Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2002 nr 236 poz. 1988
Wersja archiwalna od 2003-01-01 do 2022-09-14
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2002 nr 236 poz. 1988
Wersja archiwalna od 2003-01-01 do 2022-09-14
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 12 maja 2022 r. o portowych urządzeniach do odbioru odpadów ze statków (Dz.U. poz. 1250) oraz zastąpione przez rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 sierpnia 2022 r. w sprawie wzoru formularza raportu dotyczącego funkcjonowania i stopnia wykorzystania portowych urządzeń do odbioru odpadów ze statków więcej …

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 21 grudnia 2002 r.

w sprawie raportów dotyczących funkcjonowania i stopnia wykorzystania portowych urządzeń odbiorczych.

Na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 12 września 2002 r. o portowych urządzeniach do odbioru odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków (Dz. U. Nr 166, poz. 1361) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:

1) zakres i tryb sporządzania raportów dotyczących funkcjonowania i stopnia wykorzystania portowych urządzeń odbiorczych, zwanych dalej „raportami”, przez podmiot zarządzający portem lub przystanią morską;

2) tryb opiniowania raportów przez dyrektora właściwego urzędu morskiego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Treść raportu] Raport zawiera:

1) nazwę, siedzibę i adres oraz formę prawną podmiotu zarządzającego portem lub przystanią morską;

2) zestawienie istniejących portowych urządzeń odbiorczych dla poszczególnych rodzajów odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków, zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia;

3) dane techniczno-technologiczne dotyczące urządzeń, o których mowa w pkt 2, oraz informacje o sposobie transportu odpadów i pozostałości ładunkowych ze statków do miejsc ich magazynowania lub innego zagospodarowania;

4) zestawienie portowych urządzeń odbiorczych, zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia, oraz plan sytuacyjny z lokalizacją tych urządzeń;

5) informacje dotyczące ruchu poszczególnych rodzajów statków i częstotliwości korzystania przez te statki z portowych urządzeń odbiorczych, zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia;

6) informacje dotyczące kategorii, rodzajów i ilości odpadów oraz pozostałości ładunkowych odebranych ze statków do portowych urządzeń odbiorczych, zgodnie z załącznikiem nr 4 do rozporządzenia;

7) informacje o stopniu wykorzystania portowych urządzeń odbiorczych, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Okres sporządzania raportu przez podmiot zarządzający portem lub przystanią morską] 1. Podmiot zarządzający portem lub przystanią morską sporządza raport co 5 lat.

2. W przypadku stwierdzenia przez dyrektora właściwego urzędu morskiego nieprawidłowego funkcjonowania portowych urządzeń odbiorczych, podmiot zarządzający portem lub przystanią morską sporządza raport za okres i w terminie, wyznaczonych przez dyrektora właściwego urzędu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Przekazanie raportu w formie drukowanej oraz elektronicznej] 1. Podmiot zarządzający portem lub przystanią morską przekazuje dyrektorowi właściwego urzędu morskiego raport w formie drukowanej oraz elektronicznej, w terminie 30 dni od dnia jego sporządzenia.

2. Dyrektor właściwego urzędu morskiego w terminie 30 dni od dnia otrzymania raportu wydaje opinię, w której stwierdza, czy:

1) zakres przedłożonego raportu spełnia wymagania określone w § 2;

2) należy przedstawić oraz w jakim zakresie informacje uzupełniające do raportu;

3) ilość i wielkość portowych urządzeń odbiorczych oraz stosowane rozwiązania techniczno-technologiczne są wystarczające;

4) wymagane jest sporządzenie raportu za okres inny niż określony w § 3 ust. 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Termin sporządzenia i przekazania do zaopiniowania pierwszego raportu] Podmiot zarządzający portem lub przystanią morską sporządzi i przekaże do zaopiniowania właściwemu dyrektorowi urzędu morskiego pierwszy raport w terminie 2 lat od dnia wejścia w życie rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2003 r.

