history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-08-11 do 2023-08-17    (M.P.2022.786 tekst jednolity)

§ 3. 1. W skład Komitetu wchodzą:

1) przewodniczący Komitetu – minister właściwy do spraw finansów publicznych;

2) zastępca przewodniczącego Komitetu – minister właściwy do spraw transportu;

3) zastępca przewodniczącego Komitetu – minister właściwy do spraw informatyzacji;

4) zastępca przewodniczącego Komitetu – Szef Krajowej Administracji Skarbowej;

5) Główny Inspektor Transportu Drogowego albo wyznaczony przez niego jego zastępca;

6) Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad albo wyznaczony przez niego jego zastępca;

7) Dyrektor Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego albo wyznaczony przez niego jego zastępca;

8) Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów – Szef Centrum Analiz Strategicznych;

9) Pełnomocnik Ministra Finansów do spraw Informatyzacji albo wyznaczona przez niego osoba.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje wyznaczony przez przewodniczącego zastępca.

3. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:

1) powoływanie sekretarza Komitetu, a także przewodniczących grup roboczych, o ile takie zostaną powołane;

2) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

3) kierowanie pracami Komitetu;

4) przedstawianie Radzie Ministrów sprawozdania z prac Komitetu.

4. Przewodniczący Komitetu oraz zastępcy przewodniczącego Komitetu mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnione osoby w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.

5. Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 5–9, biorą udział w pracach Komitetu osobiście, a w uzasadnionych przypadkach, za zgodą przewodniczącego Komitetu, mogą być zastępowani przez upoważnione osoby.

5a. W pracach Komitetu, na wniosek przewodniczącego Komitetu, może również brać udział Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego albo ich przedstawiciele.

6. Posiedzenia Komitetu odbywają się co najmniej raz na kwartał.

7. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Komitetu, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, może określić inną częstotliwość posiedzeń Komitetu.

Wersja obowiązująca od 2022-08-11 do 2023-08-17    (M.P.2022.786 tekst jednolity)

§ 3. 1. W skład Komitetu wchodzą:

1) przewodniczący Komitetu – minister właściwy do spraw finansów publicznych;

2) zastępca przewodniczącego Komitetu – minister właściwy do spraw transportu;

3) zastępca przewodniczącego Komitetu – minister właściwy do spraw informatyzacji;

4) zastępca przewodniczącego Komitetu – Szef Krajowej Administracji Skarbowej;

5) Główny Inspektor Transportu Drogowego albo wyznaczony przez niego jego zastępca;

6) Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad albo wyznaczony przez niego jego zastępca;

7) Dyrektor Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego albo wyznaczony przez niego jego zastępca;

8) Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów – Szef Centrum Analiz Strategicznych;

9) Pełnomocnik Ministra Finansów do spraw Informatyzacji albo wyznaczona przez niego osoba.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje wyznaczony przez przewodniczącego zastępca.

3. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:

1) powoływanie sekretarza Komitetu, a także przewodniczących grup roboczych, o ile takie zostaną powołane;

2) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

3) kierowanie pracami Komitetu;

4) przedstawianie Radzie Ministrów sprawozdania z prac Komitetu.

4. Przewodniczący Komitetu oraz zastępcy przewodniczącego Komitetu mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnione osoby w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.

5. Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 5–9, biorą udział w pracach Komitetu osobiście, a w uzasadnionych przypadkach, za zgodą przewodniczącego Komitetu, mogą być zastępowani przez upoważnione osoby.

5a. W pracach Komitetu, na wniosek przewodniczącego Komitetu, może również brać udział Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego albo ich przedstawiciele.

6. Posiedzenia Komitetu odbywają się co najmniej raz na kwartał.

7. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Komitetu, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, może określić inną częstotliwość posiedzeń Komitetu.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-06-29 do 2022-08-10

1) przewodniczący Komitetu – minister właściwy do spraw finansów publicznych;

2) zastępca przewodniczącego Komitetu – minister właściwy do spraw transportu;

3) zastępca przewodniczącego Komitetu – minister właściwy do spraw informatyzacji;

4) zastępca przewodniczącego Komitetu – Szef Krajowej Administracji Skarbowej;

5) Główny Inspektor Transportu Drogowego albo wyznaczony przez niego jego zastępca;

6) Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad albo wyznaczony przez niego jego zastępca;

7) Dyrektor Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego albo wyznaczony przez niego jego zastępca;

8) Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów – Szef Centrum Analiz Strategicznych;

9) Pełnomocnik Ministra Finansów do spraw Informatyzacji albo wyznaczona przez niego osoba.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje wyznaczony przez przewodniczącego zastępca.

3. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:

1) powoływanie sekretarza Komitetu, a także przewodniczących grup roboczych, o ile takie zostaną powołane;

2) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

3) kierowanie pracami Komitetu;

4) przedstawianie Radzie Ministrów sprawozdania z prac Komitetu.

