. Nr 189, poz. 1597). Zmiana weszła w życie 15 października 2005 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00