history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2016-02-16 do 2022-06-13

1. Wydatki Funduszu przeznaczane są na realizację zadań określonych w centralnych planach rzeczowych. Zasady i tryb kwalifikowania zadań do realizacji w ramach centralnych planów rzeczowych określają przepisy w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

1a. Zmian zakresu rzeczowego zadań Funduszu dokonuje się w trybie i na zasadach określonych w przepisach w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

2. Zatwierdzone centralne plany rzeczowe lub ich projekty stanowią podstawę do wszczęcia postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz kontraktowania zadań, z zastrzeżeniem ust. 2a.

2a. Dla umów, których planowany okres realizacji zadania przekracza rok budżetowy, zaciąganie zobowiązań odbywa się wyłącznie na podstawie zatwierdzonego centralnego planu rzeczowego.

2b. Jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej opracowują i przesyłają do Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 harmonogramy realizacji zadań rzeczowych w roku planistycznym, w trybie i na zasadach określonych w przepisach dotyczących zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

2c. Postępowania o udzielenie zamówień publicznych dotyczące realizacji zadań rzeczowych, zamieszczonych w zatwierdzonych centralnych planach rzeczowych lub ich projektach, należy wszcząć najpóźniej w terminie do dnia 30 czerwca roku budżetowego.

2d. W terminie do dnia 20 lipca roku budżetowego jednostki organizacyjne opracowują i przedstawiają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 informacje o wykonaniu zadań rzeczowych, o których mowa w ust. 2c, w trybie i na zasadach określonych w przepisach dotyczących zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

2e. Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 2d, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 podejmuje decyzje o zasadności dalszego utrzymywania w planach zadań w ramach roku budżetowego, na które nie wszczęto postępowania o udzielenie zamówień publicznych, bądź unieważniono je z przyczyn niezależnych od zamawiającego.

3. Realizacja zadań, o których mowa w ust. 1, w wysokości wyższej, niż ustalona w planie finansowym Funduszu, jest możliwa w przypadku zrealizowania ponadplanowych przychodów Funduszu.

4. W umowach z wykonawcami wskazuje się Departament Budżetowy, jako płatnika umowy. W terminie siedmiu dni roboczych od zawarcia umów przedstawia się do Departamentu Budżetowego harmonogram realizacji zadania z podziałem na poszczególne miesiące wraz z potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopią zawartej umowy.

4a. Jeżeli z przeprowadzanych postępowań o udzielenie zamówień publicznych wynika, iż wartość zobowiązania z tytułu realizacji umowy jest wyrażona w walucie innej niż PLN, to umowę ujmuje się w celach ewidencyjnych, jako równowartość w PLN, według średniego kursu Banku Gospodarstwa Krajowego dla danej waluty z dnia zawarcia umowy.

4b. W terminie do dnia 10 lipca roku budżetowego Dyrektor Departamentu Budżetowego przedstawia Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wykazy zadań zakontraktowanych w umowach, w ramach których realizacja dostaw, usług i robót budowlanych przypada na rok budżetowy, w podziale na poszczególne centralne plany rzeczowe, według wzoru określonego w załączniku Nr 2.

5. Dyrektor Departamentu Budżetowego realizuje płatność z rachunku Funduszu na podstawie przedstawionych przez jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły lub realizują umowy z wykonawcami, zatwierdzonych do zapłaty dokumentów (faktury, rachunki). Dokumenty te powinny, w szczególności spełniać warunki, o których mowa w art. 21 i 22 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz powinny zostać przedstawione do Departamentu Budżetowego, na co najmniej pięć dni roboczych przed upływem terminu płatności zobowiązania.

5a. Jeżeli płatności wynikają bezpośrednio z zawartej umowy, to jednostki organizacyjne, które zawarły lub realizują umowy, przedstawiają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego stosowne wnioski o dokonanie takiej płatności, a następnie potwierdzenia ich otrzymania przez wykonawcę.

