Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2003 nr 54 poz. 473
Wersja archiwalna od 2004-01-01 do 2019-09-18
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2003 nr 54 poz. 473
Wersja archiwalna od 2004-01-01 do 2019-09-18
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 31 stycznia 2003 r.

w sprawie umundurowania pracowników urzędów żeglugi śródlądowej

Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 43 i Nr 100, poz. 1085 oraz z 2002 r. Nr 199, poz. 1672) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:

1) kategorie pracowników urzędów żeglugi śródlądowej obowiązanych do noszenia umundurowania, zwanych dalej „pracownikami"

2) warunki przydziału umundurowania;

3) wzory umundurowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Pracownicy obowiązani do noszenia umundurowania] Pracownikami obowiązanymi do noszenia umundurowania w czasie wykonywania obowiązków służbowych, z zastrzeżeniem § 3, są:

1) dyrektorzy urzędów żeglugi śródlądowej;

2) starsi inspektorzy nadzoru nad żeglugą śródlądową;

3) inspektorzy nadzoru nad żeglugą śródlądową;

4) młodsi inspektorzy nadzoru nad żeglugą śródlądową;

5) stermotorzyści.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Przydział umundurowania] Umundurowanie przydziela się pracownikowi w dniu nawiązania stosunku pracy na czas nieokreślony.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Okres używalności elementów umundurowania] 1. Elementy umundurowania oraz okresy ich używalności określa wykaz stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. Dniem rozpoczęcia naliczania okresu używalności elementów umundurowania jest dzień ich otrzymania przez pracownika.

3. Elementy umundurowania przechodzą na własność pracownika:

1) po upływie okresu ich używalności;

2) przed upływem okresu ich używalności – w przypadku rozwiązania stosunku pracy w inny sposób niż za wypowiedzeniem przez pracownika albo rozwiązania stosunku pracy przez pracodawcę bez wypowiedzenia z winy pracownika.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Przydział nowych elementów umundurowania] 1. Nowe elementy umundurowania przydziela się po upływie okresu używalności.

2. W przypadku utraty lub zniszczenia elementu umundurowania podczas wykonywania obowiązków służbowych, pracownikowi przydziela się nowy element umundurowania.

3. W zakresie odpowiedzialności za szkodę w mieniu powierzonym stosuje się przepisy prawa pracy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Wartość poszczególnych elementów] Wartość poszczególnych elementów umundurowania nie powinna przekroczyć kwot wskazanych w tabeli maksymalnych stawek za elementy umundurowania, stanowiącej załącznik nr 2 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Wzór elementów umundurowania] Wzory elementów umundurowania stanowią załącznik nr 3 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.2)

Minister Infrastruktury: w z. A. Piłat

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).

2) Niniejsze rozporządzenie poprzedzone było rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 września 1962 r. w sprawie umundurowania pracowników inspektoratów żeglugi śródlądowej (Dz. U. Nr 51, poz. 247) oraz zarządzeniem nr 107 Ministra Żeglugi z dnia 11 października 1962 r. w sprawie określenia wzorów umundurowania i oznak służbowych dla pracowników inspektoratów żeglugi śródlądowej.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 31 stycznia 2003 r. (poz. 473)

Załącznik nr 1

ELEMENTY UMUNDUROWANIA ORAZ OKRESY ICH UŻYWALNOŚCI

Lp.

Elementy umundurowania

Jednostka miary

Ilość

Okres używal­ności (miesiące)

Uwagi

1

Marynarka mundurowa

szt.

1

24

1)

2

Spodnie/spódnica mundurowa4)

szt.

2

24

1)

3

Spodnie/spódnica mundurowa4)

szt.

1

24

4

Bluza olimpijka

szt.

1

24

2)

5

Sweter

szt.

1

24

6

Koszula biała z długimi rękawami

szt.

2

24

7

Koszula biała z krótkimi rękawami

szt.

2

24

8

Czapka z 2 białymi pokrowcami

szt.

1

36

1)

9

Czapka typu sportowego

szt.

1

12

10

Czapka zimowa

szt.

1

36

11

Kurtka

szt.

1

24

12

Kombinezon inspekcyjny

szt.

