history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-10-26 do 2024-01-03

§ 7. 1. Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Marzeny Machałek należą w szczególności sprawy:

1) udziału w pracach Komitetu Społecznego Rady Ministrów;

2) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Działań 2.10, 2.11, 2.13, 2.14 i 2.15 w ramach Osi Priorytetowej II Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (PO WER);

3) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007–2013 (PO KL), w tym nadzoru nad Instytucją Pośredniczącą II stopnia;

4) koordynacji działań w ramach polityki spójności w obszarze oświaty i wychowania oraz współpracy z Komisją Europejską w tym zakresie;

5) funduszy strukturalnych w obszarze oświaty i wychowania;

6) programu wspólnotowego „Erasmus+” oraz Europejskiego Korpusu Solidarności;

7) współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji;

8) projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie zadań jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;

9) [1] Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie:

a) koordynowania realizacji zadań związanych z wdrażaniem reform i inwestycji w zakresie właściwości Ministra,

b) realizacji reformy A3.1 i inwestycji A3.1.1;

10) projektowania kierunków rozwoju systemu oświaty w Polsce oraz tworzenia, implementacji i monitorowania rządowych dokumentów strategicznych, w tym dotyczących realizacji celów Strategii Europa 2020;

11) polityki uczenia się przez całe życie oraz Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

12) kształcenia zawodowego młodzieży i dorosłych w systemie szkolnym oraz ustalania prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy;

13) klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego i klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego;

14) podstawy programowej kształcenia w zawodach, podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego i programów nauczania z zakresu kształcenia zawodowego;

15) egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;

16) doradztwa zawodowego w systemie oświaty;

17) działalności innowacyjnej i eksperymentalnej w zakresie kształcenia zawodowego i kształcenia dorosłych;

18) edukacji ustawicznej osób dorosłych, w tym akredytacji kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych;

19) procesu kopenhaskiego oraz współpracy z instytucjami europejskimi w zakresie rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego;

20) kształcenia na odległość w formach pozaszkolnych;

21) turniejów i olimpiad w zakresie kształcenia zawodowego;

22) funkcjonowania placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego;

23) wychowawczej i opiekuńczej funkcji szkół i placówek;

24) bezpieczeństwa w szkołach i placówkach;

25) funkcjonowania:

a) przedszkoli specjalnych i integracyjnych,

b) szkół specjalnych i integracyjnych,

c) poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych poradni specjalistycznych,

d) młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych,

e) placówek oświatowo-wychowawczych,

f) placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania,

g) placówek artystycznych,

h) gabinetów profilaktyki zdrowotnej;

26) kształcenia specjalnego i edukacji włączającej;

27) poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

28) resocjalizacji oraz profilaktyki społecznej i zdrowotnej;

29) wychowania do życia w rodzinie;

30) upowszechniania i ochrony praw dziecka, w tym realizacji działań wynikających z Konwencji o Prawach Dziecka;

31) zagospodarowania czasu wolnego uczniów oraz organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży;

32) systemu pomocy materialnej i pozamaterialnej dla uczniów oraz programów rządowych z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych.

2. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wyznacza zadania i nadzoruje ich realizację w sprawach objętych zakresem działania:

1) Departamentu Funduszy Strukturalnych;

2) Departamentu Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego;

3) Departamentu Wychowania i Edukacji Włączającej.

3. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wykonuje zadania wynikające z nadzoru Ministra nad:

1) Centralną Komisją Egzaminacyjną, w zakresie egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;

2) Instytutem Badań Edukacyjnych, z wyłączeniem badań edukacyjnych w obszarze oświaty i wychowania, cyfryzacji systemów oświaty i szkolnictwa wyższego i nauki, innowacji oraz budowy i rozwoju społeczeństwa informacyjnego;

3) Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w zakresie kształcenia zawodowego i doradztwa zawodowego oraz edukacji włączającej.

