history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-12-30    (DUNBP2021.18 tekst jednolity)

§ 3. 1.  Wnioski o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem przyjmują oddziały okręgowe właściwe dla siedziby przedsiębiorcy lub miejsca prowadzenia działalności kantorowej.

2.  Dokonanie wpisu do rejestru podlega opłacie skarbowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

3.  Wnioski w sprawach dotyczących wpisu do rejestru, w których oddział okręgowy nie jest właściwy, przesyła się niezwłocznie do oddziału okręgowego właściwego miejscowo dla siedziby przedsiębiorcy, nie później niż w dniu następnym po otrzymaniu wniosku, zawiadamiając o tym przedsiębiorcę.

4. W przypadku gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością oddziału okręgowego, przedsiębiorca składa jeden wniosek o wpis do rejestru.

5. W przypadku gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością kilku oddziałów okręgowych, przedsiębiorca może złożyć jeden wniosek o wpis do rejestru, w jednym z tych oddziałów.

6.  Jeżeli wniosek o wpis do rejestru lub oświadczenie nie zawierają danych niezbędnych do dokonania wpisu do rejestru, przedsiębiorca jest obowiązany do uzupełnienia tych braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania oddziału okręgowego. Nieusunięcie braków powoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. O pozostawieniu wniosku bez rozpoznania oddział okręgowy zawiadamia przedsiębiorcę.

7.  Jeżeli do wniosku o wpis nie został załączony dowód opłaty skarbowej, przedsiębiorca jest obowiązany do uzupełnienia tego braku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania oddziału okręgowego. Nieusunięcie tego braku powoduje zwrócenie wniosku stronie.

8.  Oddział okręgowy, o którym mowa w ust. 1, wprowadza niezwłocznie do systemu informatycznego obsługującego rejestr dane zawarte we wniosku. Oddział okręgowy wprowadza do systemu informatycznego obsługującego rejestr również dane dotyczące jednostek objętych wnioskiem, mieszczących się na terenie działania innych oddziałów okręgowych.

Wersja obowiązująca od 2021-12-30    (DUNBP2021.18 tekst jednolity)

§ 3. 1.  Wnioski o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem przyjmują oddziały okręgowe właściwe dla siedziby przedsiębiorcy lub miejsca prowadzenia działalności kantorowej.

2.  Dokonanie wpisu do rejestru podlega opłacie skarbowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

3.  Wnioski w sprawach dotyczących wpisu do rejestru, w których oddział okręgowy nie jest właściwy, przesyła się niezwłocznie do oddziału okręgowego właściwego miejscowo dla siedziby przedsiębiorcy, nie później niż w dniu następnym po otrzymaniu wniosku, zawiadamiając o tym przedsiębiorcę.

4. W przypadku gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością oddziału okręgowego, przedsiębiorca składa jeden wniosek o wpis do rejestru.

5. W przypadku gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością kilku oddziałów okręgowych, przedsiębiorca może złożyć jeden wniosek o wpis do rejestru, w jednym z tych oddziałów.

6.  Jeżeli wniosek o wpis do rejestru lub oświadczenie nie zawierają danych niezbędnych do dokonania wpisu do rejestru, przedsiębiorca jest obowiązany do uzupełnienia tych braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania oddziału okręgowego. Nieusunięcie braków powoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. O pozostawieniu wniosku bez rozpoznania oddział okręgowy zawiadamia przedsiębiorcę.

7.  Jeżeli do wniosku o wpis nie został załączony dowód opłaty skarbowej, przedsiębiorca jest obowiązany do uzupełnienia tego braku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania oddziału okręgowego. Nieusunięcie tego braku powoduje zwrócenie wniosku stronie.

8.  Oddział okręgowy, o którym mowa w ust. 1, wprowadza niezwłocznie do systemu informatycznego obsługującego rejestr dane zawarte we wniosku. Oddział okręgowy wprowadza do systemu informatycznego obsługującego rejestr również dane dotyczące jednostek objętych wnioskiem, mieszczących się na terenie działania innych oddziałów okręgowych.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-02-15 do 2021-12-29

§ 3. 1. [2]  Wnioski o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem przyjmują oddziały okręgowe właściwe dla siedziby przedsiębiorcy lub miejsca prowadzenia działalności kantorowej.

2. Dokonanie wpisu do rejestru podlega opłacie skarbowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

3. [3] Wnioski w sprawach dotyczących wpisu do rejestru, w których oddział okręgowy nie jest właściwy, przesyła się niezwłocznie do oddziału okręgowego właściwego miejscowo dla siedziby przedsiębiorcy, nie później niż w dniu następnym po otrzymaniu wniosku, zawiadamiając o tym przedsiębiorcę.

