history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-02-04

§ 7.  1. Do zamówień zawartych we wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 4, dla zamówień na usługi, dostawy i roboty budowlane, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 10.000,00 PLN (netto) przeprowadza się rozeznanie rynku, o którym mowa w ust. 2. Dokumentację z przeprowadzonego rozeznania rynku sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia, dołącza się do wniosku z zastrzeżeniem ust. 15.

2. Rozeznanie rynku jest realizowane w jednej z następujących form:

1) poprzez przekazanie do co najmniej trzech wybranych wykonawców zapytania w zakresie rozeznania rynku wraz z formularzem ofertowym, z jednoczesnym zamieszczeniem ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej GDDKiA w zakładce BIP.

2) dla dostaw, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 10.000,00 PLN (netto) a nie przekracza kwoty 20.000,00 PLN (netto), rozeznanie rynku można dokonać wyłącznie poprzez zebranie publikowanych na stronach internetowych co najmniej trzech ofert zawierających cenę proponowaną przez potencjalnych wykonawców.

3.Wzór ogłoszenia o zamówieniu i wzór formularza ofertowego stanowią odpowiednio załączniki nr 3 i 4 do zarządzenia.

4. Treść ogłoszenia akceptuje w Centrali GDDKiA kierownik komórki organizacyjnej, w Oddziale GDDKiA Dyrektor lub osoba upoważniona.

5. Komórka organizacyjna w każdym przypadku dokonywania rozeznania rynku, a także w przypadku zastosowania odstępstwa od rozeznania rynku na podstawie ust. 14 pkt 1 lub ust. 16, jest zobowiązana przekazać wykonawcom, do których kierowane jest zapytanie w zakresie rozeznania rynku, klauzulę informacyjną określającą zasady przetwarzania danych osobowych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w związku z udzielaniem zamówień o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN (netto) lub zamówień wyłączonych. Klauzula informacyjna dostępna jest w intranecie w zakładce „Ochrona Danych Osobowych”.

6. W zakresie ust. 2 pkt 1:

1) [5] dokumenty można przekazać za pomocą: poczty elektronicznej, korespondencją pocztową, lub przy pomocy faksu;

2) wyznaczony wykonawcom termin na przekazanie odpowiedzi na zapytanie w zakresie rozeznania rynku nie może być krótszy niż 7 dni;

3) ogłoszenie o zamówieniu powinno być zamieszczone na stronie internetowej przez co najmniej 7 dni.

7. Kryterium oceny ofert są:

1) w przypadku rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 – cena albo cena i inne kryteria, w szczególności:

a) jakość,

b) funkcjonalność,

c) parametry techniczne,

d) zastosowanie najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko,

e) koszty eksploatacji,

f) serwis,

g) termin wykonania zamówienia,

h) doświadczenie wykonawcy,

i) aspekty społeczne

– gwarantujące uzyskanie najkorzystniejszej ekonomicznie i jakościowo oferty;

2) w przypadku rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 – cena.

8. Komórka organizacyjna planująca zrealizować zamówienie zobowiązana jest do szczegółowego opisania każdego z kryteriów, o którym mowa w ust. 7. Opis kryteriów i opis oceny tych kryteriów powinien gwarantować obiektywną ocenę każdej ze złożonych ofert, nie dopuszczając do subiektywnych elementów oceny.

9. Zapytania w zakresie rozeznania rynku, o których mowa w ust. 2 pkt 1, przesłane do wykonawców oraz ogłoszenie muszą być tożsame i powinny zawierać co najmniej:

1) krótką charakterystykę przedmiotu zamówienia;

2) kryteria oceny (w tym cenę), którymi będzie się kierował zamawiający przy wyborze zamawianych dostaw, usług lub robót budowlanych z uwzględnieniem opisów tych kryteriów oraz ich wag;

3) wymagany termin przekazania odpowiedzi.

10. W przypadku, gdy z przedmiotu zamówienia wynika brak możliwości rozesłania zapytania w zakresie rozeznania rynku do wymaganej liczby wykonawców dopuszcza się, po uzyskaniu zgody Dyrektora, wysłanie zapytania do mniejszej liczby wykonawców.