[1] § 7 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 25 października 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Edukacji i Nauki (Dz.Urz.MEiN. poz. 104). Zmiana weszła w życie 26 października 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-10-26 do 2024-01-03

§ 7. 1. Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Marzeny Machałek należą w szczególności sprawy:

1) udziału w pracach Komitetu Społecznego Rady Ministrów;

2) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Działań 2.10, 2.11, 2.13, 2.14 i 2.15 w ramach Osi Priorytetowej II Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (PO WER);

3) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007–2013 (PO KL), w tym nadzoru nad Instytucją Pośredniczącą II stopnia;

4) koordynacji działań w ramach polityki spójności w obszarze oświaty i wychowania oraz współpracy z Komisją Europejską w tym zakresie;

5) funduszy strukturalnych w obszarze oświaty i wychowania;

6) programu wspólnotowego „Erasmus+” oraz Europejskiego Korpusu Solidarności;

7) współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji;

8) projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie zadań jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;

9) [1] Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie:

a) koordynowania realizacji zadań związanych z wdrażaniem reform i inwestycji w zakresie właściwości Ministra,

b) realizacji reformy A3.1 i inwestycji A3.1.1;

10) projektowania kierunków rozwoju systemu oświaty w Polsce oraz tworzenia, implementacji i monitorowania rządowych dokumentów strategicznych, w tym dotyczących realizacji celów Strategii Europa 2020;

11) polityki uczenia się przez całe życie oraz Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

12) kształcenia zawodowego młodzieży i dorosłych w systemie szkolnym oraz ustalania prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy;

13) klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego i klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego;

14) podstawy programowej kształcenia w zawodach, podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego i programów nauczania z zakresu kształcenia zawodowego;

15) egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;

16) doradztwa zawodowego w systemie oświaty;

17) działalności innowacyjnej i eksperymentalnej w zakresie kształcenia zawodowego i kształcenia dorosłych;

18) edukacji ustawicznej osób dorosłych, w tym akredytacji kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych;

19) procesu kopenhaskiego oraz współpracy z instytucjami europejskimi w zakresie rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego;

20) kształcenia na odległość w formach pozaszkolnych;

21) turniejów i olimpiad w zakresie kształcenia zawodowego;

22) funkcjonowania placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego;

23) wychowawczej i opiekuńczej funkcji szkół i placówek;

24) bezpieczeństwa w szkołach i placówkach;

25) funkcjonowania:

a) przedszkoli specjalnych i integracyjnych,

b) szkół specjalnych i integracyjnych,

c) poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych poradni specjalistycznych,

d) młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych,

e) placówek oświatowo-wychowawczych,

f) placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania,

g) placówek artystycznych,

h) gabinetów profilaktyki zdrowotnej;

26) kształcenia specjalnego i edukacji włączającej;

27) poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

28) resocjalizacji oraz profilaktyki społecznej i zdrowotnej;

29) wychowania do życia w rodzinie;

30) upowszechniania i ochrony praw dziecka, w tym realizacji działań wynikających z Konwencji o Prawach Dziecka;

31) zagospodarowania czasu wolnego uczniów oraz organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży;

32) systemu pomocy materialnej i pozamaterialnej dla uczniów oraz programów rządowych z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych.

2. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wyznacza zadania i nadzoruje ich realizację w sprawach objętych zakresem działania:

1) Departamentu Funduszy Strukturalnych;

2) Departamentu Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego;

3) Departamentu Wychowania i Edukacji Włączającej.

3. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wykonuje zadania wynikające z nadzoru Ministra nad:

1) Centralną Komisją Egzaminacyjną, w zakresie egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;

2) Instytutem Badań Edukacyjnych, z wyłączeniem badań edukacyjnych w obszarze oświaty i wychowania, cyfryzacji systemów oświaty i szkolnictwa wyższego i nauki, innowacji oraz budowy i rozwoju społeczeństwa informacyjnego;

3) Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w zakresie kształcenia zawodowego i doradztwa zawodowego oraz edukacji włączającej.