4. W przypadku, gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością oddziału okręgowego, przedsiębiorca składa jeden wniosek o wpis do rejestru.

5. W przypadku, gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością kilku oddziałów okręgowych, przedsiębiorca może złożyć jeden wniosek o wpis do rejestru, w jednym z tych oddziałów.

6. [4] Jeżeli wniosek o wpis do rejestru lub oświadczenie nie zawierają danych niezbędnych do dokonania wpisu do rejestru, przedsiębiorca jest obowiązany do uzupełnienia tych braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania oddziału okręgowego. Nieusunięcie braków powoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. O pozostawieniu wniosku bez rozpoznania oddział okręgowy zawiadamia przedsiębiorcę.

7. Jeżeli do wniosku o wpis nie został załączony dowód opłaty skarbowej, przedsiębiorca jest obowiązany do uzupełnienia tego braku w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania oddziału okręgowego. Nie usunięcie tego braku powoduje zwrócenie wniosku stronie.

8. [5] Oddział okręgowy, o którym mowa w ust. 1, wprowadza niezwłocznie do systemu informatycznego obsługującego rejestr dane zawarte we wniosku. Oddział okręgowy wprowadza do systemu informatycznego obsługującego rejestr również dane dotyczące jednostek objętych wnioskiem, mieszczących się na terenie działania innych oddziałów okręgowych.

[2] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 3/2021 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 4 lutego 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie 4 lutego 2021 (Dz.U.NBP. poz. 2). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2021 r.

[3] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 3/2021 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 4 lutego 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie 4 lutego 2021 (Dz.U.NBP. poz. 2). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2021 r.

[4] § 3 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 3/2021 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 4 lutego 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie 4 lutego 2021 (Dz.U.NBP. poz. 2). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2021 r.

[5] § 3 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. d) zarządzenia nr 3/2021 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 4 lutego 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie 4 lutego 2021 (Dz.U.NBP. poz. 2). Zmiana weszła w życie 15 lutego 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-10-16 do 2021-02-14

§ 3. 1. Wnioski o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem, przyjmują oddziały okręgowe właściwe dla miejsca prowadzenia działalności kantorowej.

2. Dokonanie wpisu do rejestru podlega opłacie skarbowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

3. [1] Wnioski w sprawach dotyczących wpisu do rejestru, w których oddział okręgowy nie jest właściwy, przesyła się niezwłocznie do Centrali NBP, zawiadamiając o tym, w formie pisemnej, przedsiębiorcę i właściwy oddział okręgowy.

4. W przypadku, gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością oddziału okręgowego, przedsiębiorca składa jeden wniosek o wpis do rejestru.

5. W przypadku, gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością kilku oddziałów okręgowych, przedsiębiorca może złożyć jeden wniosek o wpis do rejestru, w jednym z tych oddziałów.

6. [2] Jeżeli wniosek o wpis do rejestru lub oświadczenie nie zawierają danych niezbędnych do dokonania wpisu do rejestru, przedsiębiorca jest obowiązany do uzupełnienia tych braków w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania oddziału okręgowego. Nieusunięcie braków powoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania. O pozostawieniu wniosku bez rozpoznania oddział okręgowy zawiadamia przedsiębiorcę w formie pisemnej.

7. Jeżeli do wniosku o wpis nie został załączony dowód opłaty skarbowej, przedsiębiorca jest obowiązany do uzupełnienia tego braku w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania oddziału okręgowego. Nie usunięcie tego braku powoduje zwrócenie wniosku stronie.

8. [3] Sprawdzony przez właściwy oddział okręgowy wniosek o wpis do rejestru, wraz z dołączonymi dokumentami, oddział okręgowy przekazuje niezwłocznie do Centrali NBP, nie później jednak niż w dniu następnym po otrzymaniu wniosku lub po jego uzupełnieniu. W oddziale okręgowym pozostawia się kopie dokumentów przekazanych do Centrali NBP.

[1] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 26/2013 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 1 października 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia sposobu prowadzenia rejestru działalności kantorowej, wzoru rejestru oraz trybu dokonywania wpisów do rejestru (Dz.U.NBP. poz. 19). Zmiana weszła w życie 16 października 2013 r.

[2] § 3 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 26/2013 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 1 października 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia sposobu prowadzenia rejestru działalności kantorowej, wzoru rejestru oraz trybu dokonywania wpisów do rejestru (Dz.U.NBP. poz. 19). Zmiana weszła w życie 16 października 2013 r.