11. Wymóg rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2, uznaje się za spełniony, jeżeli:

1) w odpowiedzi na skierowane zapytanie i umieszczone ogłoszenie o zamówieniu w ramach rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, otrzymano co najmniej jedną ofertę w zakresie przedmiotu dotyczącego rozeznania rynku lub

2) zebrano co najmniej trzy publikowane oferty w przypadku zastosowania formy, o której mowa w ust. 2 pkt 2.

12. Dokumenty potwierdzające rozeznanie rynku mogą przyjąć formę:

1) pisemną, dokumentów przesłanych faksem lub wydruków listów elektronicznych i odpowiedzi ofertowych złożonych na podstawie zaproszenia lub przesłanych przez potencjalnych wykonawców z własnej inicjatywy w przypadku zastosowania rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lub

2) wydruków ze strony internetowej w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.

13. Dokumenty z przeprowadzonego rozeznania rynku stanowią załącznik do wniosku w sprawie realizacji zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN (netto) lub zamówienia wyłączonego.

14. W uzasadnionych przypadkach można:

1) odstąpić od rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2;

2) wystąpić o skrócenie terminu, o którym mowa w ust. 6.

15. O odstąpieniu, o którym mowa w ust. 14 pkt 1 lub skróceniu terminu, o którym mowa w ust. 14 pkt 2 decyduje Dyrektor.

16. Od przeprowadzenia rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2, można odstąpić w przypadku zamówień określonych w art. 11 ust. 1 pkt 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy Pzp jeśli wartość tych zamówień jest mniejsza niż 130.000,00 PLN (netto), a także w przypadku zamówień, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp. W przypadku, gdy wartość zamówień, o których mowa w art. 11 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy Pzp jest równa lub przekracza kwotę 130.000,00 PLN (netto), dopuszcza się rozeznanie rynku poprzez przekazanie zapytania do co najmniej trzech wybranych wykonawców. W tych przypadkach nie ma obowiązku uzyskania zgody, o której mowa w ust. 15.

17. Komórka organizacyjna zamieszcza na swojej stronie internetowej w zakładce BIP informację o udzieleniu zamówienia o wartości przekraczającej 10.000,00 PLN (netto), w terminie 30 dni od dnia jego udzielenia, ze wskazaniem nazwy i adresu siedziby podmiotu, a w przypadku osób fizycznych imienia i nazwiska, z którym zawarto umowę (lub udzielono zamówienia bez umowy) w sprawie zamówienia oraz informację o wartości i zakresie zamówienia. W przypadku unieważnienia postępowania również informacja w postaci ogłoszenia musi być opublikowana.

18.  Ogłoszenia, o których mowa w ust. 2 pkt 1 oraz w ust. 17, a także inne dokumenty, zamieszcza na stronie:

1) w Centrali GDDKiA: Biuro Generalnego Dyrektora;

2) w Oddziałach GDDKiA: Wydziały Zamówień Publicznych.

[5] § 7 ust. 6 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 2 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 3 lutego 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie realizacji przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zamówień publicznych o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN (netto) oraz wyłączonych spod stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.Urz.GDDKiA. poz. 2). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-02-04

§ 7.  1. Do zamówień zawartych we wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 4, dla zamówień na usługi, dostawy i roboty budowlane, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 10.000,00 PLN (netto) przeprowadza się rozeznanie rynku, o którym mowa w ust. 2. Dokumentację z przeprowadzonego rozeznania rynku sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia, dołącza się do wniosku z zastrzeżeniem ust. 15.

2. Rozeznanie rynku jest realizowane w jednej z następujących form:

1) poprzez przekazanie do co najmniej trzech wybranych wykonawców zapytania w zakresie rozeznania rynku wraz z formularzem ofertowym, z jednoczesnym zamieszczeniem ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej GDDKiA w zakładce BIP.

2) dla dostaw, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 10.000,00 PLN (netto) a nie przekracza kwoty 20.000,00 PLN (netto), rozeznanie rynku można dokonać wyłącznie poprzez zebranie publikowanych na stronach internetowych co najmniej trzech ofert zawierających cenę proponowaną przez potencjalnych wykonawców.