4. Przewodniczący Komitetu oraz zastępcy przewodniczącego Komitetu mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnione osoby w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.

5. Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 5-9 [5] , biorą udział w pracach Komitetu osobiście, a w uzasadnionych przypadkach, za zgodą przewodniczącego Komitetu, mogą być zastępowani przez upoważnione osoby.

5a. [6] W pracach Komitetu, na wniosek przewodniczącego Komitetu, może również brać udział Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego albo ich przedstawiciele.

6. [7] Posiedzenia Komitetu odbywają się co najmniej raz na kwartał.

7. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Komitetu, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, może określić inną częstotliwość posiedzeń Komitetu.

[5] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia nr 80 Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 589). Zmiana weszła w życie 29 czerwca 2021 r.

[6] § 3 ust. 5a dodany przez § 1 pkt 4 lit. c) zarządzenia nr 80 Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 589). Zmiana weszła w życie 29 czerwca 2021 r.

[7] § 3 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. d) zarządzenia nr 80 Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 589). Zmiana weszła w życie 29 czerwca 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-10-28 do 2021-06-28    (M.P.2020.1004 tekst jednolity)

§ 3. 1. W skład Komitetu wchodzą:

1) przewodniczący Komitetu – minister właściwy do spraw finansów publicznych;

2) zastępca przewodniczącego Komitetu – minister właściwy do spraw transportu;

3) zastępca przewodniczącego Komitetu – minister właściwy do spraw informatyzacji;

4) zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego odpowiedzialny za przygotowanie, budowę, wdrożenie, eksploatację i rozwój Elektronicznego Systemu Poboru Opłat;

5) pozostali członkowie Komitetu zapewniający wsparcie niezbędne dla realizacji celu utworzenia Komitetu:

a) Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad albo jego zastępca,

b) Dyrektor Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego albo jego zastępca,

c) Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego albo jego zastępca,

d) Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów – Szef Centrum Analiz Strategicznych,

e) Szef Krajowej Administracji Skarbowej albo jego zastępca,

f) Pełnomocnik Ministra Finansów do spraw Informatyzacji albo jego zastępca.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje wyznaczony przez przewodniczącego zastępca.

3. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:

1) powoływanie sekretarza Komitetu, a także przewodniczących grup roboczych, o ile takie zostaną powołane;

2) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

3) kierowanie pracami Komitetu;

4) przedstawianie Radzie Ministrów sprawozdania z prac Komitetu.

4. Przewodniczący Komitetu oraz zastępcy przewodniczącego Komitetu mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnione osoby w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.

5. Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, biorą udział w pracach Komitetu osobiście, a w uzasadnionych przypadkach, za zgodą przewodniczącego Komitetu, mogą być zastępowani przez upoważnione osoby.

6. Posiedzenia Komitetu odbywają się nie rzadziej niż raz w miesiącu.

7. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Komitetu, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, może określić inną częstotliwość posiedzeń Komitetu.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-03-04 do 2020-10-27

§ 3. 1. [1] W skład Komitetu wchodzą:

1) przewodniczący Komitetu – minister właściwy do spraw finansów publicznych;

2) zastępca przewodniczącego Komitetu – minister właściwy do spraw transportu;

3) zastępca przewodniczącego Komitetu – minister właściwy do spraw informatyzacji;

4) zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego odpowiedzialny za przygotowanie, budowę, wdrożenie, eksploatację i rozwój Elektronicznego Systemu Poboru Opłat;

5) pozostali członkowie Komitetu zapewniający wsparcie niezbędne dla realizacji celu utworzenia Komitetu:

a) Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad albo jego zastępca,

b) Dyrektor Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego albo jego zastępca,

c) Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego albo jego zastępca,

d) Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów – Szef Centrum Analiz Strategicznych,

e) Szef Krajowej Administracji Skarbowej albo jego zastępca,

f) Pełnomocnik Ministra Finansów do spraw Informatyzacji albo jego zastępca.

2. [2] W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje wyznaczony przez przewodniczącego zastępca.

3. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:

1) powoływanie sekretarza Komitetu, a także przewodniczących grup roboczych, o ile takie zostaną powołane;

2) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

3) kierowanie pracami Komitetu;

4) przedstawianie Radzie Ministrów sprawozdania z prac Komitetu.

4. [3] Przewodniczący Komitetu oraz zastępcy przewodniczącego Komitetu mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnione osoby w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.

5. [4] Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, biorą udział w pracach Komitetu osobiście, a w uzasadnionych przypadkach, za zgodą przewodniczącego Komitetu, mogą być zastępowani przez upoważnione osoby.

6. Posiedzenia Komitetu odbywają się nie rzadziej niż raz w miesiącu.

7. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Komitetu, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, może określić inną częstotliwość posiedzeń Komitetu.