[3] § 3 ust. 8 dodany przez § 1 pkt 1 lit. c) zarządzenia nr 26/2013 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 1 października 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia sposobu prowadzenia rejestru działalności kantorowej, wzoru rejestru oraz trybu dokonywania wpisów do rejestru (Dz.U.NBP. poz. 19). Zmiana weszła w życie 16 października 2013 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-12-14 do 2013-10-15

§ 3. 1. [2] Wnioski o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem, przyjmują oddziały okręgowe właściwe dla miejsca prowadzenia działalności kantorowej.

2. [3] Dokonanie wpisu do rejestru podlega opłacie skarbowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

3. Wnioski w sprawach dotyczących wpisu do rejestru, w których oddział okręgowy nie jest właściwy, przesyła się niezwłocznie do właściwego oddziału okręgowego, zawiadamiając o tym przedsiębiorcę.

4. W przypadku, gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością oddziału okręgowego, przedsiębiorca składa jeden wniosek o wpis do rejestru.

5. W przypadku, gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością kilku oddziałów okręgowych, przedsiębiorca może złożyć jeden wniosek o wpis do rejestru, w jednym z tych oddziałów.

6. [4] Jeżeli wniosek o wpis do rejestru lub oświadczenie nie zawierają danych niezbędnych do dokonania wpisu do rejestru, przedsiębiorca jest obowiązany do uzupełnienia tych braków w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania oddziału okręgowego. Nie usunięcie braków powoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

7. [5] Jeżeli do wniosku o wpis nie został załączony dowód opłaty skarbowej, przedsiębiorca jest obowiązany do uzupełnienia tego braku w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania oddziału okręgowego. Nie usunięcie tego braku powoduje zwrócenie wniosku stronie.

[2] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 24/2007 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 14 grudnia 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia sposobu prowadzenia rejestru działalności kantorowej, wzoru rejestru oraz trybu dokonywania wpisów do rejestru (Dz.U.NBP. Nr 17, poz. 33). Zmiana weszła w życie 14 grudnia 2007 r.

[3] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 24/2007 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 14 grudnia 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia sposobu prowadzenia rejestru działalności kantorowej, wzoru rejestru oraz trybu dokonywania wpisów do rejestru (Dz.U.NBP. Nr 17, poz. 33). Zmiana weszła w życie 14 grudnia 2007 r.

[4] § 3 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 24/2007 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 14 grudnia 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia sposobu prowadzenia rejestru działalności kantorowej, wzoru rejestru oraz trybu dokonywania wpisów do rejestru (Dz.U.NBP. Nr 17, poz. 33). Zmiana weszła w życie 14 grudnia 2007 r.

[5] § 3 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 24/2007 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 14 grudnia 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia sposobu prowadzenia rejestru działalności kantorowej, wzoru rejestru oraz trybu dokonywania wpisów do rejestru (Dz.U.NBP. Nr 17, poz. 33). Zmiana weszła w życie 14 grudnia 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-11-05 do 2007-12-13

§ 3. 1. Wnioski o wpis do rejestru, wraz z oświadczeniem, zawierającym dane i w brzmieniu określonym w art. 17 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. – Prawo dewizowe, przyjmują oddziały okręgowe właściwe dla miejsca prowadzenia działalności kantorowej.

2. Wnioski i oświadczenie, o których mowa w ust. 1, należy opatrzyć znakami opłaty skarbowej, w wysokości określonej w odrębnych przepisach.

3. Wnioski w sprawach dotyczących wpisu do rejestru, w których oddział okręgowy nie jest właściwy, przesyła się niezwłocznie do właściwego oddziału okręgowego, zawiadamiając o tym przedsiębiorcę.

4. W przypadku, gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością oddziału okręgowego, przedsiębiorca składa jeden wniosek o wpis do rejestru.

5. W przypadku, gdy działalność kantorowa prowadzona ma być przez jednego przedsiębiorcę w kilku kantorach na terenie objętym właściwością kilku oddziałów okręgowych, przedsiębiorca może złożyć jeden wniosek o wpis do rejestru, w jednym z tych oddziałów.

6. Jeżeli wniosek o wpis do rejestru lub oświadczenie, o którym mowa w § 3 ust. 1, nie zawierają danych niezbędnych do dokonania wpisu do rejestru, przedsiębiorca jest obowiązany uzupełnić je w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania oddziału okręgowego do uzupełnienia. Nie usunięcie braków powoduje pozostawienie złożonego wniosku bez rozpoznania.