history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-09-17

§ 64. 1. Dotyczące osoby, faktu, podmiotu lub rzeczy informacje inne niż określone w § 43-63, podlegające rejestracji w zbiorach KSIP, rejestruje się niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później w ciągu 8 godzin od potwierdzenia informacji uzyskanych przez Policję.

2. Informacje o naruszeniach przepisów ruchu drogowego rejestruje się w Ewidencji niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od chwili stwierdzenia naruszenia lub od wpływu karty rejestracyjnej do jednostki organizacyjnej Policji właściwej miejscowo lub rzeczowo dla dokonania rejestracji, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4. Wzór karty rejestracyjnej oraz właściwość jednostek organizacyjnych Policji określają przepisy odrębne.

3. Informacje o zakazach prowadzenia pojazdu rejestruje się w Ewidencji w ciągu 24 godzin od wpływu do jednostki organizacyjnej Policji orzeczenia organu procesowego będącego podstawą do dokonania rejestracji.

4. Informacje o zatrzymaniu dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania pojazdem rejestruje się w zbiorach KSIP, w formie rejestracji rzeczy, niezwłocznie po zatrzymaniu, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin od zatrzymania. Informacje o dokonaniu zwrotu dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania rejestruje się w KSIP niezwłocznie z chwilą jego zwrotu, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin od dokonania zwrotu.

5. W przypadku wpływu do jednostki organizacyjnej Policji kart rejestracyjnych od podmiotów innych niż Policja w pakietach w liczbie przekraczającej 100 sztuk, informacje o naruszeniach przepisów ruchu drogowego rejestruje się w ciągu 14 dni od daty wpływu.

5a. [3] Przepisów ust. 2 i 5 nie stosuje się w przypadku gdy informacja o naruszeniu przepisów ruchu drogowego w zakresie określonym w karcie rejestracyjnej została przekazana do Ewidencji przez inny podmiot niż Policja w drodze teletransmisji danych w sposób określony w przepisach rozporządzenia wydanego na podstawie art. 17 ust. 7 ustawy z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym.

6. Informacje o zatrzymaniu przez Policję dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego albo o zatrzymaniu profesjonalnego dowodu rejestracyjnego lub blankietu profesjonalnego dowodu rejestracyjnego rejestruje się w pozapolicyjnym zbiorze danych, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 3, przez SWP na zasadach, w trybie i w zakresie określonym w ustawie – Prawo o ruchu drogowym.

7. Informacje, w tym dane osobowe, określone w art. 27 ust. 2 oraz art. 43 ust. 13 i 14 ustawy obroni i amunicji rejestruje się w rejestrze „Broń” niezwłocznie z chwilą zaistnienia zdarzeń wynikających z tej ustawy skutkujących koniecznością przetwarzania informacji w tym rejestrze w zakresie wskazanym w wymienionych przepisach, w tym z chwilą zaistnienia następujących zdarzeń:

1) złożenia podania o wydanie pozwolenia na broń lub dopuszczenie do posiadania broni;

2) wydania przez właściwy organ Policji w rozumieniu art. 9 ust. 5 ustawy o broni i amunicji, w drodze decyzji administracyjnej, pozwolenia na broń lub dopuszczenia do posiadania broni;

3) realizacji przez nabywcę broni obowiązku jej rejestracji (zgłoszenia broni do rejestracji) zgodnie z art. 13 ustawy o broni i amunicji oraz wydania karty rejestracyjnej broni;

4) wydania legitymacji osoby dopuszczonej do posiadania broni;

5) wydania świadectwa broni podmiotom, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy o broni i amunicji;

6) zawiadomienia Policji o utracie broni zgodnie z art. 25 ustawy o broni i amunicji;

7) zawiadomienia właściwego organu Policji o zmianie miejsca stałego pobytu zgodnie z art. 26 ustawy o broni i amunicji;

8) wydania terminowego pozwolenia na broń, zaświadczeń, zatrzymania broni lub amunicji i złożenia jej do depozytu, uzyskania informacji dotyczących przewozu przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przywozu z zagranicy i wywozu za granicę broni palnej lub amunicji przez cudzoziemców oraz obywateli polskich mających miejsce stałego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wynikającym z przepisów rozdziału 3 ustawy o broni i amunicji;

9) wydania innych dokumentów urzędowych i opinii dotyczących osób, o których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 1 i art. 43 ust. 13 pkt 1 i ust. 14 ustawy o broni i amunicji w zakresie wynikającym z przepisów tej ustawy.

