Wersja obowiązująca od 2023-07-06
Do obowiązków RPW w systemie zapewnienia jakości SpW należy w szczególności:
1) realizacja procesu nadzorowania jakości zgodnie z planem nadzorowania opracowanym z uwzględnieniem zapisów umowy, klauzuli jakościowej zawartej w umowie, arkusza analizy ryzyka oraz własną identyfikacją, analizą i oceną ryzyka;
2) [23] współpraca z zamawiającym (delegującym) i Agencją Uzbrojenia w zakresie procesu nadzorowania jakości lub GQA;
3) podejmowanie decyzji o odstąpieniu od realizacji procesu nadzorowania jakości w przypadku, gdy występują okoliczności uniemożliwiające realizację tego procesu po uzyskaniu stanowiska zamawiającego, zgodnie z zapisami procedury P-02, o której mowa w § 14 pkt 2;
4) [24] niezwłoczne powiadamianie Szefa Agencji Uzbrojenia (w przypadku, gdy Agencja Uzbrojenia nie jest zamawiającym) o wprowadzonych zmianach do umów z wykonawcami (podwykonawcami) zagranicznymi, dla których uruchomiony został GQA;
5) opiniowanie wniosków o odstępstwa od określonych w umowie wymagań jakościowych SpW, jeśli zapisano takie wymaganie w umowie lub wniosku o GQA;
6) podejmowanie decyzji o akceptacji lub odrzuceniu wniosków o odstępstwa niewielkie, o których mowa w procedurze P-02, o której mowa w § 14 pkt 2, od określonych w umowie wymagań jakościowych SpW, jeśli w umowie lub wniosku o GQA upoważniono RPW do takich czynności;
7) współpraca z innym RPW w zakresie realizacji procesu nadzorowania jakości lub GQA u wykonawcy (podwykonawcy);
8) współpraca z innymi uczestnikami systemu zapewnienia jakości SpW w zakresie prowadzonych procesów nadzorowania jakości, w tym w procesie realizacji i rozpatrywania reklamacji w zależności od postanowień umowy;
9) prowadzenie i bieżąca aktualizacja bazy danych o realizowanych procesach nadzorowania jakości;
10) informowanie zamawiającego o zagrożeniach terminów realizacji umowy.
[23] § 12 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 70/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 lipca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie zapewnienia jakości sprzętu wojskowego i usług, których przedmiotem jest sprzęt wojskowy (Dz.Urz.MON. poz. 81). Zmiana weszła w życie 6 lipca 2023 r., z mocą od 8 maja 2023 r.
[24] § 12 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 70/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 lipca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie zapewnienia jakości sprzętu wojskowego i usług, których przedmiotem jest sprzęt wojskowy (Dz.Urz.MON. poz. 81). Zmiana weszła w życie 6 lipca 2023 r., z mocą od 8 maja 2023 r.
Wersja obowiązująca od 2023-07-06
Do obowiązków RPW w systemie zapewnienia jakości SpW należy w szczególności:
1) realizacja procesu nadzorowania jakości zgodnie z planem nadzorowania opracowanym z uwzględnieniem zapisów umowy, klauzuli jakościowej zawartej w umowie, arkusza analizy ryzyka oraz własną identyfikacją, analizą i oceną ryzyka;
2) [23] współpraca z zamawiającym (delegującym) i Agencją Uzbrojenia w zakresie procesu nadzorowania jakości lub GQA;
3) podejmowanie decyzji o odstąpieniu od realizacji procesu nadzorowania jakości w przypadku, gdy występują okoliczności uniemożliwiające realizację tego procesu po uzyskaniu stanowiska zamawiającego, zgodnie z zapisami procedury P-02, o której mowa w § 14 pkt 2;
4) [24] niezwłoczne powiadamianie Szefa Agencji Uzbrojenia (w przypadku, gdy Agencja Uzbrojenia nie jest zamawiającym) o wprowadzonych zmianach do umów z wykonawcami (podwykonawcami) zagranicznymi, dla których uruchomiony został GQA;
5) opiniowanie wniosków o odstępstwa od określonych w umowie wymagań jakościowych SpW, jeśli zapisano takie wymaganie w umowie lub wniosku o GQA;
6) podejmowanie decyzji o akceptacji lub odrzuceniu wniosków o odstępstwa niewielkie, o których mowa w procedurze P-02, o której mowa w § 14 pkt 2, od określonych w umowie wymagań jakościowych SpW, jeśli w umowie lub wniosku o GQA upoważniono RPW do takich czynności;
7) współpraca z innym RPW w zakresie realizacji procesu nadzorowania jakości lub GQA u wykonawcy (podwykonawcy);
8) współpraca z innymi uczestnikami systemu zapewnienia jakości SpW w zakresie prowadzonych procesów nadzorowania jakości, w tym w procesie realizacji i rozpatrywania reklamacji w zależności od postanowień umowy;
9) prowadzenie i bieżąca aktualizacja bazy danych o realizowanych procesach nadzorowania jakości;
10) informowanie zamawiającego o zagrożeniach terminów realizacji umowy.
[23] § 12 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) decyzji nr 70/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 lipca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie zapewnienia jakości sprzętu wojskowego i usług, których przedmiotem jest sprzęt wojskowy (Dz.Urz.MON. poz. 81). Zmiana weszła w życie 6 lipca 2023 r., z mocą od 8 maja 2023 r.
