history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-05-31

§ 6. 1. W informacji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej przedstawia:

1) analizę wpływu zadania na ustanawianie, utrzymanie lub rozwój zdolności przemysłowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zapewniających zachowanie bezpieczeństwa dostaw, uwzględniając w szczególności:

a) możliwości udziału krajowego potencjału przemysłowego w procesie modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i utrzymania zdolności operacyjnych,

b) [2] wymogi związane z ustanowieniem lub utrzymaniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej potencjału przemysłowego (produkcyjnego, naprawczego i usługowego, w tym serwisowego) wskazując w szczególności jego minimalny poziom z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa,

c) [3] możliwości zapewnienia przez przedsiębiorców ciągłości realizacji zadań w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa lub w czasie wojny oraz zabezpieczenia ich wykonania w ramach „Planu zabezpieczenia potrzeb Sił Zbrojnych realizowanych przez przedsiębiorców;

2) proponowane środki ochrony podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa w przedmiocie ustanawiania, rozwoju lub utrzymania zdolności przemysłowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gwarantujących zachowanie bezpieczeństwa dostaw, w szczególności poprzez wskazanie:

a) [4] zdolności produkcyjnych, naprawczych i usługowych, które powinny być ustanowione, rozwijane lub utrzymane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym określenie niezbędnego (minimalnego) poziomu/zakresu,

b) działań jakie powinny być podjęte przez Skarb Państwa względem przedsiębiorcy realizującego zadanie w celu ustanowienia, utrzymania lub rozwoju krajowego potencjału przemysłowego.

2. Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej, w terminie do 30 dni od dnia otrzymania zapotrzebowania na informację od zamawiającego:

1) przedstawia zamawiającemu informacje, o których mowa w ust. 1, albo

2) informuje zamawiającego, że w ocenie Departamentu Polityki Zbrojeniowej zadanie nie ma wpływu na podstawowy interes bezpieczeństwa państwa w aspekcie ustanawiania, rozwoju lub utrzymania zdolności przemysłowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gwarantujących zachowanie bezpieczeństwa dostaw.

3. [5] W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej przedstawia szczegółowe uzasadnienie powodów uznania, że pozyskiwany sprzęt wojskowy nie ma wpływu na podstawowy interes bezpieczeństwa państwa w aspekcie ustanowienia lub utrzymania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej potencjału przemysłowego (produkcyjnego, naprawczego i usługowego, w tym serwisowego).

[2] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 73/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 maja 2022 r. zmieniającego decyzję w sprawie postępowania w zakresie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.Urz.MON. poz. 85). Zmiana weszła w życie 31 maja 2022 r.

[3] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 73/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 maja 2022 r. zmieniającego decyzję w sprawie postępowania w zakresie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.Urz.MON. poz. 85). Zmiana weszła w życie 31 maja 2022 r.

[4] § 6 ust. 1 pkt 2 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 73/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 maja 2022 r. zmieniającego decyzję w sprawie postępowania w zakresie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.Urz.MON. poz. 85). Zmiana weszła w życie 31 maja 2022 r.

[5] § 6 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 73/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 maja 2022 r. zmieniającego decyzję w sprawie postępowania w zakresie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.Urz.MON. poz. 85). Zmiana weszła w życie 31 maja 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-05-31

§ 6. 1. W informacji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej przedstawia:

1) analizę wpływu zadania na ustanawianie, utrzymanie lub rozwój zdolności przemysłowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zapewniających zachowanie bezpieczeństwa dostaw, uwzględniając w szczególności:

a) możliwości udziału krajowego potencjału przemysłowego w procesie modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i utrzymania zdolności operacyjnych,

b) [2] wymogi związane z ustanowieniem lub utrzymaniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej potencjału przemysłowego (produkcyjnego, naprawczego i usługowego, w tym serwisowego) wskazując w szczególności jego minimalny poziom z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa,

c) [3] możliwości zapewnienia przez przedsiębiorców ciągłości realizacji zadań w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa lub w czasie wojny oraz zabezpieczenia ich wykonania w ramach „Planu zabezpieczenia potrzeb Sił Zbrojnych realizowanych przez przedsiębiorców;

2) proponowane środki ochrony podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa w przedmiocie ustanawiania, rozwoju lub utrzymania zdolności przemysłowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gwarantujących zachowanie bezpieczeństwa dostaw, w szczególności poprzez wskazanie:

a) [4] zdolności produkcyjnych, naprawczych i usługowych, które powinny być ustanowione, rozwijane lub utrzymane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym określenie niezbędnego (minimalnego) poziomu/zakresu,

b) działań jakie powinny być podjęte przez Skarb Państwa względem przedsiębiorcy realizującego zadanie w celu ustanowienia, utrzymania lub rozwoju krajowego potencjału przemysłowego.

2. Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej, w terminie do 30 dni od dnia otrzymania zapotrzebowania na informację od zamawiającego:

1) przedstawia zamawiającemu informacje, o których mowa w ust. 1, albo

2) informuje zamawiającego, że w ocenie Departamentu Polityki Zbrojeniowej zadanie nie ma wpływu na podstawowy interes bezpieczeństwa państwa w aspekcie ustanawiania, rozwoju lub utrzymania zdolności przemysłowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gwarantujących zachowanie bezpieczeństwa dostaw.

3. [5] W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej przedstawia szczegółowe uzasadnienie powodów uznania, że pozyskiwany sprzęt wojskowy nie ma wpływu na podstawowy interes bezpieczeństwa państwa w aspekcie ustanowienia lub utrzymania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej potencjału przemysłowego (produkcyjnego, naprawczego i usługowego, w tym serwisowego).

[2] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 73/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 maja 2022 r. zmieniającego decyzję w sprawie postępowania w zakresie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.Urz.MON. poz. 85). Zmiana weszła w życie 31 maja 2022 r.

[3] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 73/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 maja 2022 r. zmieniającego decyzję w sprawie postępowania w zakresie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.Urz.MON. poz. 85). Zmiana weszła w życie 31 maja 2022 r.

[4] § 6 ust. 1 pkt 2 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 73/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 maja 2022 r. zmieniającego decyzję w sprawie postępowania w zakresie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.Urz.MON. poz. 85). Zmiana weszła w życie 31 maja 2022 r.

[5] § 6 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 73/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 maja 2022 r. zmieniającego decyzję w sprawie postępowania w zakresie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa (Dz.Urz.MON. poz. 85). Zmiana weszła w życie 31 maja 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-02-03 do 2022-05-30

§ 6. 1. W informacji, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej przedstawia:

1) analizę wpływu zadania na ustanawianie, utrzymanie lub rozwój zdolności przemysłowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zapewniających zachowanie bezpieczeństwa dostaw, uwzględniając w szczególności:

a) możliwości udziału krajowego potencjału przemysłowego w procesie modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i utrzymania zdolności operacyjnych,

b) wymogi związane z ustanowieniem lub utrzymaniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej potencjału przemysłowego (produkcyjnego lub serwisowego) wskazując w szczególności jego minimalny poziom z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa w stosunku do zadania,

c) możliwości zapewnienia przez przedsiębiorców ciągłości realizacji zadań w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz zabezpieczenia ich wykonania w ramach programu mobilizacji gospodarki;

2) proponowane środki ochrony podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa w przedmiocie ustanawiania, rozwoju lub utrzymania zdolności przemysłowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gwarantujących zachowanie bezpieczeństwa dostaw, w szczególności poprzez wskazanie:

a) zdolności produkcyjnych, które powinny być ustanowione, rozwijane lub utrzymane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym określenie niezbędnego (minimalnego) poziomu/zakresu,

b) działań jakie powinny być podjęte przez Skarb Państwa względem przedsiębiorcy realizującego zadanie w celu ustanowienia, utrzymania lub rozwoju krajowego potencjału przemysłowego.

2. Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej, w terminie do 30 dni od dnia otrzymania zapotrzebowania na informację od zamawiającego:

1) przedstawia zamawiającemu informacje, o których mowa w ust. 1, albo

2) informuje zamawiającego, że w ocenie Departamentu Polityki Zbrojeniowej zadanie nie ma wpływu na podstawowy interes bezpieczeństwa państwa w aspekcie ustanawiania, rozwoju lub utrzymania zdolności przemysłowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gwarantujących zachowanie bezpieczeństwa dostaw.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, Dyrektor Departamentu Polityki Zbrojeniowej przedstawia szczegółowe uzasadnienie powodów uznania, że pozyskiwany sprzęt wojskowy nie ma wpływu na podstawowy interes bezpieczeństwa państwa w aspekcie ustanowienia lub utrzymania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej potencjału przemysłowego (produkcyjnego lub serwisowego).