[1] § 7 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 25 października 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Edukacji i Nauki (Dz.Urz.MEiN. poz. 104). Zmiana weszła w życie 26 października 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-06-13 do 2022-10-25

§ 7. 1. Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Marzeny Machałek należą w szczególności sprawy:

1) udziału w pracach Komitetu Społecznego Rady Ministrów;

2) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Działań 2.10, 2.11, 2.13, 2.14 i 2.15 w ramach Osi Priorytetowej II Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (PO WER);

3) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007–2013 (PO KL), w tym nadzoru nad Instytucją Pośredniczącą II stopnia;

4) koordynacji działań w ramach polityki spójności w obszarze oświaty i wychowania oraz współpracy z Komisją Europejską w tym zakresie;

5) funduszy strukturalnych w obszarze oświaty i wychowania;

6) programu wspólnotowego „Erasmus+” oraz Europejskiego Korpusu Solidarności;

7) współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji;

8) projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie zadań jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;

9) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie realizacji reformy A3.1 i inwestycji A3.1.1;

10) projektowania kierunków rozwoju systemu oświaty w Polsce oraz tworzenia, implementacji i monitorowania rządowych dokumentów strategicznych, w tym dotyczących realizacji celów Strategii Europa 2020;

11) polityki uczenia się przez całe życie oraz Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

12) kształcenia zawodowego młodzieży i dorosłych w systemie szkolnym oraz ustalania prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy;

13) klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego i klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego;

14) podstawy programowej kształcenia w zawodach, podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego i programów nauczania z zakresu kształcenia zawodowego;

15) egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;

16) doradztwa zawodowego w systemie oświaty;

17) działalności innowacyjnej i eksperymentalnej w zakresie kształcenia zawodowego i kształcenia dorosłych;

18) edukacji ustawicznej osób dorosłych, w tym akredytacji kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych;

19) procesu kopenhaskiego oraz współpracy z instytucjami europejskimi w zakresie rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego;

20) kształcenia na odległość w formach pozaszkolnych;

21) turniejów i olimpiad w zakresie kształcenia zawodowego;

22) funkcjonowania placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego;

23) wychowawczej i opiekuńczej funkcji szkół i placówek;

24) bezpieczeństwa w szkołach i placówkach;

25) funkcjonowania:

a) przedszkoli specjalnych i integracyjnych,

b) szkół specjalnych i integracyjnych,

c) poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych poradni specjalistycznych,

d) młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych,

e) placówek oświatowo-wychowawczych,

f) placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania,

g) placówek artystycznych,

h) gabinetów profilaktyki zdrowotnej;

26) kształcenia specjalnego i edukacji włączającej;

27) poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

28) resocjalizacji oraz profilaktyki społecznej i zdrowotnej;

29) wychowania do życia w rodzinie;

30) upowszechniania i ochrony praw dziecka, w tym realizacji działań wynikających z Konwencji o Prawach Dziecka;

31) zagospodarowania czasu wolnego uczniów oraz organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży;

32) systemu pomocy materialnej i pozamaterialnej dla uczniów oraz programów rządowych z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych.

2. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wyznacza zadania i nadzoruje ich realizację w sprawach objętych zakresem działania:

1) Departamentu Funduszy Strukturalnych;

2) Departamentu Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego;

3) Departamentu Wychowania i Edukacji Włączającej.

3. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wykonuje zadania wynikające z nadzoru Ministra nad:

1) Centralną Komisją Egzaminacyjną, w zakresie egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;

2) [1] Instytutem Badań Edukacyjnych, z wyłączeniem badań edukacyjnych w obszarze oświaty i wychowania, cyfryzacji systemów oświaty i szkolnictwa wyższego i nauki, innowacji oraz budowy i rozwoju społeczeństwa informacyjnego;

3) Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w zakresie kształcenia zawodowego i doradztwa zawodowego oraz edukacji włączającej.

