history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-08-16

§ 12. 1. [7] Komórka lub jednostka organizacyjna przekazuje uzgodniony wewnątrzresortowo projekt aktu normatywnego, przygotowany przy użyciu szablonu do opracowywania aktów normatywnych udostępnionego na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji, do Departamentu Prawnego, który ocenia go pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym i kieruje do uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych. Komórka lub jednostka organizacyjna przekazuje także do Departamentu Prawnego zgodę, o której mowa w § 8 albo § 9, wykaz komórek lub jednostek organizacyjnych, które uzgodniły projekt aktu normatywnego oraz projekt zgłoszenia do właściwego wykazu prac zaakceptowany przez dyrektora (szefa, dowódcę) tej komórki lub jednostki organizacyjnej.

1a. [8] W przypadku projektów decyzji i zarządzeń Ministra Obrony Narodowej dopuszcza się przygotowanie projektu aktu normatywnego bez użycia szablonu do opracowania aktów normatywnych.

1b. [9] W przypadku projektów decyzji i zarządzeń nie przekazuje się projektu zgłoszenia do właściwego wykazu prac.

2. Komórka lub jednostka organizacyjna określa zakres opiniowania oraz konsultacji publicznych projektu aktu normatywnego wraz z podaniem danych teleadresowych podmiotów, którym projekt powinien zostać przekazany, z uwzględnieniem w szczególności:

1) Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;

2) podmiotów, którym projekt, z uwagi na zakres regulacji, powinien zostać przekazany na podstawie odrębnych przepisów;

3) wybranych podmiotów, w zakresie działania których mieści się przedmiot regulacji.

3. Departament Prawny przekazuje komórce lub jednostce organizacyjnej uwagi zgłoszone do projektu aktu normatywnego w ramach uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych.

4. Komórka lub jednostka organizacyjna, po opracowaniu zmienionej wersji projektu aktu normatywnego, uwzględniającej uwagi zgłoszone w ramach uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych, przekazuje ją do Departamentu Prawnego w wersji przygotowanej przy użyciu szablonu do opracowywania aktów normatywnych udostępnionego na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji.

5. Komórka lub jednostka organizacyjna, w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych do projektu aktu normatywnego w trakcie uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych, obowiązana jest do przekazania do Departamentu Prawnego stanowiska uzasadniającego ich nieuwzględnienie.

6. Departament Prawny, przy udziale przedstawicieli komórki lub jednostki organizacyjnej, organizuje i przeprowadza międzyministerialną konferencję uzgodnieniową w przypadku nieuwzględnienia dużej liczby uwag zgłoszonych do projektu aktu normatywnego w ramach uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych. W tym przypadku komórka lub jednostka organizacyjna obowiązana jest w szczególności do przygotowania tabeli rozbieżności.

[7] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 116/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 133). Zmiana weszła w życie 16 sierpnia 2022 r.

[8] § 12 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 116/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 133). Zmiana weszła w życie 16 sierpnia 2022 r.

[9] § 12 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 116/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 133). Zmiana weszła w życie 16 sierpnia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-08-16

§ 12. 1. [7] Komórka lub jednostka organizacyjna przekazuje uzgodniony wewnątrzresortowo projekt aktu normatywnego, przygotowany przy użyciu szablonu do opracowywania aktów normatywnych udostępnionego na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji, do Departamentu Prawnego, który ocenia go pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym i kieruje do uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych. Komórka lub jednostka organizacyjna przekazuje także do Departamentu Prawnego zgodę, o której mowa w § 8 albo § 9, wykaz komórek lub jednostek organizacyjnych, które uzgodniły projekt aktu normatywnego oraz projekt zgłoszenia do właściwego wykazu prac zaakceptowany przez dyrektora (szefa, dowódcę) tej komórki lub jednostki organizacyjnej.

1a. [8] W przypadku projektów decyzji i zarządzeń Ministra Obrony Narodowej dopuszcza się przygotowanie projektu aktu normatywnego bez użycia szablonu do opracowania aktów normatywnych.

