history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-02-11

§ 1. 1. Powołuje się w Komisję Inwentaryzacyjną, zwaną dalej „Komisją”.

2. Komisja ma na celu ustalenie i sporządzenie wykazu składników majątkowych, innych niż nieruchomości, będących w dyspozycji Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Krajowego Biura do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, zgodnie ze stanem na dzień 31 grudnia 2021 r. Wykaz składników majątkowych obejmuje następujące rodzaje i asortymenty składników majątku:

1) środki trwałe;

2) pozostałe środki trwałe, w tym:

a) sprzęt komputerowy,

b) wyposażenie (meble),

c) środki niskocenne podlegające ewidencji ilościowej, jeżeli dotyczy;

3) wartości niematerialne i prawne;

4) pozostałe wartości niematerialne i prawne.

3. Do zadań Komisji należy:

1) zorganizowanie i przeprowadzenie inwentaryzacji nadzwyczajnej, zwanej dalej „inwentaryzacją”, składników majątkowych, o których mowa w ust. 2, metodą:

a) spisu z natury,

b) uzgodnienia i potwierdzenia sald,

c) porównania stanów wynikających z ksiąg rachunkowych z danymi wynikającymi z odpowiednich dokumentów źródłowych i ich weryfikacji;

2) ustalenie cen jednostkowych oraz wartości składników majątku;

3) określenie różnic między stanem rzeczywistym, a stanem księgowym i wyjaśnienie tych różnic oraz podanie ich przyczyn;

4) przedstawienie propozycji rozliczenia stwierdzonych różnic inwentaryzacyjnych;

5) [1] przygotowanie sprawozdania Komisji z przeprowadzonej inwentaryzacji, zawierającego wykaz składników majątkowych, o których mowa w ust. 2 oraz wnioski Komisji, dotyczące propozycji rozliczenia ujawnionych różnic inwentaryzacyjnych przedłożenie go, w terminie nie później niż do dnia 28 lutego 2022 r. do akceptacji członka kierownictwa Ministerstwa Zdrowia nadzorującego pracę jednostek, o których mowa w ust. 2.

[1] § 1 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 lutego 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej (Dz.Urz.MZ. poz. 16). Zmiana weszła w życie 11 lutego 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-02-11

§ 1. 1. Powołuje się w Komisję Inwentaryzacyjną, zwaną dalej „Komisją”.

2. Komisja ma na celu ustalenie i sporządzenie wykazu składników majątkowych, innych niż nieruchomości, będących w dyspozycji Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Krajowego Biura do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, zgodnie ze stanem na dzień 31 grudnia 2021 r. Wykaz składników majątkowych obejmuje następujące rodzaje i asortymenty składników majątku:

1) środki trwałe;

2) pozostałe środki trwałe, w tym:

a) sprzęt komputerowy,

b) wyposażenie (meble),

c) środki niskocenne podlegające ewidencji ilościowej, jeżeli dotyczy;

3) wartości niematerialne i prawne;

4) pozostałe wartości niematerialne i prawne.

3. Do zadań Komisji należy:

1) zorganizowanie i przeprowadzenie inwentaryzacji nadzwyczajnej, zwanej dalej „inwentaryzacją”, składników majątkowych, o których mowa w ust. 2, metodą:

a) spisu z natury,

b) uzgodnienia i potwierdzenia sald,

c) porównania stanów wynikających z ksiąg rachunkowych z danymi wynikającymi z odpowiednich dokumentów źródłowych i ich weryfikacji;

2) ustalenie cen jednostkowych oraz wartości składników majątku;

3) określenie różnic między stanem rzeczywistym, a stanem księgowym i wyjaśnienie tych różnic oraz podanie ich przyczyn;

4) przedstawienie propozycji rozliczenia stwierdzonych różnic inwentaryzacyjnych;

5) [1] przygotowanie sprawozdania Komisji z przeprowadzonej inwentaryzacji, zawierającego wykaz składników majątkowych, o których mowa w ust. 2 oraz wnioski Komisji, dotyczące propozycji rozliczenia ujawnionych różnic inwentaryzacyjnych przedłożenie go, w terminie nie później niż do dnia 28 lutego 2022 r. do akceptacji członka kierownictwa Ministerstwa Zdrowia nadzorującego pracę jednostek, o których mowa w ust. 2.

[1] § 1 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 lutego 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej (Dz.Urz.MZ. poz. 16). Zmiana weszła w życie 11 lutego 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-11 do 2022-02-10

§ 1. 1. Powołuje się w Komisję Inwentaryzacyjną, zwaną dalej „Komisją”.

2. Komisja ma na celu ustalenie i sporządzenie wykazu składników majątkowych, innych niż nieruchomości, będących w dyspozycji Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Krajowego Biura do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, zgodnie ze stanem na dzień 31 grudnia 2021 r. Wykaz składników majątkowych obejmuje następujące rodzaje i asortymenty składników majątku:

1) środki trwałe;

2) pozostałe środki trwałe, w tym:

a) sprzęt komputerowy,

b) wyposażenie (meble),

c) środki niskocenne podlegające ewidencji ilościowej, jeżeli dotyczy;

3) wartości niematerialne i prawne;

4) pozostałe wartości niematerialne i prawne.

3. Do zadań Komisji należy:

1) zorganizowanie i przeprowadzenie inwentaryzacji nadzwyczajnej, zwanej dalej „inwentaryzacją”, składników majątkowych, o których mowa w ust. 2, metodą:

a) spisu z natury,

b) uzgodnienia i potwierdzenia sald,

c) porównania stanów wynikających z ksiąg rachunkowych z danymi wynikającymi z odpowiednich dokumentów źródłowych i ich weryfikacji;

2) ustalenie cen jednostkowych oraz wartości składników majątku;

3) określenie różnic między stanem rzeczywistym, a stanem księgowym i wyjaśnienie tych różnic oraz podanie ich przyczyn;

4) przedstawienie propozycji rozliczenia stwierdzonych różnic inwentaryzacyjnych;

5) przygotowanie sprawozdania Komisji z przeprowadzonej inwentaryzacji, zawierającego wykaz składników majątkowych, o których mowa w ust. 2 oraz wnioski Komisji, dotyczące propozycji rozliczenia ujawnionych różnic inwentaryzacyjnych przedłożenie go, w terminie nie później niż do dnia 11 lutego 2022 r. do akceptacji członka kierownictwa Ministerstwa Zdrowia nadzorującego pracę jednostek, o których mowa w ust. 2.