[1] § 7 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 czerwca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zakresów czynności członków Kierownictwa Ministerstwa Edukacji i Nauki (Dz.Urz.MEiN. poz. 57). Zmiana weszła w życie 13 czerwca 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-05-06 do 2022-06-12

§ 7. 1. Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Marzeny Machałek należą w szczególności sprawy:

1) udziału w pracach Komitetu Społecznego Rady Ministrów;

2) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Działań 2.10, 2.11, 2.13, 2.14 i 2.15 w ramach Osi Priorytetowej II Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 (PO WER);

3) pełnienia funkcji Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007–2013 (PO KL), w tym nadzoru nad Instytucją Pośredniczącą II stopnia;

4) koordynacji działań w ramach polityki spójności w obszarze oświaty i wychowania oraz współpracy z Komisją Europejską w tym zakresie;

5) funduszy strukturalnych w obszarze oświaty i wychowania;

6) programu wspólnotowego „Erasmus+” oraz Europejskiego Korpusu Solidarności;

7) współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji;

8) projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie zadań jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;

9) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie realizacji reformy A3.1 i inwestycji A3.1.1;

10) projektowania kierunków rozwoju systemu oświaty w Polsce oraz tworzenia, implementacji i monitorowania rządowych dokumentów strategicznych, w tym dotyczących realizacji celów Strategii Europa 2020;

11) polityki uczenia się przez całe życie oraz Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

12) kształcenia zawodowego młodzieży i dorosłych w systemie szkolnym oraz ustalania prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy;

13) klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego i klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego;

14) podstawy programowej kształcenia w zawodach, podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego i programów nauczania z zakresu kształcenia zawodowego;

15) egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;

16) doradztwa zawodowego w systemie oświaty;

17) działalności innowacyjnej i eksperymentalnej w zakresie kształcenia zawodowego i kształcenia dorosłych;

18) edukacji ustawicznej osób dorosłych, w tym akredytacji kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych;

19) procesu kopenhaskiego oraz współpracy z instytucjami europejskimi w zakresie rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego;

20) kształcenia na odległość w formach pozaszkolnych;

21) turniejów i olimpiad w zakresie kształcenia zawodowego;

22) funkcjonowania placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego;

23) wychowawczej i opiekuńczej funkcji szkół i placówek;

24) bezpieczeństwa w szkołach i placówkach;

25) funkcjonowania:

a) przedszkoli specjalnych i integracyjnych,

b) szkół specjalnych i integracyjnych,

c) poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych poradni specjalistycznych,

d) młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych,

e) placówek oświatowo-wychowawczych,

f) placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania,

g) placówek artystycznych,

h) gabinetów profilaktyki zdrowotnej;

26) kształcenia specjalnego i edukacji włączającej;

27) poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

28) resocjalizacji oraz profilaktyki społecznej i zdrowotnej;

29) wychowania do życia w rodzinie;

30) upowszechniania i ochrony praw dziecka, w tym realizacji działań wynikających z Konwencji o Prawach Dziecka;

31) zagospodarowania czasu wolnego uczniów oraz organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży;

32) systemu pomocy materialnej i pozamaterialnej dla uczniów oraz programów rządowych z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych.

2. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wyznacza zadania i nadzoruje ich realizację w sprawach objętych zakresem działania:

1) Departamentu Funduszy Strukturalnych;

2) Departamentu Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego;

3) Departamentu Wychowania i Edukacji Włączającej.

3. Sekretarz Stanu Marzena Machałek wykonuje zadania wynikające z nadzoru Ministra nad:

1) Centralną Komisją Egzaminacyjną, w zakresie egzaminów zawodowych, egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie oraz egzaminów eksternistycznych;

2) Instytutem Badań Edukacyjnych, z wyłączeniem badań edukacyjnych w obszarze oświaty i wychowania;

3) Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie, w zakresie kształcenia zawodowego i doradztwa zawodowego oraz edukacji włączającej.