1

24

13

Krawat czarny

szt.

1

24

14

Pasek czarny skórzany

szt.

1

48

15

Rękawiczki czarne skórzane

para

1

36

16

Szalik biały

szt.

1

36

17

Półbuty czarne skórzane

para

1

12

18

Botki ocieplane skórzane/kozaki4)

para

1

36

19

Skarpety letnie/rajstopy4)

para

2

12

20

Skarpety zimowe/rajstopy4)

para

2

12

21

Emblemat na rękaw

kpl.

6

24

22

Dystynkcje na rękawy

kpl.

1

24

3)

23

Dystynkcje na naramienniki

kpl.

3

24

3)

Uwagi:

1) gabardyna;

2) elanowełna;

3) w zależności od zajmowanego stanowiska;

4) dla pracowników – kobiet – do wyboru.

Załącznik nr 2

TABELA MAKSYMALNYCH STAWEK ZA ELEMENTY UMUNDUROWANIA

Lp.

Elementy umundurowania

Jednostka miary

Ilość

Stawka maksymalna (w zł)

1

Marynarka mundurowa

szt.

1

340

2

Spodnie/spódnica mundurowa z gabardyny

szt.

2

320

3

Spodnie/spódnica mundurowa z elanowełny

szt.

1

140

4

Bluza olimpijka

szt.

1

250

5

Sweter

szt.

1

120

6

Koszula biała z długimi rękawami

szt.

2

100

7

Koszula biała z krótkimi rękawami

szt.

2

100

8

Czapka z 2 białymi pokrowcami

szt.

1

100

9

Czapka typu sportowego

szt.

1

25

10

Czapka zimowa

szt.

1

90

11

Kurtka

szt.

1

300

12

Kombinezon inspekcyjny

szt.

1

120

13

Krawat czarny

szt.

1

20

14

Pasek czarny skórzany

szt.

1

35

15

Rękawiczki czarne skórzane

para

1

65

16

Szalik biały

szt.

1

20

17

Półbuty czarne skórzane

para

1

150

18

Botki ocieplane skórzane

para

1

200

19

Skarpety letnie

para

2

10

20

Skarpety zimowe

para

2

20

21

Emblemat na rękaw

kpl.

6

100

22

Dystynkcje na rękawy

kpl.

1

80

23

Dystynkcje na naramienniki

kpl.

3

150

Razem

2855

Załącznik nr 3

WZORY ELEMENTÓW UMUNDUROWANIA PRACOWNIKÓW URZĘDÓW ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

D. Opis elementów umundurowania

1. Czapka typu marynarskiego (wzór nr 1a) z ciemnogranatowej gabardyny, wysokość otoku 5 cm, daszek lakierowany na czarno; nad daszkiem skórzany pasek lakierowany na czarno o szerokości 12 mm, przytwierdzony 2 guzikami koloru złotego o średnicy 13 mm i mający 2 przesuwki skórzane. Na czapkę nakładany jest biały pokrowiec. Dookoła otoku czapki nałożona jest czarna krepa (o szerokości otoku). Do krepy przyszyty jest emblemat na sukiennej podkładce koloru czarnego, który połową swej wysokości wystaje ponad górną krawędź otoku.

2. Czapka typu sportowego (wzór nr 1b) z ciemnogranatowej tkaniny drelichowej, z emblematem na sukiennej podkładce koloru czarnego.

3. Czapka futrzana (wzór nr 1c) z emblematem na sukiennej podkładce koloru czarnego.

4. Marynarka mundurowa typu marynarskiego (wzór nr 2) z ciemnogranatowej gabardyny lub ciemnogranatowej elanowełny, z dwoma rzędami guzików o średnicy 25 mm – po 4 w każdym rzędzie. U dołu kurtki 2 kieszenie (wszyte) z klapkami.

5. Spodnie typu marynarskiego (wzór nr 3) z ciemnogranatowej gabardyny lub elanowełny, bez mankietów, dwie kieszenie boczne wszyte i jedna kieszeń tylna wszyta z prawej strony. Od środka z wszytą podszewką na kolanach.