Minister Infrastruktury: w z. A. Piłat

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302).

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 21 grudnia 2002 r. (poz. 1988)

Załącznik nr 1

Zestawienie portowych urządzeń odbiorczych

Lp.

Kategorie odpadów(1)

Rodzaj urządzeń stosowanych do odbioru i okresowego magazynowania odpadów(2)

Parametry charakteryzu-jące zdolność przerobową urządzeń(3)

Wykonawca usługi w zakresie odbioru i magazynowania odpadów(4)

Kod(5)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

1.

Odpady olejowe i ich mieszaniny

2.

Ścieki

3.

Odpady stałe

4.

Pozostałości ładunkowe

Objaśnienia do załącznika nr 1:

(1) Kategorie odpadów oraz pozostałości ładunkowych należy podawać w tabeli zgodnie z ustaleniami przepisów art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 2002 r. o portowych urządzeniach do odbioru odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków (Dz. U. Nr 166, poz. 1361), tj.:

– odpady olejowe i ich mieszaniny – wymienione w Załączniku l Konwencji MARPOL 1973/78,

– ścieki – wymienione w Załączniku IV Konwencji MARPOL 1973/78,

– odpady stałe – odpady bytowe i eksploatacyjne powstające na statku, wymienione w Załączniku V Konwencji MARPOL 1973/78, z uwzględnieniem Wytycznych do wdrożenia tego załącznika, obejmującego odpady związane z ładunkiem, inne niż pozostałości ładunkowe,

– pozostałości ładunkowe – zdefiniowane zgodnie z przepisami międzynarodowymi w art. 3 pkt 5 ustawy,

przy czym w zależności od potrzeb należy wyspecyfikować urządzenia stosowane dla poszczególnych rodzajów odpadów i pozostałości ładunkowych w każdej z wymienionych kategorii.

(2) W odniesieniu do rodzaju urządzenia stosowanego do odbioru lub magazynowania odpadów należy podać urządzenia stosowane do odbioru odpadów lub pozostałości ładunkowych ze statków takie jak cysterny, barki, różnego typu pojazdy itp., a w przypadku magazynowania takie jak place, boksy, zbiorniki, kontenery, inne pojemniki itp. W tej kolumnie należy również podać środki transportu odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków do miejsc magazynowania lub do innych urządzeń i instalacji, w których prowadzone będzie ich dalsze zagospodarowanie.

(3) Należy podać maksymalną przepustowość urządzeń odbiorczych (w m3/godz. lub Mg/godz. oraz dla okresu rocznego), powierzchnię lub pojemność magazynową (w m2 lub w m3), pojemność lub ładowność stosowanych środków transportu (w m3 lub w Mg) itp. parametry.

(4) Należy zamieścić dane dotyczące podmiotu wykonującego usługi w tym zakresie (nazwa, adres, forma prawna, nr i data wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w tym zakresie wydanego w trybie określonym ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628, z późn. zm.) lub ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622, z późn. zm.).

(5) Należy wskazać kod i rodzaj odpadów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206) – nie dotyczy ścieków.

Załącznik nr 2

Zestawienie urządzeń i instalacji do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów oraz pozostałości ładunkowych odbieranych ze statków lub z miejsca ich magazynowania

Lp.

Kategorie odpadów(1)

Rodzaj urządzenia lub instalacji(2)

Parametry charakteryzu-jące zdolność przerobową(3)

Zarządzający instalacją lub urządzeniem(4)

Kod(5)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

1.

Odpady olejowe i ich mieszaniny

2.

Ścieki

3.

Odpady stałe

4.