3.Wzór ogłoszenia o zamówieniu i wzór formularza ofertowego stanowią odpowiednio załączniki nr 3 i 4 do zarządzenia.

4. Treść ogłoszenia akceptuje w Centrali GDDKiA kierownik komórki organizacyjnej, w Oddziale GDDKiA Dyrektor lub osoba upoważniona.

5. Komórka organizacyjna w każdym przypadku dokonywania rozeznania rynku, a także w przypadku zastosowania odstępstwa od rozeznania rynku na podstawie ust. 14 pkt 1 lub ust. 16, jest zobowiązana przekazać wykonawcom, do których kierowane jest zapytanie w zakresie rozeznania rynku, klauzulę informacyjną określającą zasady przetwarzania danych osobowych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w związku z udzielaniem zamówień o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN (netto) lub zamówień wyłączonych. Klauzula informacyjna dostępna jest w intranecie w zakładce „Ochrona Danych Osobowych”.

6. W zakresie ust. 2 pkt 1:

1) [5] dokumenty można przekazać za pomocą: poczty elektronicznej, korespondencją pocztową, lub przy pomocy faksu;

2) wyznaczony wykonawcom termin na przekazanie odpowiedzi na zapytanie w zakresie rozeznania rynku nie może być krótszy niż 7 dni;

3) ogłoszenie o zamówieniu powinno być zamieszczone na stronie internetowej przez co najmniej 7 dni.

7. Kryterium oceny ofert są:

1) w przypadku rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 – cena albo cena i inne kryteria, w szczególności:

a) jakość,

b) funkcjonalność,

c) parametry techniczne,

d) zastosowanie najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko,

e) koszty eksploatacji,

f) serwis,

g) termin wykonania zamówienia,

h) doświadczenie wykonawcy,

i) aspekty społeczne

– gwarantujące uzyskanie najkorzystniejszej ekonomicznie i jakościowo oferty;

2) w przypadku rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 – cena.

8. Komórka organizacyjna planująca zrealizować zamówienie zobowiązana jest do szczegółowego opisania każdego z kryteriów, o którym mowa w ust. 7. Opis kryteriów i opis oceny tych kryteriów powinien gwarantować obiektywną ocenę każdej ze złożonych ofert, nie dopuszczając do subiektywnych elementów oceny.

9. Zapytania w zakresie rozeznania rynku, o których mowa w ust. 2 pkt 1, przesłane do wykonawców oraz ogłoszenie muszą być tożsame i powinny zawierać co najmniej:

1) krótką charakterystykę przedmiotu zamówienia;

2) kryteria oceny (w tym cenę), którymi będzie się kierował zamawiający przy wyborze zamawianych dostaw, usług lub robót budowlanych z uwzględnieniem opisów tych kryteriów oraz ich wag;

3) wymagany termin przekazania odpowiedzi.

10. W przypadku, gdy z przedmiotu zamówienia wynika brak możliwości rozesłania zapytania w zakresie rozeznania rynku do wymaganej liczby wykonawców dopuszcza się, po uzyskaniu zgody Dyrektora, wysłanie zapytania do mniejszej liczby wykonawców.

11. Wymóg rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2, uznaje się za spełniony, jeżeli:

1) w odpowiedzi na skierowane zapytanie i umieszczone ogłoszenie o zamówieniu w ramach rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, otrzymano co najmniej jedną ofertę w zakresie przedmiotu dotyczącego rozeznania rynku lub

2) zebrano co najmniej trzy publikowane oferty w przypadku zastosowania formy, o której mowa w ust. 2 pkt 2.

12. Dokumenty potwierdzające rozeznanie rynku mogą przyjąć formę:

1) pisemną, dokumentów przesłanych faksem lub wydruków listów elektronicznych i odpowiedzi ofertowych złożonych na podstawie zaproszenia lub przesłanych przez potencjalnych wykonawców z własnej inicjatywy w przypadku zastosowania rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lub

2) wydruków ze strony internetowej w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.

13. Dokumenty z przeprowadzonego rozeznania rynku stanowią załącznik do wniosku w sprawie realizacji zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN (netto) lub zamówienia wyłączonego.