1b. [9] W przypadku projektów decyzji i zarządzeń nie przekazuje się projektu zgłoszenia do właściwego wykazu prac.

2. Komórka lub jednostka organizacyjna określa zakres opiniowania oraz konsultacji publicznych projektu aktu normatywnego wraz z podaniem danych teleadresowych podmiotów, którym projekt powinien zostać przekazany, z uwzględnieniem w szczególności:

1) Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;

2) podmiotów, którym projekt, z uwagi na zakres regulacji, powinien zostać przekazany na podstawie odrębnych przepisów;

3) wybranych podmiotów, w zakresie działania których mieści się przedmiot regulacji.

3. Departament Prawny przekazuje komórce lub jednostce organizacyjnej uwagi zgłoszone do projektu aktu normatywnego w ramach uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych.

4. Komórka lub jednostka organizacyjna, po opracowaniu zmienionej wersji projektu aktu normatywnego, uwzględniającej uwagi zgłoszone w ramach uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych, przekazuje ją do Departamentu Prawnego w wersji przygotowanej przy użyciu szablonu do opracowywania aktów normatywnych udostępnionego na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji.

5. Komórka lub jednostka organizacyjna, w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych do projektu aktu normatywnego w trakcie uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych, obowiązana jest do przekazania do Departamentu Prawnego stanowiska uzasadniającego ich nieuwzględnienie.

6. Departament Prawny, przy udziale przedstawicieli komórki lub jednostki organizacyjnej, organizuje i przeprowadza międzyministerialną konferencję uzgodnieniową w przypadku nieuwzględnienia dużej liczby uwag zgłoszonych do projektu aktu normatywnego w ramach uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych. W tym przypadku komórka lub jednostka organizacyjna obowiązana jest w szczególności do przygotowania tabeli rozbieżności.

[7] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 116/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 133). Zmiana weszła w życie 16 sierpnia 2022 r.

[8] § 12 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 116/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 133). Zmiana weszła w życie 16 sierpnia 2022 r.

[9] § 12 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 116/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 133). Zmiana weszła w życie 16 sierpnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-29 do 2022-08-15

 1. Komórka lub jednostka organizacyjna przekazuje uzgodniony wewnątrzresortowo projekt aktu normatywnego, przygotowany przy użyciu szablonu do opracowywania aktów normatywnych udostępnionego na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji, do Departamentu Prawnego, który ocenia go pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym i kieruje do uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych.

2. Komórka lub jednostka organizacyjna określa zakres opiniowania oraz konsultacji publicznych projektu aktu normatywnego wraz z podaniem danych teleadresowych podmiotów, którym projekt powinien zostać przekazany, z uwzględnieniem w szczególności:

1) Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;

2) podmiotów, którym projekt, z uwagi na zakres regulacji, powinien zostać przekazany na podstawie odrębnych przepisów;

3) wybranych podmiotów, w zakresie działania których mieści się przedmiot regulacji.

3. Departament Prawny przekazuje komórce lub jednostce organizacyjnej uwagi zgłoszone do projektu aktu normatywnego w ramach uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych.

4. Komórka lub jednostka organizacyjna, po opracowaniu zmienionej wersji projektu aktu normatywnego, uwzględniającej uwagi zgłoszone w ramach uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych, przekazuje ją do Departamentu Prawnego w wersji przygotowanej przy użyciu szablonu do opracowywania aktów normatywnych udostępnionego na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji.

5. Komórka lub jednostka organizacyjna, w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych do projektu aktu normatywnego w trakcie uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych, obowiązana jest do przekazania do Departamentu Prawnego stanowiska uzasadniającego ich nieuwzględnienie.

6. Departament Prawny, przy udziale przedstawicieli komórki lub jednostki organizacyjnej, organizuje i przeprowadza międzyministerialną konferencję uzgodnieniową w przypadku nieuwzględnienia dużej liczby uwag zgłoszonych do projektu aktu normatywnego w ramach uzgodnień, opiniowania oraz konsultacji publicznych. W tym przypadku komórka lub jednostka organizacyjna obowiązana jest w szczególności do przygotowania tabeli rozbieżności.