Pozostałości ładunkowe

Objaśnienia do załącznika nr 2:

(1) Kategorie odpadów oraz pozostałości ładunkowych należy podawać w tabeli zgodnie z przepisem art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 2002 r. o portowych urządzeniach do odbioru odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków (Dz. U. Nr 166, poz. 1361), tj.:

– odpady olejowe i ich mieszaniny – wymienione w Załączniku l Konwencji MARPOL 1973/78,

– ścieki – wymienione w Załączniku IV Konwencji MARPOL 1973/78,

– odpady stałe – odpady bytowe i eksploatacyjne powstające na statku, wymienione w Załączniku V Konwencji MARPOL 1973/78, z uwzględnieniem Wytycznych do wdrożenia tego załącznika, obejmującego odpady związane z ładunkiem, inne niż pozostałości ładunkowe,

– pozostałości ładunkowe – zdefiniowane zgodnie z przepisami międzynarodowymi w ust. 3 pkt 5 ustawy, przy czym w zależności od potrzeb należy wyspecyfikować urządzenia stosowane dla poszczególnych rodzajów odpadów i pozostałości ładunkowych w każdej z wymienionych kategorii.

(2) Należy podać rodzaje urządzeń lub instalacji stosowanych dla poszczególnych rodzajów odpadów oraz pozostałości ładunkowych w każdej z wymienionych kategorii.

(3) Należy podać maksymalną zdolność przerobową urządzeń i instalacji (w m3/godz. lub w Mg/godz. oraz dla okresu rocznego), pojemność składowiskową (w m3) itp.

(4) Należy zamieścić dane dotyczące zarządzającego instalacją lub urządzeniem (nazwa, adres, forma prawna, zezwolenie na prowadzenie działalności w tym zakresie wydane w trybie określonym ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach).

(5) Należy wskazać kod i rodzaj odpadów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów – nie dotyczy ścieków.

Załącznik nr 3

Rodzaje i ilości statków zawijających do portu lub przystani morskiej oraz częstotliwość korzystania przez nie z portowych urządzeń odbiorczych

Lp.

Rodzaj statku (1)

Inne informacje o statkach(2)

Ilość zawinięć do portu lub przystani morskiej(3)

Ilość statków, które przekazały poszczególne odpady oraz pozostałości ładunkowe do portowych urządzeń odbiorczych

odpady olejowe i ich mieszaniny

ścieki

odpady stale

pozosta-łości ładun-kowe

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

Zbiornikowce olejowe, zbiornikowce do przewozu surowej ropy naftowej, statki kombinowane

2.

Chemikaliowce

3.

Masowce

4.

Drobnicowce

5.

Kontenerowce

6.

Statki pasażerskie

7.

Statki rybackie

8.

Inne statki

Objaśnienia do załącznika nr 3:

(1) Należy podać, najdokładniej jak jest to możliwe, rodzaje statków wg podanego podziału, przy czym w odniesieniu do Ip. 1 i 2 są to statki zdefiniowane przepisami międzynarodowymi, w szczególności w Załączniku l i II do Konwencji MARPOL 1973/78, a w odniesieniu do Ip. 7 – inne niż wymienione w Ip. 3–6.

(2) Należy podać najdokładniej jak jest to możliwe, informacje o łącznym i średnim tonażu (GT) w skali rocznej, poszczególnych rodzajów statków oraz inne informacje (np. o średniej liczbie osób na pokładzie – szczególnie dla statków pasażerskich itp.).

(3) Należy podać, najdokładniej jak jest to możliwe, ilości zawinięć poszczególnych rodzajów statków, a w szczególności statków wymienionych w Ip. 1, 2, 6 i 7 (w odniesieniu do pozostałych można je podać sumarycznie).

Załącznik nr 4

Rodzaje i ilości odpadów oraz pozostałości ładunkowych odebranych ze statków

Lp.

Kategorie i rodzaje odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków

Dość poszczególnych odpadów i pozostałości ładunkowych odebranych w portowych urządzeniach odbiorczych

Kod(5)

1.

2.

3.

4.

1.

Odpady olejowe i ich mieszaniny(1) [m3/rok] (szlamy, wody zęzowe i inne)

2.

Ścieki [m3/rok]

3.

Odpady stałe(2) [t/rok] (śmieci w tym odpady żywnościowe, plastik, inne)

4.

Pozostałości ładunkowe(3) [t/rok]

5.