6. W terminie 30 dni od dnia przekazania faktury, jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły lub realizują umowy z wykonawcami, przekazują do Departamentu Budżetowego potwierdzenie przyjęcia dostaw rzeczowych na ewidencję ilościowo-wartościową.

6a. W przypadku dostaw rzeczowych niefakturowanych jednostki organizacyjne, które dokonały ich przyjęcia na ewidencję ilościowo-wartościową powiadamiają o tym fakcie Departament Budżetowy, przedstawiając potwierdzone kopie zbiorczych dokumentów przyjęcia dostaw, w terminach do 10 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, w którym dokonano przyjęcia dostaw.

7. Dokumenty, o których mowa w ust. 5, podlegają archiwizacji w Departamencie Budżetowym. Umowy oraz dokumentacja związana z umowami podlegają archiwizacji w jednostkach organizacyjnych resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami.

8. [7] W przypadku realizacji zadań z Funduszu na podstawie art. 9 ust. 3 zdanie drugie ustawy o AMW, przepisy ust. 2a-2e, 4, 5 i 7 są odpowiednio stosowane przez Agencję Mienia Wojskowego. Potwierdzenia przyjęcia na ewidencję ilościowo-wartościową, o których mowa w ust. 6 i 6a, są przekazywane do Departamentu Budżetowego przez jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które są odbiorcami dostaw rzeczowych.

[7] § 8 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 decyzji nr 22/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 lutego 2016 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 12). Zmiana weszła w życie 16 lutego 2016 r. z mocą od 1 stycznia 2016 r.

Wersja obowiązująca od 2016-02-16 do 2022-06-13

1. Wydatki Funduszu przeznaczane są na realizację zadań określonych w centralnych planach rzeczowych. Zasady i tryb kwalifikowania zadań do realizacji w ramach centralnych planów rzeczowych określają przepisy w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

1a. Zmian zakresu rzeczowego zadań Funduszu dokonuje się w trybie i na zasadach określonych w przepisach w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

2. Zatwierdzone centralne plany rzeczowe lub ich projekty stanowią podstawę do wszczęcia postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz kontraktowania zadań, z zastrzeżeniem ust. 2a.

2a. Dla umów, których planowany okres realizacji zadania przekracza rok budżetowy, zaciąganie zobowiązań odbywa się wyłącznie na podstawie zatwierdzonego centralnego planu rzeczowego.

2b. Jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej opracowują i przesyłają do Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 harmonogramy realizacji zadań rzeczowych w roku planistycznym, w trybie i na zasadach określonych w przepisach dotyczących zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

2c. Postępowania o udzielenie zamówień publicznych dotyczące realizacji zadań rzeczowych, zamieszczonych w zatwierdzonych centralnych planach rzeczowych lub ich projektach, należy wszcząć najpóźniej w terminie do dnia 30 czerwca roku budżetowego.

2d. W terminie do dnia 20 lipca roku budżetowego jednostki organizacyjne opracowują i przedstawiają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 informacje o wykonaniu zadań rzeczowych, o których mowa w ust. 2c, w trybie i na zasadach określonych w przepisach dotyczących zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

2e. Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 2d, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 podejmuje decyzje o zasadności dalszego utrzymywania w planach zadań w ramach roku budżetowego, na które nie wszczęto postępowania o udzielenie zamówień publicznych, bądź unieważniono je z przyczyn niezależnych od zamawiającego.

3. Realizacja zadań, o których mowa w ust. 1, w wysokości wyższej, niż ustalona w planie finansowym Funduszu, jest możliwa w przypadku zrealizowania ponadplanowych przychodów Funduszu.

4. W umowach z wykonawcami wskazuje się Departament Budżetowy, jako płatnika umowy. W terminie siedmiu dni roboczych od zawarcia umów przedstawia się do Departamentu Budżetowego harmonogram realizacji zadania z podziałem na poszczególne miesiące wraz z potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopią zawartej umowy.