[1] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 29 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 235). Zmiana weszła w życie 4 marca 2020 r.

[2] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 29 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 235). Zmiana weszła w życie 4 marca 2020 r.

[3] § 3 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 29 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 235). Zmiana weszła w życie 4 marca 2020 r.

[4] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 29 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 235). Zmiana weszła w życie 4 marca 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-08-24 do 2020-03-03

§ 3. 1. [3] W skład Komitetu wchodzą:

1) przewodniczący Komitetu – minister właściwy do spraw transportu, właściwy w szczególności w zakresie określonym w § 2 pkt 1–5;

2) zastępca przewodniczącego Komitetu – minister właściwy do spraw informatyzacji, właściwy w szczególności w zakresie określonym w § 2 pkt 1–5;

3) Główny Inspektor Transportu Drogowego albo jego zastępca – organ odpowiedzialny za przygotowanie, budowę, wdrożenie, eksploatację i rozwój Elektronicznego Systemu Poboru Opłat, właściwy w zakresie określonym w § 2 pkt 1–7;

4) pozostali członkowie Komitetu, właściwi w szczególności w zakresie określonym w § 2 pkt 3, 4, 6 i 7 oraz zapewniający wsparcie niezbędne dla realizacji celu utworzenia Komitetu:

a) Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad albo jego zastępca,

b) Dyrektor Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego albo jego zastępca,

c) Szef Centralnego Biura Anty korupcyjnego albo jego zastępca,

d) Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów – Szef Centrum Analiz Strategicznych,

e) Szef Krajowej Administracji Skarbowej albo jego zastępca.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Komitetu.

3. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:

1) powoływanie sekretarza Komitetu, a także przewodniczących grup roboczych, o ile takie zostaną powołane;

2) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

3) kierowanie pracami Komitetu;

4) przedstawianie Radzie Ministrów sprawozdania z prac Komitetu.

4. Przewodniczący Komitetu oraz zastępca przewodniczącego Komitetu mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnione osoby w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.

5. Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, biorą udział w pracach Komitetu osobiście, a w uzasadnionych przypadkach, za zgodą przewodniczącego Komitetu, mogą być zastępowani przez upoważnione osoby.

6. [4] Posiedzenia Komitetu odbywają się nie rzadziej niż raz w miesiącu.

7. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Komitetu, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, może określić inną częstotliwość posiedzeń Komitetu.

[3] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 125 Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 sierpnia 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 764). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2019 r.

[4] § 3 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 125 Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 sierpnia 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Elektronicznego Systemu Poboru Opłat (M.P. poz. 764). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-07-25 do 2019-08-23

§ 3.  1. W skład Komitetu wchodzą:

1) przewodniczący Komitetu – Minister Infrastruktury, właściwy w szczególności w zakresie określonym w § 2 pkt 1–5;

2) zastępca przewodniczącego Komitetu – Minister Cyfryzacji, właściwy w szczególności w zakresie określonym w § 2 pkt 1–5;

3) Główny Inspektor Transportu Drogowego albo jego zastępca – organ odpowiedzialny za przygotowanie, wdrożenie, budowę i eksploatację Elektronicznego Systemu Poboru Opłat oraz przejęcie Krajowego Systemu Poboru Opłat, właściwy w zakresie określonym w § 2 pkt 1–7;

4) pozostali członkowie Komitetu, właściwi w szczególności w zakresie określonym w § 2 pkt 3 i 4 oraz zapewniający wsparcie niezbędne dla realizacji celu utworzenia Komitetu:

a) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji albo wskazana przez niego osoba w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu,

b) Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad albo jego zastępca,

c) Dyrektor Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego albo jego zastępca,

d) Dyrektor Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Państwowego Instytutu Badawczego albo jego zastępca,

e) Dyrektor Instytutu Badawczego Dróg i Mostów albo jego zastępca,

f) Szef Centralnego Biura Anty korupcyjnego albo jego zastępca,

g) Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw utworzenia i funkcjonowania Centrum Analiz Strategicznych.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Komitetu.

3. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:

1) powoływanie sekretarza Komitetu, a także przewodniczących grup roboczych, o ile takie zostaną powołane;

2) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

3) kierowanie pracami Komitetu;

4) przedstawianie Radzie Ministrów sprawozdania z prac Komitetu.

4. Przewodniczący Komitetu oraz zastępca przewodniczącego Komitetu mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnione osoby w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.

5. Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, biorą udział w pracach Komitetu osobiście, a w uzasadnionych przypadkach, za zgodą przewodniczącego Komitetu, mogą być zastępowani przez upoważnione osoby.

6. Posiedzenia Komitetu odbywają się raz w tygodniu.

7. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Komitetu, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, może określić inną częstotliwość posiedzeń Komitetu.