8. Rejestracji, o których mowa w ust. 7, dokonują właściwe organy Policji w rozumieniu przepisów ustawy o broni i amunicji, w szczególności art. 9 ust. 5.

9. Informacje dotyczące rejestracji w zbiorze danych DNA wyników analizy kwasu deoksyrybonukleinowego (DNA), w tym datę przyjęcia próbki biologicznej do badań, numer identyfikacyjny próbki, informacje, czy zarejestrowano profil w zbiorze danych DNA, numer zbioru danych DNA oraz informacje, czy dany profil znajduje się już w zbiorze danych DNA, CLKP rejestruje w KSIP niezwłocznie po dokonaniu rejestracji profilu DNA w zbiorze danych DNA lub po uzyskaniu informacji o tym, że profil nie został zakwalifikowany do rejestracji w tym zbiorze.

10. Informacje o zarejestrowanych w zbiorze danych DNA śladach biologicznych, zawierające numery zbioru DNA, CLKP rejestruje w KSIP niezwłocznie po dokonaniu rejestracji tych śladów w zbiorze danych DNA.

11. W przypadku pozytywnego dopasowania profili DNA w zbiorze danych DNA, CLKP tworzy w KSIP związki w odpowiedniej konfiguracji pomiędzy rejestracjami faktu pobrania próbki biologicznej a śladami biologicznymi. Na podstawie utworzonego związku wysyłana jest automatycznie poprzez KSIP informacja o dopasowaniu do jednostek zlecających rejestrację tych profili DNA w zbiorze danych DNA.

12. Przepisy ust. 9-11 stosuje się odpowiednio do rejestracji w KSIP informacji dotyczących zarejestrowanych w zbiorach danych daktyloskopijnych odcisków linii papilarnych, w tym o nadaniu ID AFIS.

[3] § 64 ust. 5a dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 90 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 września 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 223). Zmiana weszła w życie 17 września 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-09-17

§ 64. 1. Dotyczące osoby, faktu, podmiotu lub rzeczy informacje inne niż określone w § 43-63, podlegające rejestracji w zbiorach KSIP, rejestruje się niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później w ciągu 8 godzin od potwierdzenia informacji uzyskanych przez Policję.

2. Informacje o naruszeniach przepisów ruchu drogowego rejestruje się w Ewidencji niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od chwili stwierdzenia naruszenia lub od wpływu karty rejestracyjnej do jednostki organizacyjnej Policji właściwej miejscowo lub rzeczowo dla dokonania rejestracji, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4. Wzór karty rejestracyjnej oraz właściwość jednostek organizacyjnych Policji określają przepisy odrębne.

3. Informacje o zakazach prowadzenia pojazdu rejestruje się w Ewidencji w ciągu 24 godzin od wpływu do jednostki organizacyjnej Policji orzeczenia organu procesowego będącego podstawą do dokonania rejestracji.

4. Informacje o zatrzymaniu dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania pojazdem rejestruje się w zbiorach KSIP, w formie rejestracji rzeczy, niezwłocznie po zatrzymaniu, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin od zatrzymania. Informacje o dokonaniu zwrotu dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania rejestruje się w KSIP niezwłocznie z chwilą jego zwrotu, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin od dokonania zwrotu.

5. W przypadku wpływu do jednostki organizacyjnej Policji kart rejestracyjnych od podmiotów innych niż Policja w pakietach w liczbie przekraczającej 100 sztuk, informacje o naruszeniach przepisów ruchu drogowego rejestruje się w ciągu 14 dni od daty wpływu.

5a. [3] Przepisów ust. 2 i 5 nie stosuje się w przypadku gdy informacja o naruszeniu przepisów ruchu drogowego w zakresie określonym w karcie rejestracyjnej została przekazana do Ewidencji przez inny podmiot niż Policja w drodze teletransmisji danych w sposób określony w przepisach rozporządzenia wydanego na podstawie art. 17 ust. 7 ustawy z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym.