4a. Jeżeli z przeprowadzanych postępowań o udzielenie zamówień publicznych wynika, iż wartość zobowiązania z tytułu realizacji umowy jest wyrażona w walucie innej niż PLN, to umowę ujmuje się w celach ewidencyjnych, jako równowartość w PLN, według średniego kursu Banku Gospodarstwa Krajowego dla danej waluty z dnia zawarcia umowy.

4b. W terminie do dnia 10 lipca roku budżetowego Dyrektor Departamentu Budżetowego przedstawia Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wykazy zadań zakontraktowanych w umowach, w ramach których realizacja dostaw, usług i robót budowlanych przypada na rok budżetowy, w podziale na poszczególne centralne plany rzeczowe, według wzoru określonego w załączniku Nr 2.

5. Dyrektor Departamentu Budżetowego realizuje płatność z rachunku Funduszu na podstawie przedstawionych przez jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły lub realizują umowy z wykonawcami, zatwierdzonych do zapłaty dokumentów (faktury, rachunki). Dokumenty te powinny, w szczególności spełniać warunki, o których mowa w art. 21 i 22 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz powinny zostać przedstawione do Departamentu Budżetowego, na co najmniej pięć dni roboczych przed upływem terminu płatności zobowiązania.

5a. Jeżeli płatności wynikają bezpośrednio z zawartej umowy, to jednostki organizacyjne, które zawarły lub realizują umowy, przedstawiają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego stosowne wnioski o dokonanie takiej płatności, a następnie potwierdzenia ich otrzymania przez wykonawcę.

6. W terminie 30 dni od dnia przekazania faktury, jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły lub realizują umowy z wykonawcami, przekazują do Departamentu Budżetowego potwierdzenie przyjęcia dostaw rzeczowych na ewidencję ilościowo-wartościową.

6a. W przypadku dostaw rzeczowych niefakturowanych jednostki organizacyjne, które dokonały ich przyjęcia na ewidencję ilościowo-wartościową powiadamiają o tym fakcie Departament Budżetowy, przedstawiając potwierdzone kopie zbiorczych dokumentów przyjęcia dostaw, w terminach do 10 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, w którym dokonano przyjęcia dostaw.

7. Dokumenty, o których mowa w ust. 5, podlegają archiwizacji w Departamencie Budżetowym. Umowy oraz dokumentacja związana z umowami podlegają archiwizacji w jednostkach organizacyjnych resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami.

8. [7] W przypadku realizacji zadań z Funduszu na podstawie art. 9 ust. 3 zdanie drugie ustawy o AMW, przepisy ust. 2a-2e, 4, 5 i 7 są odpowiednio stosowane przez Agencję Mienia Wojskowego. Potwierdzenia przyjęcia na ewidencję ilościowo-wartościową, o których mowa w ust. 6 i 6a, są przekazywane do Departamentu Budżetowego przez jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które są odbiorcami dostaw rzeczowych.

[7] § 8 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 decyzji nr 22/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 lutego 2016 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 12). Zmiana weszła w życie 16 lutego 2016 r. z mocą od 1 stycznia 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-05-13 do 2016-02-15

1. [4] Wydatki Funduszu przeznaczane są na realizację zadań określonych w centralnych planach rzeczowych. Zasady i tryb kwalifikowania zadań do realizacji w ramach centralnych planów rzeczowych określają przepisy w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

1a. [5] Zmian zakresu rzeczowego zadań Funduszu dokonuje się w trybie i na zasadach określonych w przepisach w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

2. [6] Zatwierdzone centralne plany rzeczowe lub ich projekty stanowią podstawę do wszczęcia postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz kontraktowania zadań, z zastrzeżeniem ust. 2a.

2a. [7] Dla umów, których planowany okres realizacji zadania przekracza rok budżetowy, zaciąganie zobowiązań odbywa się wyłącznie na podstawie zatwierdzonego centralnego planu rzeczowego.