Inne odpady(4) [t/rok] (np. odpady związane z ładunkiem)

Objaśnienia do załącznika nr 4:

(1),(2) i (3) Należy podać dane ilościowe (łączne) dotyczące poszczególnych kategorii odpadów oraz pozostałości ładunkowych ze statków wg kategorii określonych przepisami art. 6 ust. 1 ustawy z ich dodatkowym podziałem na rodzaje, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206).

(4) należy podać ilości odpadów oraz pozostałości ładunkowych, w odpowiednich kategoriach i rodzajach, które podlegały kwarantannie przed dalszym zagospodarowaniem na podstawie decyzji portowej inspekcji sanitarnej i których nie ujmuje się w Ip. 1–4.

(5) Należy wskazać na kod i rodzaj odpadów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów – nie dotyczy ścieków.

Załącznik nr 5

Informacje o stopniu wykorzystania portowych urządzeń odbiorczych

Część A – Odpady olejowe i ich mieszaniny

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

1.

Czy urządzenia odbiorcze są dostępne:

*24 godz. / dobę, 7 dni / tydzień

* 24 godz. / dobę, 5 dni / tydzień

*na zmianie dziennej (I), 7 dni / tydzień

*na zmianie dziennej (I), 5 dni / tydzień

*w innych okresach czasu (wymienić)

2.

Czy usługa odbioru odpadów jest dostępna:

*przy wszystkich nabrzeżach

*przy większości nabrzeży

*przy jednym nabrzeżu

*dla statków kotwiczących w granicach portu

*dla statków kotwiczących poza granicami portu

*inaczej (wymienić)

3.

W jaki sposób odbywa się odbiór i magazynowanie odpadów

*„na wodzie”

*„na lądzie”

*w postaci mieszaniny (bez rozdzielania wstępnego na statku)

*po wstępnej separacji oleju i wody na statku

*w zbiornikach magazynowych – pośrednich

(podać, gdzie zlokalizowane: na barce, na

lądzie itp.)

*czy przed przekazaniem do dalszego

zagospodarowania (odzysku,

unieszkodliwiania itp.) prowadzi się separację

wody i oleju w miejscach pośredniego

magazynowania (jeśli tak – podać jaką metodą)

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

3.

*czy odebrane odpady olejowe są przede

cd

wszystkim kierowane do odzysku olejów i ich

ponownego wykorzystania (jeśli tak – podać

orientacyjnie w jakim % w stosunku do

całkowitej ilości odebranych odpadów)

*czy w granicach portu znajdują się urządzenia

lub instalacje do odzysku olejów w postaci

produktu handlowego (nadającego się do

sprzedaży) lub do końcowego unieszkodliwiania

tych odpadów (jeśli tak – wymienić te instalacje)

4.

Czy istnieją jakieś ograniczenia w odbiorze lub magazynowaniu odpadów przez firmy świadczące te usługi takie jak (w miarę możliwości podać dane liczbowe):

*minimalna ilość odbieranych odpadów (m3)

*maksymalna ilość odbieranych odpadów (m3 )

*wydajność odbioru (m3 / godz.)

*inne (wymienić, np. rodzaj statku)

*dostęp urządzenia odbiorczego do statku lub do

nabrzeża

5.

Czy informacja o zamiarze zdania odpadów przez statek do portowych urządzeń odbiorczych jest wymagana z wyprzedzeniem:

*do 2 godzin

* 2 godzin

*24 godzin

*48 godzin

*inne (wymienić)

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

6.

Czy usługa w zakresie odbioru jest wykonywana:

*całkowicie w ramach opłaty tonażowej (bez

jakichkolwiek opłat dodatkowych i specjalnych)

* częściowo w ramach opłaty tonażowej oraz za

opłatami dodatkowymi i specjalnymi

*w ramach opłat ustalonych odrębną umową

pomiędzy statkiem i firmą odbierającą odpady

*w oparciu o inaczej ustalone opłaty (podać w jaki

sposób)

*czy ustalone opłaty za odbiór odpadów

zniechęcają statki do zdawania odpadów i

powodują ograniczenie ich ilości

przekazywanych do urządzeń odbiorczych w

danym porcie

7.