6. Informacje o zatrzymaniu przez Policję dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego albo o zatrzymaniu profesjonalnego dowodu rejestracyjnego lub blankietu profesjonalnego dowodu rejestracyjnego rejestruje się w pozapolicyjnym zbiorze danych, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 3, przez SWP na zasadach, w trybie i w zakresie określonym w ustawie – Prawo o ruchu drogowym.

7. Informacje, w tym dane osobowe, określone w art. 27 ust. 2 oraz art. 43 ust. 13 i 14 ustawy obroni i amunicji rejestruje się w rejestrze „Broń” niezwłocznie z chwilą zaistnienia zdarzeń wynikających z tej ustawy skutkujących koniecznością przetwarzania informacji w tym rejestrze w zakresie wskazanym w wymienionych przepisach, w tym z chwilą zaistnienia następujących zdarzeń:

1) złożenia podania o wydanie pozwolenia na broń lub dopuszczenie do posiadania broni;

2) wydania przez właściwy organ Policji w rozumieniu art. 9 ust. 5 ustawy o broni i amunicji, w drodze decyzji administracyjnej, pozwolenia na broń lub dopuszczenia do posiadania broni;

3) realizacji przez nabywcę broni obowiązku jej rejestracji (zgłoszenia broni do rejestracji) zgodnie z art. 13 ustawy o broni i amunicji oraz wydania karty rejestracyjnej broni;

4) wydania legitymacji osoby dopuszczonej do posiadania broni;

5) wydania świadectwa broni podmiotom, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy o broni i amunicji;

6) zawiadomienia Policji o utracie broni zgodnie z art. 25 ustawy o broni i amunicji;

7) zawiadomienia właściwego organu Policji o zmianie miejsca stałego pobytu zgodnie z art. 26 ustawy o broni i amunicji;

8) wydania terminowego pozwolenia na broń, zaświadczeń, zatrzymania broni lub amunicji i złożenia jej do depozytu, uzyskania informacji dotyczących przewozu przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przywozu z zagranicy i wywozu za granicę broni palnej lub amunicji przez cudzoziemców oraz obywateli polskich mających miejsce stałego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wynikającym z przepisów rozdziału 3 ustawy o broni i amunicji;

9) wydania innych dokumentów urzędowych i opinii dotyczących osób, o których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 1 i art. 43 ust. 13 pkt 1 i ust. 14 ustawy o broni i amunicji w zakresie wynikającym z przepisów tej ustawy.

8. Rejestracji, o których mowa w ust. 7, dokonują właściwe organy Policji w rozumieniu przepisów ustawy o broni i amunicji, w szczególności art. 9 ust. 5.

9. Informacje dotyczące rejestracji w zbiorze danych DNA wyników analizy kwasu deoksyrybonukleinowego (DNA), w tym datę przyjęcia próbki biologicznej do badań, numer identyfikacyjny próbki, informacje, czy zarejestrowano profil w zbiorze danych DNA, numer zbioru danych DNA oraz informacje, czy dany profil znajduje się już w zbiorze danych DNA, CLKP rejestruje w KSIP niezwłocznie po dokonaniu rejestracji profilu DNA w zbiorze danych DNA lub po uzyskaniu informacji o tym, że profil nie został zakwalifikowany do rejestracji w tym zbiorze.

10. Informacje o zarejestrowanych w zbiorze danych DNA śladach biologicznych, zawierające numery zbioru DNA, CLKP rejestruje w KSIP niezwłocznie po dokonaniu rejestracji tych śladów w zbiorze danych DNA.

11. W przypadku pozytywnego dopasowania profili DNA w zbiorze danych DNA, CLKP tworzy w KSIP związki w odpowiedniej konfiguracji pomiędzy rejestracjami faktu pobrania próbki biologicznej a śladami biologicznymi. Na podstawie utworzonego związku wysyłana jest automatycznie poprzez KSIP informacja o dopasowaniu do jednostek zlecających rejestrację tych profili DNA w zbiorze danych DNA.

12. Przepisy ust. 9-11 stosuje się odpowiednio do rejestracji w KSIP informacji dotyczących zarejestrowanych w zbiorach danych daktyloskopijnych odcisków linii papilarnych, w tym o nadaniu ID AFIS.