6. Spódnica (wzór nr 3a) z ciemnogranatowej gabardyny lub z ciemnogranatowej elanowełny, prosta z kontrafałdą z tyłu.

7. Sweter (wzór nr 4) z czarnej wełny, z lewej strony naszyta kieszeń z czarnej elanobawełny z patką zapinaną na rzepy, na ramionach i łokciach wzmocnienie z elanobawełny, naramienniki zapinane na guziki o średnicy 13 mm.

8. Koszula bawełniana koloru białego, z długim rękawem, z kołnierzykiem. Zamiast koszul białych mogą być noszone koszule koloru czarnego.

9. Koszula letnia typu marynarskiego, z krótkimi rękawami, z kołnierzykiem i kieszeniami nakładanymi z patkami i naramiennikami zapinanymi na guziki.

10. Krawat gładki typu mundurowego koloru czarnego.

11. Kurtka (wzór nr 5) z materiału nieprzemakalnego, koloru czarnego, z podpinaną ocieplaną podpinką ze sztucznego futra lub wełnianą oraz przypinanym kapturem. U dołu kurtki po bokach wszyte, pod skosem, kieszenie.

12. Bluza olimpijka (wzór nr 6) z ciemnogranatowej gabardyny lub ciemnogranatowej elanowełny, z wykładanym kołnierzem, zapinana na 7 guzików, z dwiema kieszeniami nakładanymi z patkami i naramiennikami zapinanymi na guziki. Rękawy zakończone mankietami zapinanymi na guziki.

13. Rękawiczki skórzane czarne, pięciopalcowe z podszewką.

14. Szalik z wełny koloru białego.

15. Skarpety letnie i zimowe z bawełny koloru czarnego.

16. Botki ocieplane (wzór nr 7) czarne, skórzane.

17. Półbuty (wzór nr 8) czarne, skórzane.

18. Kombinezon (wzór nr 13) jako ubiór specjalny inspektora, z materiału drelichowego, koloru ciemnogranatowego z oznakowaniem z przodu nad lewą górną kieszenią w postaci napisu w kolorze białym „Urząd Żeglugi Śródlądowej”, a z tyłu w górnej części tułowia napis, w kolorze białym, „INSPEKTOR”. Rozpinany zamkami błyskawicznymi w taki sposób, aby istniała możliwość nałożenia na ubiór.

E. Opis oznak służbowych

1. Emblemat na czapkę (wzór nr 9) – wykonany metodą haftu komputerowego składający się ze srebrnej kotwicy, na której umieszczony jest na tarczy koloru czerwonego z białą obwódką srebrny orzeł, oraz 10 liści laurowych koloru złotego (haftowanych) okalających kotwicę.

2. Emblemat na rękaw (wzór nr 10) – wykonany metodą haftu komputerowego składający się z okrągłej tarczy koloru czarnego o średnicy 90 mm, na której dookoła umieszczona jest obwódka prążkowana w kolorze złotym w formie liny okrętowej oraz napis w kolorze złotym „URZĄD ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ” i nazwa miasta – siedziby urzędu, a w środku kotwica koloru złotego z biało-czerwoną wstęgą.

Emblemat jest noszony na lewym ramieniu, zgodnie ze wzorem nr 10a.

3. Dystynkcje
Dystynkcje wykonane są z taśmy koloru złotego o szerokości 12 mm naszywane na podkładzinę koloru czarnego. Odstęp pomiędzy paskami wynosi 3 mm. Odpowiednio do zajmowanego stanowiska, niektóre górne paski posiadają załamania w postaci rozwartego kąta, wierzchołkiem zwróconego ku górze (wzór nr 11a i 11b).

Dolny pasek dystynkcji powinien znajdować się w odległości 90 mm od dolnej krawędzi rękawa lub 10 mm od dolnej krawędzi naramiennika.

Sposób noszenia pasków na rękawie i naramiennikach dla poszczególnych stanowisk i odpowiadające im dystynkcje określają wzory nr 12a i 12b.

4. Guziki

Guziki o średnicy 25 mm i 13 mm wykonane z metalu w kolorze złotym z wyciśniętą kotwicą i obrzeżem prążkowanym w formie liny okrętowej.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00