Czy urządzenia odbiorcze są zlokalizowane w dogodny i niepowodujący nadmiernych opóźnień w ruchu statków sposób (podać, czy w ciągu ostatnich dwóch lat wystąpiły tego rodzaju sytuacje)

8.

Czy obowiązujące w porcie procedury odbioru odpadów są jasne i zrozumiałe dla statków (podać, czy wystąpiły w tym zakresie istotne zakłócenia)

9.

Czy istniejący sposób gromadzenia i przekazywania informacji dotyczących funkcjonowania urządzeń odbiorczych nie powoduje zastrzeżeń ze strony innych podmiotów i instytucji, do których są one przekazywane (podać, czy wystąpiły w tym zakresie istotne zastrzeżenia i takiego rodzaju)

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

10.

Czy w zakresie dotyczącym gospodarowania odpadami podmiot zarządzający portem lub przystanią prowadzi współpracę z innymi podmiotami zlokalizowanymi w ich granicach lub na terenie miasta / gminy, w której ma siedzibę (jeśli tak – podać informacje na ten temat)

11.

Czy w zakresie dotyczącym gospodarowania odpadami miało miejsce nałożenie na podmiot zarządzający portem / przystanią jakiejkolwiek kary, upomnienia itp. z tytułu nieprzestrzegania obowiązujących przepisów (jeśli tak – podać kiedy i jakie, dla okresu dwóch lat poprzedzających opracowanie raportu)

Część B – Ścieki

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

l.

Czy urządzenia odbiorcze są dostępne:

*24 godz. / dobę, 7 dni / tydzień

*24 godz. / dobę, 5 dni / tydzień

*na zmianie dziennej (I), 7 dni / tydzień

*na zmianie dziennej (I), 5 dni / tydzień

*w innych okresach czasu (wymienić)

2.

Czy usługa odbioru ścieków jest dostępna:

*przy wszystkich nabrzeżach

*przy większości nabrzeży

*przy jednym nabrzeżu

*dla statków kotwiczących w granicach portu

*dla statków kotwiczących poza granicami portu

*inaczej (wymienić)

3.

W jaki sposób odbywa się odbiór i gromadzenie ścieków

*„na wodzie”

*„na lądzie”

*do ruchomego urządzenia odbiorczego (podać do

jakiego)

*ze statku do zbiornika magazynowego –

pośredniego, a następnie do ruchomego

urządzenia odbiorczego lub rurociągiem do

oczyszczalni ścieków

*bezpośrednio do oczyszczalni ścieków

*inaczej (podać jak)

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

4.

Czy istnieją jakieś ograniczenia w odbiorze lub

gromadzeniu ścieków przez firmy świadczące te usługi

takie jak

(w miarę możliwości podać dane liczbowe):

*minimalna ilość odbieranych ścieków (m3)

*maksymalna ilość odbieranych ścieków (m3)

*wydajność odbioru (m3 / godz.)

*dostęp urządzenia odbiorczego do statku lub do

nabrzeża

*inne (wymienić, np. rodzaj statku)

5.

Czy informacja o zamiarze zdania ścieków przez statek do

portowych urządzeń odbiorczych jest wymagana

z wyprzedzeniem:

*do 2 godzin

*12 godzin

*24 godzin

*48 godzin

*inne (wymienić)

6.

Czy usługa w zakresie odbioru ścieków jest wykonywana:

* całkowicie w ramach opłaty tonażowej (bez

jakichkolwiek opłat dodatkowych i

specjalnych)

* częściowo w ramach opłaty tonażowej oraz za

opłatami dodatkowymi i specjalnymi

* w ramach opłat ustalonych odrębną umową

pomiędzy statkiem i firmą odbierającą ścieki

* w oparciu o inaczej ustalone opłaty (podać w jaki

sposób)

* czy ustalone opłaty za odbiór ścieków

zniechęcają statki do ich zdawania i powodują

ograniczenie ich ilości przekazywanych do

urządzeń odbiorczych w danym porcie

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

7.