14. W uzasadnionych przypadkach można:

1) odstąpić od rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2;

2) wystąpić o skrócenie terminu, o którym mowa w ust. 6.

15. O odstąpieniu, o którym mowa w ust. 14 pkt 1 lub skróceniu terminu, o którym mowa w ust. 14 pkt 2 decyduje Dyrektor.

16. Od przeprowadzenia rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2, można odstąpić w przypadku zamówień określonych w art. 11 ust. 1 pkt 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy Pzp jeśli wartość tych zamówień jest mniejsza niż 130.000,00 PLN (netto), a także w przypadku zamówień, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp. W przypadku, gdy wartość zamówień, o których mowa w art. 11 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy Pzp jest równa lub przekracza kwotę 130.000,00 PLN (netto), dopuszcza się rozeznanie rynku poprzez przekazanie zapytania do co najmniej trzech wybranych wykonawców. W tych przypadkach nie ma obowiązku uzyskania zgody, o której mowa w ust. 15.

17. Komórka organizacyjna zamieszcza na swojej stronie internetowej w zakładce BIP informację o udzieleniu zamówienia o wartości przekraczającej 10.000,00 PLN (netto), w terminie 30 dni od dnia jego udzielenia, ze wskazaniem nazwy i adresu siedziby podmiotu, a w przypadku osób fizycznych imienia i nazwiska, z którym zawarto umowę (lub udzielono zamówienia bez umowy) w sprawie zamówienia oraz informację o wartości i zakresie zamówienia. W przypadku unieważnienia postępowania również informacja w postaci ogłoszenia musi być opublikowana.

18.  Ogłoszenia, o których mowa w ust. 2 pkt 1 oraz w ust. 17, a także inne dokumenty, zamieszcza na stronie:

1) w Centrali GDDKiA: Biuro Generalnego Dyrektora;

2) w Oddziałach GDDKiA: Wydziały Zamówień Publicznych.

[5] § 7 ust. 6 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 2 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 3 lutego 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie realizacji przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zamówień publicznych o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN (netto) oraz wyłączonych spod stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.Urz.GDDKiA. poz. 2). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-02-17 do 2022-02-03

§ 7.  1. Do zamówień zawartych we wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 4, dla zamówień na usługi, dostawy i roboty budowlane, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 10.000,00 PLN (netto) przeprowadza się rozeznanie rynku, o którym mowa w ust. 2. Dokumentację z przeprowadzonego rozeznania rynku sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia, dołącza się do wniosku z zastrzeżeniem ust. 15.

2. Rozeznanie rynku jest realizowane w jednej z następujących form:

1) poprzez przekazanie do co najmniej trzech wybranych wykonawców zapytania w zakresie rozeznania rynku wraz z formularzem ofertowym, z jednoczesnym zamieszczeniem ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej GDDKiA w zakładce BIP.

2) dla dostaw, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 10.000,00 PLN (netto) a nie przekracza kwoty 20.000,00 PLN (netto), rozeznanie rynku można dokonać wyłącznie poprzez zebranie publikowanych na stronach internetowych co najmniej trzech ofert zawierających cenę proponowaną przez potencjalnych wykonawców.

3.Wzór ogłoszenia o zamówieniu i wzór formularza ofertowego stanowią odpowiednio załączniki nr 3 i 4 do zarządzenia.

4. Treść ogłoszenia akceptuje w Centrali GDDKiA kierownik komórki organizacyjnej, w Oddziale GDDKiA Dyrektor lub osoba upoważniona.

5. Komórka organizacyjna w każdym przypadku dokonywania rozeznania rynku, a także w przypadku zastosowania odstępstwa od rozeznania rynku na podstawie ust. 14 pkt 1 lub ust. 16, jest zobowiązana przekazać wykonawcom, do których kierowane jest zapytanie w zakresie rozeznania rynku, klauzulę informacyjną określającą zasady przetwarzania danych osobowych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w związku z udzielaniem zamówień o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN (netto) lub zamówień wyłączonych. Klauzula informacyjna dostępna jest w intranecie w zakładce „Ochrona Danych Osobowych”.