2b. [8] Jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej opracowują i przesyłają do Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 harmonogramy realizacji zadań rzeczowych w roku planistycznym, w trybie i na zasadach określonych w przepisach dotyczących zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

2c. [9] Postępowania o udzielenie zamówień publicznych dotyczące realizacji zadań rzeczowych, zamieszczonych w zatwierdzonych centralnych planach rzeczowych lub ich projektach, należy wszcząć najpóźniej w terminie do dnia 30 czerwca roku budżetowego.

2d. [10] W terminie do dnia 20 lipca roku budżetowego jednostki organizacyjne opracowują i przedstawiają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 informacje o wykonaniu zadań rzeczowych, o których mowa w ust. 2c, w trybie i na zasadach określonych w przepisach dotyczących zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.

2e. [11] Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 2d, Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 podejmuje decyzje o zasadności dalszego utrzymywania w planach zadań w ramach roku budżetowego, na które nie wszczęto postępowania o udzielenie zamówień publicznych, bądź unieważniono je z przyczyn niezależnych od zamawiającego.

3. Realizacja zadań, o których mowa w ust. 1, w wysokości wyższej, niż ustalona w planie finansowym Funduszu, jest możliwa w przypadku zrealizowania ponadplanowych przychodów Funduszu.

4. W umowach z wykonawcami wskazuje się Departament Budżetowy, jako płatnika umowy. W terminie siedmiu dni roboczych od zawarcia umów przedstawia się do Departamentu Budżetowego harmonogram realizacji zadania z podziałem na poszczególne miesiące wraz z potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopią zawartej umowy.

4a. [12] Jeżeli z przeprowadzanych postępowań o udzielenie zamówień publicznych wynika, iż wartość zobowiązania z tytułu realizacji umowy jest wyrażona w walucie innej niż PLN, to umowę ujmuje się w celach ewidencyjnych, jako równowartość w PLN, według średniego kursu Banku Gospodarstwa Krajowego dla danej waluty z dnia zawarcia umowy.

4b. [13] W terminie do dnia 10 lipca roku budżetowego Dyrektor Departamentu Budżetowego przedstawia Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wykazy zadań zakontraktowanych w umowach, w ramach których realizacja dostaw, usług i robót budowlanych przypada na rok budżetowy, w podziale na poszczególne centralne plany rzeczowe, według wzoru określonego w załączniku Nr 2.

5. [14] Dyrektor Departamentu Budżetowego realizuje płatność z rachunku Funduszu na podstawie przedstawionych przez jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły lub realizują umowy z wykonawcami, zatwierdzonych do zapłaty dokumentów (faktury, rachunki). Dokumenty te powinny, w szczególności spełniać warunki, o których mowa w art. 21 i 22 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz powinny zostać przedstawione do Departamentu Budżetowego, na co najmniej pięć dni roboczych przed upływem terminu płatności zobowiązania.

5a. [15] Jeżeli płatności wynikają bezpośrednio z zawartej umowy, to jednostki organizacyjne, które zawarły lub realizują umowy, przedstawiają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego stosowne wnioski o dokonanie takiej płatności, a następnie potwierdzenia ich otrzymania przez wykonawcę.

6. [16] W terminie 30 dni od dnia przekazania faktury, jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły lub realizują umowy z wykonawcami, przekazują do Departamentu Budżetowego potwierdzenie przyjęcia dostaw rzeczowych na ewidencję ilościowo-wartościową.

6a. [17] W przypadku dostaw rzeczowych niefakturowanych jednostki organizacyjne, które dokonały ich przyjęcia na ewidencję ilościowo-wartościową powiadamiają o tym fakcie Departament Budżetowy, przedstawiając potwierdzone kopie zbiorczych dokumentów przyjęcia dostaw, w terminach do 10 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, w którym dokonano przyjęcia dostaw.

7. Dokumenty, o których mowa w ust. 5, podlegają archiwizacji w Departamencie Budżetowym. Umowy oraz dokumentacja związana z umowami podlegają archiwizacji w jednostkach organizacyjnych resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami.