Czy urządzenia odbiorcze są zlokalizowane w dogodny

i niepowodujący nadmiernych opóźnień w ruchu statków

sposób (podać, czy w ciągu ostatnich dwóch lat wystąpiły

tego rodzaju sytuacje)

8.

Czy obowiązujące w porcie procedury odbioru ścieków są

jasne i zrozumiałe dla statków (podać, czy wystąpiły

w tym zakresie istotne zakłócenia)

9.

Czy istniejący sposób gromadzenia i przekazywania

informacji dotyczących funkcjonowania urządzeń

odbiorczych nie powoduje zastrzeżeń ze strony innych

podmiotów i instytucji, do których są one przekazywane

(podać, czy wystąpiły w tym zakresie istotne zastrzeżenia i

jakiego rodzaju)

10.

Czy w zakresie dotyczącym gospodarowania ściekami

podmiot zarządzający portem lub przystanią prowadzi

współpracę z innymi podmiotami zlokalizowanymi w ich

granicach lub na terenie miasta / gminy, w której ma

siedzibę (jeśli tak – podać informacje na ten temat)

11.

Czy w zakresie dotyczącym gospodarowania ściekami

miało miejsce nałożenie na podmiot zarządzający portem /

przystanią jakiejkolwiek kary, upomnienia itp. z tytułu nie-

przestrzegania obowiązujących przepisów (jeśli tak – podać

kiedy i jakie, dla okresu dwóch lat poprzedzających

opracowanie raportu)

Część C – Odpady stałe (bytowe i eksploatacyjne)

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

1.

Czy urządzenia odbiorcze są dostępne:

*24 godz. / dobę, 7 dni / tydzień

*24 godz. / dobę, 5 dni / tydzień

*na zmianie dziennej (I), 7 dni / tydzień

*na zmianie dziennej (I), 5 dni / tydzień

*w innych okresach czasu (określić)

2.

Czy usługa odbioru odpadów jest dostępna:

*przy wszystkich nabrzeżach

*przy większości nabrzeży

*przy jednym nabrzeżu

*dla statków kotwiczących w granicach portu

*dla statków kotwiczących poza granicami portu

*inaczej (wymienić)

3.

W jaki sposób odbywa się odbiór i gospodarowanie odpadami:

* w workach lub innych pojemnikach ustawionych

na nabrzeżu, do którego zawija statek, które są

odbierane przez firmę świadczącą tego rodzaju

usługi

* bezpośrednio na pojazd do ich transportu

„podstawiony" na nabrzeżu

* odpady są odbierane po wstępnej segregacji na

statku

* odpady są odbierane w różnej formie

(wysegregowanej i niesegregowanej)

* odpady zaliczane do niebezpiecznych są

odbierane i magazynowane oddzielnie

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

3.

* odbierane odpady są magazynowane na

cd.

wyznaczonych miejscach na terenie portu (stacje

lub „punkty" magazynowania) przed dalszym

zagospodarowaniem

* na terenie ww. „punktów" / „stacji" prowadzona

jest ich wstępna obróbka (segregacja „ręczna na

placu", rozdrabnianie, prasowanie itp. – podać

jakie operacje są prowadzone)

* odpady są przekazywane do dalszego

gospodarowania w celu odzysku materiałów

użytkowych (jeśli tak – podać orientacyjnie w

jakim % w stosunku do całkowitej ilości

odebranych odpadów)

* w granicach portu / przystani znajdują się

instalacje, w których prowadzony jest odzysk

materiałów użytkowych z odpadów w postaci

produktu handlowego lub instalacje, w których

odbywa się ich końcowe unieszkodliwianie (jeśli

tak – wymienić te instalacje)

4.

