history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-06-28

§ 2. 1. Przez projekt „Baltic Pipe” rozumie się:

1) budowę międzysystemowego gazociągu stanowiącego połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi, w tym również odcinka poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2) budowę gazociągów łączących międzysystemowy gazociąg stanowiący połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii z węzłem i tłocznią Goleniów wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województwa zachodniopomorskiego;

3) budowę gazociągów Szczecin – Lwówek wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województw zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego;

4) budowę tłoczni i węzłów gazu Goleniów, Odolanów i Gustorzyn o przepustowości nie mniejszej niż 50 000 m3/h wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi.

2. Przez projekt rozbudowy Terminalu LNG w Świnoujściu rozumie się:

1) zwiększenie mocy regazyfikacyjnej Terminalu LNG w Świnoujściu;

2) budowę 3 zbiornika LNG wraz z wymaganymi instalacjami i urządzeniami;

3) budowę 2 stanowiska statkowego oraz infrastruktury przesyłowej LNG do rozładunku, załadunku i bunkrowania statków;

4) rozbudowę lądowego systemu przeładunkowego LNG (infrastruktura przeładunkowa LNG na cysterny kolejowe i kontenery ISO).

. Przez projekt budowy pływającego terminalu LNG w Zatoce Gdańskiej rozumie się:

1) budowę pływającej jednostki do regazyfikacji LNG w Zatoce Gdańskiej;

2) budowę infrastruktury hydrotechnicznej niezbędnej dla funkcjonowania jednostki, o której mowa w pkt 1, w tym falochronu wraz z torem wodnym i obrotnicą;

3) budowę gazociągu podmorskiego i gazociągu lądowego łączących jednostkę, o której mowa w pkt 1, ze stacją gazową Bogatka wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi;

4) budowę gazociągów Kolnik – Gdańsk, Kolnik – Gustorzyn oraz Reszki – Kolnik wraz infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego;

5) budowę lub rozbudowę tłoczni gazu niezbędnych do odbioru gazu z jednostki, o której mowa w pkt 1.

4. Przez projekt budowy rurociągu ropy naftowej Gdańsk – Płock rozumie się budowę drugiej, rewersyjnej nitki rurociągu przesyłowego ropy naftowej Gdańsk – Płock wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego oraz rozbudowę i przebudowę istniejącej infrastruktury obiektowej, niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania tego rurociągu:

1) bazy Miszewko Strzałkowskie;

2) bazy Gdańsk;

3) stacji pomp Rypin;

4) stacji pomp Łasin;

5) stacji pomp Pelplin.

5. [3] Przez projekt budowy i eksploatacji elektrowni jądrowej rozumie się:

1) przedsięwzięcie polegające na budowie i eksploatacji pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej o mocy elektrycznej do 3750 MWe na obszarze gmin Choczewo lub Gniewino i Krokowa;

2) budowę infrastruktury hydrotechnicznej w granicach pasa technicznego na obszarze gmin Choczewo lub Krokowa oraz na obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności na potrzeby elektrowni jądrowej, o której mowa w pkt 1;

3) budowę drogi krajowej zapewniającej dojazd do elektrowni jądrowej, o której mowa w pkt 1, od najbliższej drogi ekspresowej;

4) budowę, przebudowę lub remont infrastruktury kolejowej zapewniającej dojazd do gmin: Nowa Wieś Lęborska, Lębork, Wicko, Łeba, Wejherowo, Choczewo, Gniewino i Krokowa, w zależności od realizowanego wariantu, w tym linii kolejowych wraz z sieciami trakcyjnymi, stacji pasażerskich, terminali towarowych i obiektów inżynieryjnych;

5) budowę, przebudowę lub remont sieci elektroenergetycznej na potrzeby elektrowni jądrowej, o której mowa w pkt 1, w tym linii, stacji i przyłączy elektroenergetycznych;

6) inwestycje, którym na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 29 czerwca 2011 r. o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie obiektów energetyki jądrowej oraz inwestycji towarzyszących (Dz. U. z 2021 r. poz. 1484) nadano status inwestycji towarzyszących inwestycji w zakresie budowy obiektu energetyki jądrowej – elektrowni jądrowej, o której mowa w pkt 1.

