Wersja obowiązująca od 2020-09-07 do 2022-01-03
1. Generalny Dyrektor nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne GDDKiA, w tym bezpośrednio kieruje zadaniami dotyczącymi:
1) współpracy z naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;
2) współpracy z parlamentem;
3) obsługi medialnej;
4) współpracy międzynarodowej;
5) inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym zarządzania bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;
6) ochrony informacji niejawnych;
7) ochrony danych osobowych;
8) przygotowywania dokumentów o charakterze programowym i strategicznym;
9) planowania finansowo-rzeczowego;
10) planowania rocznego i wieloletniego;
11) programowania rzeczowego przedsięwzięć;
12) zarządzania procesem pozyskiwania i rozliczania środków finansowych oraz wdrażania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych UE;
13) współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego;
14) [3] (uchylony)
15) gromadzenia danych dotyczących sieci dróg publicznych;
16) ochrony zabytków drogownictwa.
2. Generalny Dyrektor inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Generalnego Dyrektora;
2) Stanowisko do spraw Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;
3) Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa w zakresie zadań:
a) Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,
b) Inspektora Ochrony Danych;
4) Departament Strategii i Studiów;
5) Departament Budżetu i Projektów UE.
[3] § 2 ust. 1 pkt 14 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 32 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 3 września 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Dz.Urz.GDDKiA. poz. 32). Zmiana weszła w życie 7 września 2020 r.
Wersja obowiązująca od 2020-09-07 do 2022-01-03
1. Generalny Dyrektor nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne GDDKiA, w tym bezpośrednio kieruje zadaniami dotyczącymi:
1) współpracy z naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;
2) współpracy z parlamentem;
3) obsługi medialnej;
4) współpracy międzynarodowej;
5) inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym zarządzania bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;
6) ochrony informacji niejawnych;
7) ochrony danych osobowych;
8) przygotowywania dokumentów o charakterze programowym i strategicznym;
9) planowania finansowo-rzeczowego;
10) planowania rocznego i wieloletniego;
11) programowania rzeczowego przedsięwzięć;
12) zarządzania procesem pozyskiwania i rozliczania środków finansowych oraz wdrażania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych UE;
13) współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego;
14) [3] (uchylony)
15) gromadzenia danych dotyczących sieci dróg publicznych;
16) ochrony zabytków drogownictwa.
2. Generalny Dyrektor inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Generalnego Dyrektora;
2) Stanowisko do spraw Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;
3) Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa w zakresie zadań:
a) Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,
b) Inspektora Ochrony Danych;
4) Departament Strategii i Studiów;
5) Departament Budżetu i Projektów UE.
[3] § 2 ust. 1 pkt 14 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 32 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 3 września 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Dz.Urz.GDDKiA. poz. 32). Zmiana weszła w życie 7 września 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-01-08 do 2020-09-06
1. Generalny Dyrektor nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne GDDKiA, w tym bezpośrednio kieruje zadaniami dotyczącymi:
1) współpracy z naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;
2) współpracy z parlamentem;
3) obsługi medialnej;
4) współpracy międzynarodowej;
5) inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym zarządzania bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;
6) ochrony informacji niejawnych;
7) ochrony danych osobowych;
8) przygotowywania dokumentów o charakterze programowym i strategicznym;
9) planowania finansowo-rzeczowego;
10) planowania rocznego i wieloletniego;
11) programowania rzeczowego przedsięwzięć;
12) zarządzania procesem pozyskiwania i rozliczania środków finansowych oraz wdrażania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych UE;
13) współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego;
14) przedsięwzięć publiczno-prywatnych, w tym negocjacji oraz nadzoru nad realizacją umów w zakresie budowy i eksploatacji autostrad płatnych;
15) gromadzenia danych dotyczących sieci dróg publicznych;
16) ochrony zabytków drogownictwa.
2. Generalny Dyrektor inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Biuro Generalnego Dyrektora;
2) Stanowisko do spraw Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;
3) Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa w zakresie zadań:
a) Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,
b) Inspektora Ochrony Danych;
4) Departament Strategii i Studiów;
5) Departament Budżetu i Projektów UE.