[24] § 12 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) decyzji nr 70/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 lipca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie zapewnienia jakości sprzętu wojskowego i usług, których przedmiotem jest sprzęt wojskowy (Dz.Urz.MON. poz. 81). Zmiana weszła w życie 6 lipca 2023 r., z mocą od 8 maja 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-01 do 2023-07-05
Do obowiązków RPW w systemie zapewnienia jakości SpW należy w szczególności:
1) realizacja procesu nadzorowania jakości zgodnie z planem nadzorowania opracowanym z uwzględnieniem zapisów umowy, klauzuli jakościowej zawartej w umowie, arkusza analizy ryzyka oraz własną identyfikacją, analizą i oceną ryzyka;
2) [14] współpraca z zamawiającym (delegującym) i Centrum w zakresie procesu nadzorowania jakości lub GQA;
3) podejmowanie decyzji o odstąpieniu od realizacji procesu nadzorowania jakości w przypadku, gdy występują okoliczności uniemożliwiające realizację tego procesu po uzyskaniu stanowiska zamawiającego, zgodnie z zapisami procedury P-02, o której mowa w § 14 pkt 2;
4) [15] niezwłoczne powiadamianie Szefa Agencji Uzbrojenia (w przypadku, gdy Agencja Uzbrojenia nie jest zamawiającym) oraz Dyrektora Centrum o wprowadzonych zmianach do umów z wykonawcami (podwykonawcami) zagranicznymi, dla których uruchomiony został GQA;
5) opiniowanie wniosków o odstępstwa od określonych w umowie wymagań jakościowych SpW, jeśli zapisano takie wymaganie w umowie lub wniosku o GQA;
6) podejmowanie decyzji o akceptacji lub odrzuceniu wniosków o odstępstwa niewielkie, o których mowa w procedurze P-02, o której mowa w § 14 pkt 2, od określonych w umowie wymagań jakościowych SpW, jeśli w umowie lub wniosku o GQA upoważniono RPW do takich czynności;
7) współpraca z innym RPW w zakresie realizacji procesu nadzorowania jakości lub GQA u wykonawcy (podwykonawcy);
8) współpraca z innymi uczestnikami systemu zapewnienia jakości SpW w zakresie prowadzonych procesów nadzorowania jakości, w tym w procesie realizacji i rozpatrywania reklamacji w zależności od postanowień umowy;
9) [16] prowadzenie i bieżąca aktualizacja bazy danych o realizowanych procesach nadzorowania jakości;
10) informowanie zamawiającego o zagrożeniach terminów realizacji umowy.
[14] § 12 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 197/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2021 r. zmieniającej decyzję w sprawie zapewnienia jakości sprzętu wojskowego i usług, których przedmiotem jest sprzęt wojskowy (Dz.Urz.MON. poz. 280). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
[15] § 12 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) decyzji nr 197/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2021 r. zmieniającej decyzję w sprawie zapewnienia jakości sprzętu wojskowego i usług, których przedmiotem jest sprzęt wojskowy (Dz.Urz.MON. poz. 280). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
[16] § 12 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. c) decyzji nr 197/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2021 r. zmieniającej decyzję w sprawie zapewnienia jakości sprzętu wojskowego i usług, których przedmiotem jest sprzęt wojskowy (Dz.Urz.MON. poz. 280). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-07 do 2021-12-31
Do obowiązków RPW w systemie zapewnienia jakości SpW należy w szczególności:
1) realizacja procesu nadzorowania jakości zgodnie z planem nadzorowania opracowanym z uwzględnieniem zapisów umowy, klauzuli jakościowej zawartej w umowie, arkusza analizy ryzyka oraz własną identyfikacją, analizą i oceną ryzyka;
2) współpraca z zamawiającym (delegującym), w zakresie procesu nadzorowania jakości lub GQA;
3) podejmowanie decyzji o odstąpieniu od realizacji procesu nadzorowania jakości w przypadku, gdy występują okoliczności uniemożliwiające realizację tego procesu po uzyskaniu stanowiska zamawiającego, zgodnie z zapisami procedury P-02, o której mowa w § 14 pkt 2;
4) niezwłoczne powiadamianie Dyrektora Centrum o wprowadzonych zmianach do umów z wykonawcami (podwykonawcami) zagranicznymi, dla których uruchomiony został GQA;
5) opiniowanie wniosków o odstępstwa od określonych w umowie wymagań jakościowych SpW, jeśli zapisano takie wymaganie w umowie lub wniosku o GQA;
6) podejmowanie decyzji o akceptacji lub odrzuceniu wniosków o odstępstwa niewielkie, o których mowa w procedurze P-02, o której mowa w § 14 pkt 2, od określonych w umowie wymagań jakościowych SpW, jeśli w umowie lub wniosku o GQA upoważniono RPW do takich czynności;
7) współpraca z innym RPW w zakresie realizacji procesu nadzorowania jakości lub GQA u wykonawcy (podwykonawcy);
8) współpraca z innymi uczestnikami systemu zapewnienia jakości SpW w zakresie prowadzonych procesów nadzorowania jakości, w tym w procesie realizacji i rozpatrywania reklamacji w zależności od postanowień umowy;
9) bieżąca aktualizacja bazy danych o realizowanych procesach nadzorowania jakości;
10) informowanie zamawiającego o zagrożeniach terminów realizacji umowy.