[3] § 2 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 173 Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Międzyresortowego Zespołu do spraw kluczowych inwestycji w zakresie strategicznej infrastruktury energetycznej (M.P. poz. 624). Zmiana weszła w życie 28 czerwca 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-06-28

§ 2. 1. Przez projekt „Baltic Pipe” rozumie się:

1) budowę międzysystemowego gazociągu stanowiącego połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi, w tym również odcinka poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2) budowę gazociągów łączących międzysystemowy gazociąg stanowiący połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii z węzłem i tłocznią Goleniów wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województwa zachodniopomorskiego;

3) budowę gazociągów Szczecin – Lwówek wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województw zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego;

4) budowę tłoczni i węzłów gazu Goleniów, Odolanów i Gustorzyn o przepustowości nie mniejszej niż 50 000 m3/h wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi.

2. Przez projekt rozbudowy Terminalu LNG w Świnoujściu rozumie się:

1) zwiększenie mocy regazyfikacyjnej Terminalu LNG w Świnoujściu;

2) budowę 3 zbiornika LNG wraz z wymaganymi instalacjami i urządzeniami;

3) budowę 2 stanowiska statkowego oraz infrastruktury przesyłowej LNG do rozładunku, załadunku i bunkrowania statków;

4) rozbudowę lądowego systemu przeładunkowego LNG (infrastruktura przeładunkowa LNG na cysterny kolejowe i kontenery ISO).

. Przez projekt budowy pływającego terminalu LNG w Zatoce Gdańskiej rozumie się:

1) budowę pływającej jednostki do regazyfikacji LNG w Zatoce Gdańskiej;

2) budowę infrastruktury hydrotechnicznej niezbędnej dla funkcjonowania jednostki, o której mowa w pkt 1, w tym falochronu wraz z torem wodnym i obrotnicą;

3) budowę gazociągu podmorskiego i gazociągu lądowego łączących jednostkę, o której mowa w pkt 1, ze stacją gazową Bogatka wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi;

4) budowę gazociągów Kolnik – Gdańsk, Kolnik – Gustorzyn oraz Reszki – Kolnik wraz infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego;

5) budowę lub rozbudowę tłoczni gazu niezbędnych do odbioru gazu z jednostki, o której mowa w pkt 1.

4. Przez projekt budowy rurociągu ropy naftowej Gdańsk – Płock rozumie się budowę drugiej, rewersyjnej nitki rurociągu przesyłowego ropy naftowej Gdańsk – Płock wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego oraz rozbudowę i przebudowę istniejącej infrastruktury obiektowej, niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania tego rurociągu:

1) bazy Miszewko Strzałkowskie;

2) bazy Gdańsk;

3) stacji pomp Rypin;

4) stacji pomp Łasin;

5) stacji pomp Pelplin.

5. [3] Przez projekt budowy i eksploatacji elektrowni jądrowej rozumie się:

1) przedsięwzięcie polegające na budowie i eksploatacji pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej o mocy elektrycznej do 3750 MWe na obszarze gmin Choczewo lub Gniewino i Krokowa;

2) budowę infrastruktury hydrotechnicznej w granicach pasa technicznego na obszarze gmin Choczewo lub Krokowa oraz na obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności na potrzeby elektrowni jądrowej, o której mowa w pkt 1;

3) budowę drogi krajowej zapewniającej dojazd do elektrowni jądrowej, o której mowa w pkt 1, od najbliższej drogi ekspresowej;

4) budowę, przebudowę lub remont infrastruktury kolejowej zapewniającej dojazd do gmin: Nowa Wieś Lęborska, Lębork, Wicko, Łeba, Wejherowo, Choczewo, Gniewino i Krokowa, w zależności od realizowanego wariantu, w tym linii kolejowych wraz z sieciami trakcyjnymi, stacji pasażerskich, terminali towarowych i obiektów inżynieryjnych;

5) budowę, przebudowę lub remont sieci elektroenergetycznej na potrzeby elektrowni jądrowej, o której mowa w pkt 1, w tym linii, stacji i przyłączy elektroenergetycznych;

6) inwestycje, którym na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 29 czerwca 2011 r. o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie obiektów energetyki jądrowej oraz inwestycji towarzyszących (Dz. U. z 2021 r. poz. 1484) nadano status inwestycji towarzyszących inwestycji w zakresie budowy obiektu energetyki jądrowej – elektrowni jądrowej, o której mowa w pkt 1.