6. W zakresie ust. 2 pkt 1:

1) dokumenty można przekazać w formie pisemnej, faksowej lub elektronicznej;

2) wyznaczony wykonawcom termin na przekazanie odpowiedzi na zapytanie w zakresie rozeznania rynku nie może być krótszy niż 7 dni;

3) ogłoszenie o zamówieniu powinno być zamieszczone na stronie internetowej przez co najmniej 7 dni.

7. Kryterium oceny ofert są:

1) w przypadku rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 – cena albo cena i inne kryteria, w szczególności:

a) jakość,

b) funkcjonalność,

c) parametry techniczne,

d) zastosowanie najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko,

e) koszty eksploatacji,

f) serwis,

g) termin wykonania zamówienia,

h) doświadczenie wykonawcy,

i) aspekty społeczne

– gwarantujące uzyskanie najkorzystniejszej ekonomicznie i jakościowo oferty;

2) w przypadku rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 – cena.

8. Komórka organizacyjna planująca zrealizować zamówienie zobowiązana jest do szczegółowego opisania każdego z kryteriów, o którym mowa w ust. 7. Opis kryteriów i opis oceny tych kryteriów powinien gwarantować obiektywną ocenę każdej ze złożonych ofert, nie dopuszczając do subiektywnych elementów oceny.

9. Zapytania w zakresie rozeznania rynku, o których mowa w ust. 2 pkt 1, przesłane do wykonawców oraz ogłoszenie muszą być tożsame i powinny zawierać co najmniej:

1) krótką charakterystykę przedmiotu zamówienia;

2) kryteria oceny (w tym cenę), którymi będzie się kierował zamawiający przy wyborze zamawianych dostaw, usług lub robót budowlanych z uwzględnieniem opisów tych kryteriów oraz ich wag;

3) wymagany termin przekazania odpowiedzi.

10. W przypadku, gdy z przedmiotu zamówienia wynika brak możliwości rozesłania zapytania w zakresie rozeznania rynku do wymaganej liczby wykonawców dopuszcza się, po uzyskaniu zgody Dyrektora, wysłanie zapytania do mniejszej liczby wykonawców.

11. Wymóg rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2, uznaje się za spełniony, jeżeli:

1) w odpowiedzi na skierowane zapytanie i umieszczone ogłoszenie o zamówieniu w ramach rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, otrzymano co najmniej jedną ofertę w zakresie przedmiotu dotyczącego rozeznania rynku lub

2) zebrano co najmniej trzy publikowane oferty w przypadku zastosowania formy, o której mowa w ust. 2 pkt 2.

12. Dokumenty potwierdzające rozeznanie rynku mogą przyjąć formę:

1) pisemną, dokumentów przesłanych faksem lub wydruków listów elektronicznych i odpowiedzi ofertowych złożonych na podstawie zaproszenia lub przesłanych przez potencjalnych wykonawców z własnej inicjatywy w przypadku zastosowania rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lub

2) wydruków ze strony internetowej w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.

13. Dokumenty z przeprowadzonego rozeznania rynku stanowią załącznik do wniosku w sprawie realizacji zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN (netto) lub zamówienia wyłączonego.

14. W uzasadnionych przypadkach można:

1) odstąpić od rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2;

2) wystąpić o skrócenie terminu, o którym mowa w ust. 6.

15. O odstąpieniu, o którym mowa w ust. 14 pkt 1 lub skróceniu terminu, o którym mowa w ust. 14 pkt 2 decyduje Dyrektor.

16. Od przeprowadzenia rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2, można odstąpić w przypadku zamówień określonych w art. 11 ust. 1 pkt 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy Pzp jeśli wartość tych zamówień jest mniejsza niż 130.000,00 PLN (netto), a także w przypadku zamówień, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp. W przypadku, gdy wartość zamówień, o których mowa w art. 11 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy Pzp jest równa lub przekracza kwotę 130.000,00 PLN (netto), dopuszcza się rozeznanie rynku poprzez przekazanie zapytania do co najmniej trzech wybranych wykonawców. W tych przypadkach nie ma obowiązku uzyskania zgody, o której mowa w ust. 15.