Czy istnieją jakieś ograniczenia w odbiorze lub

magazynowaniu odpadów przez firmy świadczące te usługi

takie jak (w miarę możliwości podać dane liczbowe):

* minimalna ilość odbieranych odpadów (m3)

* maksymalna ilość odbieranych odpadów (m3)

* wydajność odbioru (m3 / godz.)

* dostęp urządzenia odbiorczego do statku lub do

nabrzeża

* inne (wymienić)

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

5.

Czy informacja o zamiarze zdania odpadów przez statek do

portowych urządzeń odbiorczych jest wymagana

z wyprzedzeniem:

* do 2 godzin

* 12 godzin

* 24 godzin

* 48 godzin

* inne (wymienić)

6.

Czy usługa w zakresie odbioru jest wykonywana:

* całkowicie w ramach opłaty tonażowej (bez

jakichkolwiek opłat dodatkowych i specjalnych)

* częściowo w ramach opłaty tonażowej oraz za

opłatami dodatkowymi i specjalnymi

*w ramach opłat ustalonych odrębną umową

pomiędzy statkiem i firmą odbierającą odpady

* w oparciu o inaczej ustalone opłaty (podać w jaki

sposób)

* czy ustalone opłaty za odbiór odpadów

zniechęcają statki do zdawania odpadów i

powodują ograniczenie ich ilości

przekazywanych do urządzeń odbiorczych w

danym porcie

7.

Czy urządzenia odbiorcze są zlokalizowane w dogodny

i niepowodujący nadmiernych opóźnień w ruchu statków

sposób (podać, czy w ciągu ostatnich dwóch lat wystąpiły

tego rodzaju sytuacje)

8.

Czy obowiązujące w porcie procedury odbioru odpadów są

jasne i zrozumiałe dla statków (podać, czy wystąpiły

w tym zakresie istotne zakłócenia)

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

9.

Czy istniejący sposób gromadzenia i przekazywania

informacji dotyczących funkcjonowania urządzeń

odbiorczych nie powoduje zastrzeżeń ze strony innych

podmiotów i instytucji, do których są one przekazywane

(podać, czy wystąpiły w tym zakresie istotne zastrzeżenia i

jakiego rodzaju)

10.

Czy w zakresie dotyczącym gospodarowania odpadami

podmiot zarządzający portem lub przystanią prowadzi

współpracę z innymi podmiotami zlokalizowanymi w ich

granicach lub na terenie miasta / gminy, w której ma

siedzibę (jeśli tak – podać informacje na ten temat)

11.

Czy w zakresie dotyczącym gospodarowania odpadami

miało miejsce nałożenie na podmiot zarządzający portem /

przystanią jakiejkolwiek kary, upomnienia itp. z tytułu nie­

przestrzegania obowiązujących przepisów (jeśli tak – podać

kiedy i jakie, dla okresu dwóch lat poprzedzających

opracowanie raportu)

Część D – Pozostałości ładunkowe ze statków

(w szczególności szkodliwe substancje ciekłe)

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

1.

Czy urządzenia odbiorcze są dostępne:

* 24 godz. / dobę, 7 dni / tydzień

* 24 godz. / dobę, 5 dni / tydzień

* na zmianie dziennej (I), 7 dni / tydzień

* na zmianie dziennej (I), 5 dni /tydzień

* w innych okresach czasu (wymienić)

2.

Czy usługa odbioru odpadów jest dostępna:

* przy wszystkich nabrzeżach

* przy większości nabrzeży

* przy jednym nabrzeżu

* dla statków kotwiczących w granicach portu

* dla statków kotwiczących poza granicami portu

* inaczej (wymienić)

3.

W jaki sposób odbywa się odbiór i magazynowanie

odpadów

* bezpośrednio ze statku do ruchomego urządzenia

odbiorczego (podać do jakiego)

* z pośrednim magazynowaniem odbieranych

pozostałości ładunkowych w zbiornikach,

pojemnikach itp., zlokalizowanych przy

nabrzeżu lub w innych miejscach w porcie

(podać w jakich)

* do transportu odbieranych pozostałości

ładunkowych ze statków są stosowane specjalne

urządzenia (podać jakie)

Lp.

