history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-08-16

§ 8. 1. Komórka lub jednostka organizacyjna występuje do Ministra lub osoby przez niego upoważnionej z wnioskiem o wyrażenie zgody na prowadzenie prac nad projektem aktu normatywnego. Do wniosku dołącza się:

1) [3] projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem oraz oceną skutków regulacji, albo

2) informację w przedmiocie określenia celu i potrzeby projektowanej regulacji, jak również ocenę przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych. W przypadku gdy wejście w życie projektu aktu normatywnego będzie powodowało skutki finansowe, należy określić wysokość tych skutków oraz wskazać źródło ich sfinansowania. Do wniosku można dołączyć ocenę skutków regulacji.

2.  Przygotowany na podstawie informacji i oceny, o których mowa w ust. 1 pkt 2, projekt aktu normatywnego musi być zgodny z zaakceptowanym przez Ministra lub osobę przez niego upoważnioną wnioskiem. W przypadku gdy opracowany projekt wykracza poza zakres udzielonej zgody, wymagana jest dodatkowa akceptacja Ministra lub osoby przez niego upoważnionej.

3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, komórka lub jednostka organizacyjna dołącza harmonogram prac.

4. Do projektów zarządzeń i decyzji Ministra nie przygotowuje się oceny skutków regulacji oraz harmonogramu prac.

[3] § 8 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 116/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 133). Zmiana weszła w życie 16 sierpnia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-08-16

§ 8. 1. Komórka lub jednostka organizacyjna występuje do Ministra lub osoby przez niego upoważnionej z wnioskiem o wyrażenie zgody na prowadzenie prac nad projektem aktu normatywnego. Do wniosku dołącza się:

1) [3] projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem oraz oceną skutków regulacji, albo

2) informację w przedmiocie określenia celu i potrzeby projektowanej regulacji, jak również ocenę przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych. W przypadku gdy wejście w życie projektu aktu normatywnego będzie powodowało skutki finansowe, należy określić wysokość tych skutków oraz wskazać źródło ich sfinansowania. Do wniosku można dołączyć ocenę skutków regulacji.

2.  Przygotowany na podstawie informacji i oceny, o których mowa w ust. 1 pkt 2, projekt aktu normatywnego musi być zgodny z zaakceptowanym przez Ministra lub osobę przez niego upoważnioną wnioskiem. W przypadku gdy opracowany projekt wykracza poza zakres udzielonej zgody, wymagana jest dodatkowa akceptacja Ministra lub osoby przez niego upoważnionej.

3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, komórka lub jednostka organizacyjna dołącza harmonogram prac.

4. Do projektów zarządzeń i decyzji Ministra nie przygotowuje się oceny skutków regulacji oraz harmonogramu prac.

[3] § 8 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 116/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 133). Zmiana weszła w życie 16 sierpnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-05-24 do 2022-08-15

§ 8. 1. Komórka lub jednostka organizacyjna występuje do Ministra lub osoby przez niego upoważnionej z wnioskiem o wyrażenie zgody na prowadzenie prac nad projektem aktu normatywnego. Do wniosku dołącza się: [1]

1) projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem oraz oceną skutków regulacji, a w przypadku projektu założeń projektu ustawy – projekt założeń wraz z oceną skutków regulacji, albo

2) informację w przedmiocie określenia celu i potrzeby projektowanej regulacji, jak również ocenę przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych. W przypadku gdy wejście w życie projektu aktu normatywnego będzie powodowało skutki finansowe, należy określić wysokość tych skutków oraz wskazać źródło ich sfinansowania. Do wniosku można dołączyć ocenę skutków regulacji.

2. [2] Przygotowany na podstawie informacji i oceny, o których mowa w ust. 1 pkt 2, projekt aktu normatywnego musi być zgodny z zaakceptowanym przez Ministra lub osobę przez niego upoważnioną wnioskiem. W przypadku gdy opracowany projekt wykracza poza zakres udzielonej zgody, wymagana jest dodatkowa akceptacja Ministra lub osoby przez niego upoważnionej.

3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, komórka lub jednostka organizacyjna dołącza harmonogram prac.

4. Do projektów zarządzeń i decyzji Ministra nie przygotowuje się oceny skutków regulacji oraz harmonogramu prac.

[1] § 8 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) decyzji nr 86/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 maja 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 110). Zmiana weszła w życie 24 maja 2019 r.

[2] § 8 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 86/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 maja 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 110). Zmiana weszła w życie 24 maja 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-29 do 2019-05-23

 1. Komórka lub jednostka organizacyjna występuje do właściwego członka Kierownictwa z wnioskiem o wyrażenie zgody na prowadzenie prac nad projektem aktu normatywnego. Do wniosku dołącza się:

1) projekt aktu normatywnego wraz z uzasadnieniem oraz oceną skutków regulacji, a w przypadku projektu założeń projektu ustawy – projekt założeń wraz z oceną skutków regulacji, albo

2) informację w przedmiocie określenia celu i potrzeby projektowanej regulacji, jak również ocenę przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych. W przypadku gdy wejście w życie projektu aktu normatywnego będzie powodowało skutki finansowe, należy określić wysokość tych skutków oraz wskazać źródło ich sfinansowania. Do wniosku można dołączyć ocenę skutków regulacji.

2. Przygotowany na podstawie informacji i oceny, o których mowa w ust. 1 pkt 2, projekt aktu normatywnego musi być zgodny z zaakceptowanym przez właściwego członka Kierownictwa wnioskiem. W przypadku gdy opracowany projekt wykracza poza zakres udzielonej zgody, wymagana jest dodatkowa akceptacja właściwego członka Kierownictwa.

3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, komórka lub jednostka organizacyjna dołącza harmonogram prac.

4. Do projektów zarządzeń i decyzji Ministra nie przygotowuje się oceny skutków regulacji oraz harmonogramu prac.