[3] § 64 ust. 5a dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 90 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 września 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 223). Zmiana weszła w życie 17 września 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-10-08 do 2022-09-16

§ 64. 1. Dotyczące osoby, faktu, podmiotu lub rzeczy informacje inne niż określone w § 43-63, podlegające rejestracji w zbiorach KSIP, rejestruje się niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później w ciągu 8 godzin od potwierdzenia informacji uzyskanych przez Policję.

2. Informacje o naruszeniach przepisów ruchu drogowego rejestruje się w Ewidencji niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od chwili stwierdzenia naruszenia lub od wpływu karty rejestracyjnej do jednostki organizacyjnej Policji właściwej miejscowo lub rzeczowo dla dokonania rejestracji, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4. Wzór karty rejestracyjnej oraz właściwość jednostek organizacyjnych Policji określają przepisy odrębne.

3. Informacje o zakazach prowadzenia pojazdu rejestruje się w Ewidencji w ciągu 24 godzin od wpływu do jednostki organizacyjnej Policji orzeczenia organu procesowego będącego podstawą do dokonania rejestracji.

4. Informacje o zatrzymaniu dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania pojazdem rejestruje się w zbiorach KSIP, w formie rejestracji rzeczy, niezwłocznie po zatrzymaniu, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin od zatrzymania. Informacje o dokonaniu zwrotu dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania rejestruje się w KSIP niezwłocznie z chwilą jego zwrotu, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin od dokonania zwrotu.

5. W przypadku wpływu do jednostki organizacyjnej Policji kart rejestracyjnych od podmiotów innych niż Policja w pakietach w liczbie przekraczającej 100 sztuk, informacje o naruszeniach przepisów ruchu drogowego rejestruje się w ciągu 14 dni od daty wpływu.

6. Informacje o zatrzymaniu przez Policję dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego albo o zatrzymaniu profesjonalnego dowodu rejestracyjnego lub blankietu profesjonalnego dowodu rejestracyjnego rejestruje się w pozapolicyjnym zbiorze danych, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 3, przez SWP na zasadach, w trybie i w zakresie określonym w ustawie – Prawo o ruchu drogowym.

7. Informacje, w tym dane osobowe, określone w art. 27 ust. 2 oraz art. 43 ust. 13 i 14 ustawy obroni i amunicji rejestruje się w rejestrze „Broń” niezwłocznie z chwilą zaistnienia zdarzeń wynikających z tej ustawy skutkujących koniecznością przetwarzania informacji w tym rejestrze w zakresie wskazanym w wymienionych przepisach, w tym z chwilą zaistnienia następujących zdarzeń:

1) złożenia podania o wydanie pozwolenia na broń lub dopuszczenie do posiadania broni;

2) wydania przez właściwy organ Policji w rozumieniu art. 9 ust. 5 ustawy o broni i amunicji, w drodze decyzji administracyjnej, pozwolenia na broń lub dopuszczenia do posiadania broni;

3) realizacji przez nabywcę broni obowiązku jej rejestracji (zgłoszenia broni do rejestracji) zgodnie z art. 13 ustawy o broni i amunicji oraz wydania karty rejestracyjnej broni;

4) wydania legitymacji osoby dopuszczonej do posiadania broni;

5) wydania świadectwa broni podmiotom, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy o broni i amunicji;

6) zawiadomienia Policji o utracie broni zgodnie z art. 25 ustawy o broni i amunicji;

7) zawiadomienia właściwego organu Policji o zmianie miejsca stałego pobytu zgodnie z art. 26 ustawy o broni i amunicji;

8) wydania terminowego pozwolenia na broń, zaświadczeń, zatrzymania broni lub amunicji i złożenia jej do depozytu, uzyskania informacji dotyczących przewozu przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przywozu z zagranicy i wywozu za granicę broni palnej lub amunicji przez cudzoziemców oraz obywateli polskich mających miejsce stałego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wynikającym z przepisów rozdziału 3 ustawy o broni i amunicji;

9) wydania innych dokumentów urzędowych i opinii dotyczących osób, o których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 1 i art. 43 ust. 13 pkt 1 i ust. 14 ustawy o broni i amunicji w zakresie wynikającym z przepisów tej ustawy.