8. [18] W przypadku realizacji zadań z Funduszu na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy o AMW, przepisy ust. 2a–2e, 4, 5 i 7 są odpowiednio stosowane przez Agencję Mienia Wojskowego. Potwierdzenia przyjęcia na ewidencję ilościowo-wartościową, o których mowa w ust. 6 i 6a, są przekazywane do Departamentu Budżetowego przez jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które są odbiorcami dostaw rzeczowych.

[4] § 8 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 3 lit. a) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[5] § 8 ust. 1a dodany przez pkt 1 ppkt 3 lit. b) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[6] § 8 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 3 lit. c) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[7] § 8 ust. 2a dodany przez pkt 1 ppkt 3 lit. d) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[8] § 8 ust. 2b dodany przez pkt 1 ppkt 3 lit. d) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[9] § 8 ust. 2c dodany przez pkt 1 ppkt 3 lit. d) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[10] § 8 ust. 2d dodany przez pkt 1 ppkt 3 lit. d) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[11] § 8 ust. 2e dodany przez pkt 1 ppkt 3 lit. d) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[12] § 8 ust. 4a dodany przez pkt 1 ppkt 3 lit. e) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[13] § 8 ust. 4b dodany przez pkt 1 ppkt 3 lit. e) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[14] § 8 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 3 lit. f) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[15] § 8 ust. 5a dodany przez pkt 1 ppkt 3 lit. g) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[16] § 8 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 3 lit. h) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[17] § 8 ust. 6a dodany przez pkt 1 ppkt 3 lit. i) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

[18] § 8 ust. 8 dodany przez pkt 1 ppkt 3 lit. j) decyzji nr 164/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2015 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 146). Zmiana weszła w życie 13 maja 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-12-31 do 2015-05-12

1. [1] Wydatki Funduszu są przeznaczone na realizację zadań określonych w centralnych planach rzeczowych. Zasady i tryb kwalifikowania zadań do realizacji w ramach centralnych planów rzeczowych określają odrębne przepisy.

2. [2] Realizacja zadań, o których mowa w ust. 1, odbywa się do wysokości wydatków ujętych na dany rok budżetowy w planie finansowym Funduszu, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. [3] Realizacja zadań, o których mowa w ust. 1, w wysokości wyższej, niż ustalona w planie finansowym Funduszu, jest możliwa w przypadku zrealizowania ponadplanowych przychodów Funduszu.

4. W umowach z wykonawcami wskazuje się Departament Budżetowy, jako płatnika umowy. W terminie siedmiu dni roboczych od zawarcia umów przedstawia się do Departamentu Budżetowego harmonogram realizacji zadania z podziałem na poszczególne miesiące wraz z potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopią zawartej umowy.

5. Dyrektor Departamentu Budżetowego dokonuje opłacenia zobowiązania z rachunku Funduszu na podstawie przedstawionych przez jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami, zatwierdzonych do zapłaty dokumentów (faktury, rachunki). Dokumenty powinny, w szczególności spełniać warunki, o których mowa w art. 21 i 22 ustawy o rachunkowości oraz powinny zostać przedstawione do Departamentu Budżetowego na co najmniej pięć dni roboczych przed upływem terminu płatności zobowiązania.

6. W terminie 30 dni od dnia przekazania faktury jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami, przekazują do Departamentu Budżetowego potwierdzenie przyjęcia dostaw rzeczowych na ewidencję ilościowo-wartościową.

7. Dokumenty, o których mowa w ust. 5, podlegają archiwizacji w Departamencie Budżetowym. Umowy oraz dokumentacja związana z umowami podlegają archiwizacji w jednostkach organizacyjnych resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami.

[1] § 8 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 decyzji nr 513/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 31 grudnia 2014 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 408). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2014 r.

[2] § 8 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 decyzji nr 513/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 31 grudnia 2014 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 408). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2014 r.

[3] § 8 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 decyzji nr 513/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 31 grudnia 2014 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 408). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-02-13 do 2014-12-30

1. Wydatki Funduszu są przeznaczone na realizację zadań określonych w programie rozwoju Sił Zbrojnych na kolejny okres planistyczny.