Rodzaj informacji

Odpowiedź

Tak

Nie

1.

2.

3.

4.

3.

* odebrane pozostałości ładunkowe kierowane są

cd.

do ponownego wykorzystania (jeśli tak – podać

orientacyjnie w jakim % w stosunku do ich

całkowitej ilości)

* w granicach portu znajdują się urządzenia lub

instalacje, w których prowadzony jest odzysk

materiałów użytkowych z pozostałości

ładunkowych w postaci produktu handlowego

lub do końcowego ich unieszkodliwiania (jeśli

tak – wymienić te instalacje)

* usługi w zakresie odbioru pozostałości

ładunkowych są świadczone przez podmiot

zarządzający portem lub przystanią w ramach

umowy podpisanej z odbiorcą ładunku (jeśli tak

– to jakich pozostałości ładunkowych to dotyczy)

* odbiorca ładunku, jeśli prowadzi wyżej

wymienione usługi we własnym zakresie,

wykonuje to w porozumieniu z podmiotem

zarządzającym portem i czy przekazuje mu na

ten temat odpowiednie informacje (m.in. dla

potrzeb przedmiotowego raportu)

4.

Czy istnieją jakieś ograniczenia w odbiorze lub

magazynowaniu pozostałości ładunkowych ze statków

przez firmy świadczące te usługi takie jak (w miarę

możliwości podać dane liczbowe):

* minimalna ilość odbieranych pozostałości

ładunkowych (m3)

* maksymalna ilość odbieranych pozostałości

ładunkowych (m3)

* wydajność odbioru (m3 / godz.)

* dostęp urządzenia odbiorczego do statku lub do

nabrzeża

* inne (wymienić, np. rodzaj statku)

5.

Czy informacja o zamiarze zdania pozostałości

ładunkowych przez statek do portowych urządzeń

odbiorczych jest wymagana z wyprzedzeniem:

* do 2 godzin

* 12 godzin

* 24 godzin

* 48 godzin

* inne (wymienić)

6.

Czy opłaty za świadczenie usług w zakresie odbioru

pozostałości ładunkowych zniechęcają statki do ich

zdawania i powodują ograniczenie ich ilości

przekazywanych do urządzeń odbiorczych

w danym porcie

7.

Czy urządzenia odbiorcze są zlokalizowane w dogodny

i niepowodujący nadmiernych opóźnień w ruchu statków

sposób (podać, czy w ciągu ostatnich dwóch lat wystąpiły

tego rodzaju sytuacje)

8.

Czy obowiązujące w porcie procedury odbioru pozostałości

ładunkowych są jasne i zrozumiałe dla statków (podać, czy

wystąpiły w tym zakresie istotne zakłócenia)

9.

Czy istniejący sposób gromadzenia i przekazywania

informacji dotyczących funkcjonowania urządzeń

odbiorczych nie powoduje zastrzeżeń ze strony innych

podmiotów i instytucji, do których są one przekazywane

(podać, czy wystąpiły w tym zakresie istotne zastrzeżenia i

jakiego rodzaju)

10.

Czy w zakresie dotyczącym gospodarowania

pozostałościami ładunkowymi, podmiot zarządzający

portem lub przystanią prowadzi współpracę z innymi

podmiotami zlokalizowanymi w ich granicach lub na

terenie miasta / gminy, w której ma siedzibę (jeśli tak –

podać informacje na ten temat)

11.

Czy w zakresie dotyczącym gospodarowania

pozostałościami ładunkowymi miało miejsce nałożenie na

podmiot zarządzający portem / przystanią jakiejkolwiek

kary, upomnienia itp. z tytułu nieprzestrzegania

obowiązujących przepisów (jeśli tak – podać kiedy i jakie,

dla okresu dwóch lat poprzedzających opracowanie raportu)

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00