8. Rejestracji, o których mowa w ust. 7, dokonują właściwe organy Policji w rozumieniu przepisów ustawy o broni i amunicji, w szczególności art. 9 ust. 5.

9. [65] Informacje dotyczące rejestracji w zbiorze danych DNA wyników analizy kwasu deoksyrybonukleinowego (DNA), w tym datę przyjęcia próbki biologicznej do badań, numer identyfikacyjny próbki, informacje, czy zarejestrowano profil w zbiorze danych DNA, numer zbioru danych DNA oraz informacje, czy dany profil znajduje się już w zbiorze danych DNA, CLKP rejestruje w KSIP niezwłocznie po dokonaniu rejestracji profilu DNA w zbiorze danych DNA lub po uzyskaniu informacji o tym, że profil nie został zakwalifikowany do rejestracji w tym zbiorze.

10. [66] Informacje o zarejestrowanych w zbiorze danych DNA śladach biologicznych, zawierające numery zbioru DNA, CLKP rejestruje w KSIP niezwłocznie po dokonaniu rejestracji tych śladów w zbiorze danych DNA.

11. [67] W przypadku pozytywnego dopasowania profili DNA w zbiorze danych DNA, CLKP tworzy w KSIP związki w odpowiedniej konfiguracji pomiędzy rejestracjami faktu pobrania próbki biologicznej a śladami biologicznymi. Na podstawie utworzonego związku wysyłana jest automatycznie poprzez KSIP informacja o dopasowaniu do jednostek zlecających rejestrację tych profili DNA w zbiorze danych DNA.

12. Przepisy ust. 9-11 stosuje się odpowiednio do rejestracji w KSIP informacji dotyczących zarejestrowanych w zbiorach danych daktyloskopijnych odcisków linii papilarnych, w tym o nadaniu ID AFIS.

[65] § 64 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 29 zarządzenia nr 30 Komendanta Głównego Policji z dnia 22 września 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 100). Zmiana weszła w życie 8 października 2021 r.

[66] § 64 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 29 zarządzenia nr 30 Komendanta Głównego Policji z dnia 22 września 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 100). Zmiana weszła w życie 8 października 2021 r.

[67] § 64 ust. 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 29 zarządzenia nr 30 Komendanta Głównego Policji z dnia 22 września 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 100). Zmiana weszła w życie 8 października 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-12-02 do 2021-10-07

§ 64. 1. Dotyczące osoby, faktu, podmiotu lub rzeczy informacje inne niż określone w § 43-63, podlegające rejestracji w zbiorach KSIP, rejestruje się niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności uzasadniających rejestrację, jednak nie później w ciągu 8 godzin od potwierdzenia informacji uzyskanych przez Policję.

2. Informacje o naruszeniach przepisów ruchu drogowego rejestruje się w Ewidencji niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od chwili stwierdzenia naruszenia lub od wpływu karty rejestracyjnej do jednostki organizacyjnej Policji właściwej miejscowo lub rzeczowo dla dokonania rejestracji, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4. Wzór karty rejestracyjnej oraz właściwość jednostek organizacyjnych Policji określają przepisy odrębne.

3. Informacje o zakazach prowadzenia pojazdu rejestruje się w Ewidencji w ciągu 24 godzin od wpływu do jednostki organizacyjnej Policji orzeczenia organu procesowego będącego podstawą do dokonania rejestracji.

4. Informacje o zatrzymaniu dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania pojazdem rejestruje się w zbiorach KSIP, w formie rejestracji rzeczy, niezwłocznie po zatrzymaniu, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin od zatrzymania. Informacje o dokonaniu zwrotu dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania rejestruje się w KSIP niezwłocznie z chwilą jego zwrotu, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin od dokonania zwrotu.

5. W przypadku wpływu do jednostki organizacyjnej Policji kart rejestracyjnych od podmiotów innych niż Policja w pakietach w liczbie przekraczającej 100 sztuk, informacje o naruszeniach przepisów ruchu drogowego rejestruje się w ciągu 14 dni od daty wpływu.