[3] § 2 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 173 Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Międzyresortowego Zespołu do spraw kluczowych inwestycji w zakresie strategicznej infrastruktury energetycznej (M.P. poz. 624). Zmiana weszła w życie 28 czerwca 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-06-26 do 2022-06-27    (M.P.2020.567 tekst jednolity)

§ 2. 1. Przez projekt „Baltic Pipe” rozumie się:

1) budowę międzysystemowego gazociągu stanowiącego połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi, w tym również odcinka poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2) budowę gazociągów łączących międzysystemowy gazociąg stanowiący połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii z węzłem i tłocznią Goleniów wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województwa zachodniopomorskiego;

3) budowę gazociągów Szczecin – Lwówek wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województw zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego;

4) budowę tłoczni i węzłów gazu Goleniów, Odolanów i Gustorzyn o przepustowości nie mniejszej niż 50 000 m3/h wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi.

2. Przez projekt rozbudowy Terminalu LNG w Świnoujściu rozumie się:

1) zwiększenie mocy regazyfikacyjnej Terminalu LNG w Świnoujściu;

2) budowę 3 zbiornika LNG wraz z wymaganymi instalacjami i urządzeniami;

3) budowę 2 stanowiska statkowego oraz infrastruktury przesyłowej LNG do rozładunku, załadunku i bunkrowania statków;

4) rozbudowę lądowego systemu przeładunkowego LNG (infrastruktura przeładunkowa LNG na cysterny kolejowe i kontenery ISO).

. Przez projekt budowy pływającego terminalu LNG w Zatoce Gdańskiej rozumie się:

1) budowę pływającej jednostki do regazyfikacji LNG w Zatoce Gdańskiej;

2) budowę infrastruktury hydrotechnicznej niezbędnej dla funkcjonowania jednostki, o której mowa w pkt 1, w tym falochronu wraz z torem wodnym i obrotnicą;

3) budowę gazociągu podmorskiego i gazociągu lądowego łączących jednostkę, o której mowa w pkt 1, ze stacją gazową Bogatka wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi;

4) budowę gazociągów Kolnik – Gdańsk, Kolnik – Gustorzyn oraz Reszki – Kolnik wraz infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego;

5) budowę lub rozbudowę tłoczni gazu niezbędnych do odbioru gazu z jednostki, o której mowa w pkt 1.

4. Przez projekt budowy rurociągu ropy naftowej Gdańsk – Płock rozumie się budowę drugiej, rewersyjnej nitki rurociągu przesyłowego ropy naftowej Gdańsk – Płock wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego oraz rozbudowę i przebudowę istniejącej infrastruktury obiektowej, niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania tego rurociągu:

1) bazy Miszewko Strzałkowskie;

2) bazy Gdańsk;

3) stacji pomp Rypin;

4) stacji pomp Łasin;

5) stacji pomp Pelplin.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-05-19 do 2020-06-25

§ 2. 1. Przez projekt „Baltic Pipe” rozumie się:

1) budowę między systemowego gazociągu stanowiącego połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi, w tym również odcinka poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2) budowę gazociągów łączących międzysystemowy gazociąg stanowiący połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii z węzłem i tłocznią Goleniów wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województwa zachodniopomorskiego;

3) budowę gazociągów Szczecin – Lwówek wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województw zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego;

4) budowę tłoczni i węzłów gazu Goleniów, Odolanów i Gustorzyn o przepustowości nie mniejszej niż 50 000m3/h wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi.

2. Przez projekt rozbudowy Terminalu LNG w Świnoujściu rozumie się:

1) zwiększenie mocy regazyfikacyjnej Terminalu LNG w Świnoujściu;

2) budowę 3 zbiornika LNG wraz z wymaganymi instalacjami i urządzeniami;

3) budowę 2 stanowiska statkowego oraz infrastruktury przesyłowej LNG do rozładunku, załadunku i bunkrowania statków;

4) rozbudowę lądowego systemu przeładunkowego LNG (infrastruktura przeładunkowa LNG na cysterny kolejowe i kontenery ISO).