17. Komórka organizacyjna zamieszcza na swojej stronie internetowej w zakładce BIP informację o udzieleniu zamówienia o wartości przekraczającej 10.000,00 PLN (netto), w terminie 30 dni od dnia jego udzielenia, ze wskazaniem nazwy i adresu siedziby podmiotu, a w przypadku osób fizycznych imienia i nazwiska, z którym zawarto umowę (lub udzielono zamówienia bez umowy) w sprawie zamówienia oraz informację o wartości i zakresie zamówienia. W przypadku unieważnienia postępowania również informacja w postaci ogłoszenia musi być opublikowana.

18. [2] Ogłoszenia, o których mowa w ust. 2 pkt 1 oraz w ust. 17, a także inne dokumenty, zamieszcza na stronie:

1) w Centrali GDDKiA: Biuro Generalnego Dyrektora;

2) w Oddziałach GDDKiA: Wydziały Zamówień Publicznych.

[2] § 7 ust. 18 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 3 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 17 lutego 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie realizacji, przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zamówień publicznych o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN (netto) oraz wyłączonych spod stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.Urz.GDDKiA. poz. 3). Zmiana weszła w życie 17 lutego 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-01-01 do 2021-02-16

§ 7.  1. Do zamówień zawartych we wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 4, dla zamówień na usługi, dostawy i roboty budowlane, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 10.000,00 PLN (netto) przeprowadza się rozeznanie rynku, o którym mowa w ust. 2. Dokumentację z przeprowadzonego rozeznania rynku sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia, dołącza się do wniosku z zastrzeżeniem ust. 15.

2. Rozeznanie rynku jest realizowane w jednej z następujących form:

1) poprzez przekazanie do co najmniej trzech wybranych wykonawców zapytania w zakresie rozeznania rynku wraz z formularzem ofertowym, z jednoczesnym zamieszczeniem ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej GDDKiA w zakładce BIP.

2) dla dostaw, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 10.000,00 PLN (netto) a nie przekracza kwoty 20.000,00 PLN (netto), rozeznanie rynku można dokonać wyłącznie poprzez zebranie publikowanych na stronach internetowych co najmniej trzech ofert zawierających cenę proponowaną przez potencjalnych wykonawców.

3.Wzór ogłoszenia o zamówieniu i wzór formularza ofertowego stanowią odpowiednio załączniki nr 3 i 4 do zarządzenia.

4. Treść ogłoszenia akceptuje w Centrali GDDKiA kierownik komórki organizacyjnej, w Oddziale GDDKiA Dyrektor lub osoba upoważniona.

5. Komórka organizacyjna w każdym przypadku dokonywania rozeznania rynku, a także w przypadku zastosowania odstępstwa od rozeznania rynku na podstawie ust. 14 pkt 1 lub ust. 16, jest zobowiązana przekazać wykonawcom, do których kierowane jest zapytanie w zakresie rozeznania rynku, klauzulę informacyjną określającą zasady przetwarzania danych osobowych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad w związku z udzielaniem zamówień o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN (netto) lub zamówień wyłączonych. Klauzula informacyjna dostępna jest w intranecie w zakładce „Ochrona Danych Osobowych”.

6. W zakresie ust. 2 pkt 1:

1) dokumenty można przekazać w formie pisemnej, faksowej lub elektronicznej;

2) wyznaczony wykonawcom termin na przekazanie odpowiedzi na zapytanie w zakresie rozeznania rynku nie może być krótszy niż 7 dni;

3) ogłoszenie o zamówieniu powinno być zamieszczone na stronie internetowej przez co najmniej 7 dni.

7. Kryterium oceny ofert są:

1) w przypadku rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 – cena albo cena i inne kryteria, w szczególności:

a) jakość,

b) funkcjonalność,

c) parametry techniczne,

d) zastosowanie najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko,

e) koszty eksploatacji,

f) serwis,

g) termin wykonania zamówienia,

h) doświadczenie wykonawcy,

i) aspekty społeczne

– gwarantujące uzyskanie najkorzystniejszej ekonomicznie i jakościowo oferty;

2) w przypadku rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 – cena.