2. Realizacja zadań, o których mowa w ust. 1, może nastąpić po otrzymaniu z Departamentu Budżetowego potwierdzenia stanu środków na rachunku Funduszu. W tym celu Dyrektor Departamentu Budżetowego przedstawia Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 comiesięczne informacje o stanie przychodów Funduszu.

3. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 podejmuje decyzje o kolejności realizacji zadań i informuje o tym Departament Budżetowy oraz jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej właściwe do zawarcia umów z wykonawcami.

4. [1] W umowach z wykonawcami wskazuje się Departament Budżetowy, jako płatnika umowy. W terminie siedmiu dni roboczych od zawarcia umów przedstawia się do Departamentu Budżetowego harmonogram realizacji zadania z podziałem na poszczególne miesiące wraz z potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopią zawartej umowy.

5. Dyrektor Departamentu Budżetowego dokonuje opłacenia zobowiązania z rachunku Funduszu na podstawie przedstawionych przez jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami, zatwierdzonych do zapłaty dokumentów (faktury, rachunki). Dokumenty powinny, w szczególności spełniać warunki, o których mowa w art. 21 i 22 ustawy o rachunkowości oraz powinny zostać przedstawione do Departamentu Budżetowego na co najmniej pięć dni roboczych przed upływem terminu płatności zobowiązania.

6. W terminie 30 dni od dnia przekazania faktury jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami, przekazują do Departamentu Budżetowego potwierdzenie przyjęcia dostaw rzeczowych na ewidencję ilościowo-wartościową.

7. Dokumenty, o których mowa w ust. 5, podlegają archiwizacji w Departamencie Budżetowym. Umowy oraz dokumentacja związana z umowami podlegają archiwizacji w jednostkach organizacyjnych resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami.

[1] § 8 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 lutego 2014 r. zmieniającej decyzję w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Modernizacji Sił Zbrojnych (Dz.U.MON. poz. 47). Zmiana weszła w życie 13 lutego 2014 r. z mocą od 1 stycznia 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-05-10 do 2014-02-12

 1. Wydatki Funduszu są przeznaczone na realizację zadań określonych w programie rozwoju Sił Zbrojnych na kolejny okres planistyczny.

2. Realizacja zadań, o których mowa w ust. 1, może nastąpić po otrzymaniu z Departamentu Budżetowego potwierdzenia stanu środków na rachunku Funduszu. W tym celu Dyrektor Departamentu Budżetowego przedstawia Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 comiesięczne informacje o stanie przychodów Funduszu.

3. Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 podejmuje decyzje o kolejności realizacji zadań i informuje o tym Departament Budżetowy oraz jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej właściwe do zawarcia umów z wykonawcami.

4. W umowach z wykonawcami wskazuje się Departament Budżetowy, jako płatnika umowy. W terminie siedmiu dni roboczych od zawarcia umów przedstawia się do Departamentu Budżetowego harmonogram realizacji zadania z podziałem na poszczególne miesiące wraz z kserokopią zawartej umowy.

5. Dyrektor Departamentu Budżetowego dokonuje opłacenia zobowiązania z rachunku Funduszu na podstawie przedstawionych przez jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami, zatwierdzonych do zapłaty dokumentów (faktury, rachunki). Dokumenty powinny, w szczególności spełniać warunki, o których mowa w art. 21 i 22 ustawy o rachunkowości oraz powinny zostać przedstawione do Departamentu Budżetowego na co najmniej pięć dni roboczych przed upływem terminu płatności zobowiązania.

6. W terminie 30 dni od dnia przekazania faktury jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami, przekazują do Departamentu Budżetowego potwierdzenie przyjęcia dostaw rzeczowych na ewidencję ilościowo-wartościową.

7. Dokumenty, o których mowa w ust. 5, podlegają archiwizacji w Departamencie Budżetowym. Umowy oraz dokumentacja związana z umowami podlegają archiwizacji w jednostkach organizacyjnych resortu obrony narodowej, które zawarły umowy z wykonawcami.