3. [4] Przez projekt budowy pływającego terminalu LNG w Zatoce Gdańskiej rozumie się:

1) budowę pływającej jednostki do regazyfikacji LNG w Zatoce Gdańskiej;

2) budowę infrastruktury hydrotechnicznej niezbędnej dla funkcjonowania jednostki, o której mowa w pkt 1, w tym falochronu wraz z torem wodnym i obrotnicą;

3) budowę gazociągu podmorskiego i gazociągu lądowego łączących jednostkę, o której mowa w pkt 1, ze stacją gazową Bogatka wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi;

4) budowę gazociągów Kolnik – Gdańsk, Kolnik – Gustorzyn oraz Reszki – Kolnik wraz infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego;

5) budowę lub rozbudowę tłoczni gazu niezbędnych do odbioru gazu z jednostki, o której mowa w pkt 1.

4. [5] Przez projekt budowy rurociągu ropy naftowej Gdańsk – Płock rozumie się budowę drugiej, rewersyjnej nitki rurociągu przesyłowego ropy naftowej Gdańsk – Płock wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego oraz rozbudowę i przebudowę istniejącej infrastruktury obiektowej, niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania tego rurociągu:

1) bazy Miszewko Strzałkowskie;

2) bazy Gdańsk;

3) stacji pomp Rypin;

4) stacji pomp Łasin;

5) stacji pomp Pelplin.

[4] § 2 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 62 Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 maja 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Międzyresortowego Zespołu do spraw projektu „Balic Pipe” (M.P. poz. 417). Zmiana weszła w życie 19 maja 2020 r.

[5] § 2 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 62 Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 maja 2020 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Międzyresortowego Zespołu do spraw projektu „Balic Pipe” (M.P. poz. 417). Zmiana weszła w życie 19 maja 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-12-01 do 2020-05-18

§ 2. 1. Przez projekt „Baltic Pipe” rozumie się:

1) budowę między systemowego gazociągu stanowiącego połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi, w tym również odcinka poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2) budowę gazociągów łączących międzysystemowy gazociąg stanowiący połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii z węzłem i tłocznią Goleniów wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województwa zachodniopomorskiego;

3) budowę gazociągów Szczecin – Lwówek wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województw zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego;

4) budowę tłoczni i węzłów gazu Goleniów, Odolanów i Gustorzyn o przepustowości nie mniejszej niż 50 000m3/h wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi.

2. [3] Przez projekt rozbudowy Terminalu LNG w Świnoujściu rozumie się:

1) zwiększenie mocy regazyfikacyjnej Terminalu LNG w Świnoujściu;

2) budowę 3 zbiornika LNG wraz z wymaganymi instalacjami i urządzeniami;

3) budowę 2 stanowiska statkowego oraz infrastruktury przesyłowej LNG do rozładunku, załadunku i bunkrowania statków;

4) rozbudowę lądowego systemu przeładunkowego LNG (infrastruktura przeładunkowa LNG na cysterny kolejowe i kontenery ISO).

[3] § 2 ust. 2 dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 224 Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Międzyresortowego Zespołu do spraw projektu „Balic Pipe” (M.P. poz. 1174). Zmiana weszła w życie 1 grudnia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-11-15 do 2018-11-30

§ 2.  Przez projekt „Baltic Pipe” rozumie się:

1) budowę między systemowego gazociągu stanowiącego połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi, w tym również odcinka poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2) budowę gazociągów łączących międzysystemowy gazociąg stanowiący połączenie systemów przesyłowych Rzeczypospolitej Polskiej i Królestwa Danii z węzłem i tłocznią Goleniów wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województwa zachodniopomorskiego;

3) budowę gazociągów Szczecin – Lwówek wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi na terenie województw zachodniopomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego;

4) budowę tłoczni i węzłów gazu Goleniów, Odolanów i Gustorzyn o przepustowości nie mniejszej niż 50 000m3/h wraz z infrastrukturą niezbędną do ich obsługi.