8. Komórka organizacyjna planująca zrealizować zamówienie zobowiązana jest do szczegółowego opisania każdego z kryteriów, o którym mowa w ust. 7. Opis kryteriów i opis oceny tych kryteriów powinien gwarantować obiektywną ocenę każdej ze złożonych ofert, nie dopuszczając do subiektywnych elementów oceny.

9. Zapytania w zakresie rozeznania rynku, o których mowa w ust. 2 pkt 1, przesłane do wykonawców oraz ogłoszenie muszą być tożsame i powinny zawierać co najmniej:

1) krótką charakterystykę przedmiotu zamówienia;

2) kryteria oceny (w tym cenę), którymi będzie się kierował zamawiający przy wyborze zamawianych dostaw, usług lub robót budowlanych z uwzględnieniem opisów tych kryteriów oraz ich wag;

3) wymagany termin przekazania odpowiedzi.

10. W przypadku, gdy z przedmiotu zamówienia wynika brak możliwości rozesłania zapytania w zakresie rozeznania rynku do wymaganej liczby wykonawców dopuszcza się, po uzyskaniu zgody Dyrektora, wysłanie zapytania do mniejszej liczby wykonawców.

11. Wymóg rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2, uznaje się za spełniony, jeżeli:

1) w odpowiedzi na skierowane zapytanie i umieszczone ogłoszenie o zamówieniu w ramach rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, otrzymano co najmniej jedną ofertę w zakresie przedmiotu dotyczącego rozeznania rynku lub

2) zebrano co najmniej trzy publikowane oferty w przypadku zastosowania formy, o której mowa w ust. 2 pkt 2.

12. Dokumenty potwierdzające rozeznanie rynku mogą przyjąć formę:

1) pisemną, dokumentów przesłanych faksem lub wydruków listów elektronicznych i odpowiedzi ofertowych złożonych na podstawie zaproszenia lub przesłanych przez potencjalnych wykonawców z własnej inicjatywy w przypadku zastosowania rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lub

2) wydruków ze strony internetowej w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.

13. Dokumenty z przeprowadzonego rozeznania rynku stanowią załącznik do wniosku w sprawie realizacji zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż 130.000,00 PLN (netto) lub zamówienia wyłączonego.

14. W uzasadnionych przypadkach można:

1) odstąpić od rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2;

2) wystąpić o skrócenie terminu, o którym mowa w ust. 6.

15. O odstąpieniu, o którym mowa w ust. 14 pkt 1 lub skróceniu terminu, o którym mowa w ust. 14 pkt 2 decyduje Dyrektor.

16. Od przeprowadzenia rozeznania rynku, o którym mowa w ust. 2, można odstąpić w przypadku zamówień określonych w art. 11 ust. 1 pkt 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy Pzp jeśli wartość tych zamówień jest mniejsza niż 130.000,00 PLN (netto), a także w przypadku zamówień, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp. W przypadku, gdy wartość zamówień, o których mowa w art. 11 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy Pzp jest równa lub przekracza kwotę 130.000,00 PLN (netto), dopuszcza się rozeznanie rynku poprzez przekazanie zapytania do co najmniej trzech wybranych wykonawców. W tych przypadkach nie ma obowiązku uzyskania zgody, o której mowa w ust. 15.

17. Komórka organizacyjna zamieszcza na swojej stronie internetowej w zakładce BIP informację o udzieleniu zamówienia o wartości przekraczającej 10.000,00 PLN (netto), w terminie 30 dni od dnia jego udzielenia, ze wskazaniem nazwy i adresu siedziby podmiotu, a w przypadku osób fizycznych imienia i nazwiska, z którym zawarto umowę (lub udzielono zamówienia bez umowy) w sprawie zamówienia oraz informację o wartości i zakresie zamówienia. W przypadku unieważnienia postępowania również informacja w postaci ogłoszenia musi być opublikowana.

18. Ogłoszenia, o których mowa w ust. 2 pkt 1 oraz w ust. 17, a także inne dokumenty, zamieszcza na stronie wyznaczona przez Dyrektora komórka organizacyjna.