6. Informacje o zatrzymaniu przez Policję dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego albo o zatrzymaniu profesjonalnego dowodu rejestracyjnego lub blankietu profesjonalnego dowodu rejestracyjnego rejestruje się w pozapolicyjnym zbiorze danych, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 3, przez SWP na zasadach, w trybie i w zakresie określonym w ustawie – Prawo o ruchu drogowym.

7. Informacje, w tym dane osobowe, określone w art. 27 ust. 2 oraz art. 43 ust. 13 i 14 ustawy obroni i amunicji rejestruje się w rejestrze „Broń” niezwłocznie z chwilą zaistnienia zdarzeń wynikających z tej ustawy skutkujących koniecznością przetwarzania informacji w tym rejestrze w zakresie wskazanym w wymienionych przepisach, w tym z chwilą zaistnienia następujących zdarzeń:

1) złożenia podania o wydanie pozwolenia na broń lub dopuszczenie do posiadania broni;

2) wydania przez właściwy organ Policji w rozumieniu art. 9 ust. 5 ustawy o broni i amunicji, w drodze decyzji administracyjnej, pozwolenia na broń lub dopuszczenia do posiadania broni;

3) realizacji przez nabywcę broni obowiązku jej rejestracji (zgłoszenia broni do rejestracji) zgodnie z art. 13 ustawy o broni i amunicji oraz wydania karty rejestracyjnej broni;

4) wydania legitymacji osoby dopuszczonej do posiadania broni;

5) wydania świadectwa broni podmiotom, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy o broni i amunicji;

6) zawiadomienia Policji o utracie broni zgodnie z art. 25 ustawy o broni i amunicji;

7) zawiadomienia właściwego organu Policji o zmianie miejsca stałego pobytu zgodnie z art. 26 ustawy o broni i amunicji;

8) wydania terminowego pozwolenia na broń, zaświadczeń, zatrzymania broni lub amunicji i złożenia jej do depozytu, uzyskania informacji dotyczących przewozu przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przywozu z zagranicy i wywozu za granicę broni palnej lub amunicji przez cudzoziemców oraz obywateli polskich mających miejsce stałego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wynikającym z przepisów rozdziału 3 ustawy o broni i amunicji;

9) wydania innych dokumentów urzędowych i opinii dotyczących osób, o których mowa w art. 27 ust. 2 pkt 1 i art. 43 ust. 13 pkt 1 i ust. 14 ustawy o broni i amunicji w zakresie wynikającym z przepisów tej ustawy.

8. Rejestracji, o których mowa w ust. 7, dokonują właściwe organy Policji w rozumieniu przepisów ustawy o broni i amunicji, w szczególności art. 9 ust. 5.

9. Informacje dotyczące rejestracji w bazie danych DNA wyników analizy kwasu deoksyrybonukleinowego (DNA), w tym datę przyjęcia próbki biologicznej do badań, numer identyfikacyjny próbki, informacje, czy zarejestrowano profil w bazie danych DNA, numer bazy danych DNA oraz informacje, czy dany profil znajduje się już w bazie danych DNA rejestruje w KSIP CLKP niezwłocznie po dokonaniu rejestracji profilu DNA w bazie danych DNA lub po uzyskaniu informacji o tym, że profil nie został zakwalifikowany do rejestracji w tej bazie.

10. Informacje o zarejestrowanych w bazie danych DNA śladach biologicznych zawierające numery bazy danych DNA rejestruje w KSIP CLKP niezwłocznie po dokonaniu rejestracji tych śladów w bazie danych DNA.

11. W przypadku pozytywnego dopasowania profili DNA w bazie danych DNA CLKP tworzy w KSIP związki w odpowiedniej konfiguracji pomiędzy rejestracjami faktu pobrania próbki biologicznej a śladami biologicznymi. Na podstawie utworzonego związku wysyłana jest automatycznie poprzez KSIP informacja do jednostek zlecających rejestrację w bazie danych DNA.

12. Przepisy ust. 9-11 stosuje się odpowiednio do rejestracji w KSIP informacji dotyczących zarejestrowanych w zbiorach danych daktyloskopijnych odcisków linii papilarnych, w tym o nadaniu ID AFIS.