history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-12-22    (Dz.U.2022.2733 tekst jednolity)

§ 3. [Obliczanie należnej dotacji] 1. Podstawę obliczenia należnej dotacji stanowi wartość utraconych wpływów taryfowych z tytułu stosowania ulg przejazdowych, przy zrealizowanej, udokumentowanej i zewidencjonowanej sprzedaży biletów:

1) jednorazowych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%,

2) miesięcznych imiennych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%

– skorygowanej o zwroty biletów niewykorzystanych i anulowanych.

2. Z podstawy obliczenia należnej dotacji wyłącza się wartość pobranych przez przewoźnika kolejowego lub operatora publicznego kolejowego transportu zbiorowego:

1) dopłat za zmianę przez podróżnego klasy wagonu lub kategorii pociągu, wydanych w przypadku braku uprawnień do ulgi ustawowej;

2) jednorazowych dopłat do pociągów objętych dopłatą;

3) innych należności związanych z wykonaniem usług przewozu osób, inkasowanych przez konduktorów w pociągach.

Wersja obowiązująca od 2022-12-22    (Dz.U.2022.2733 tekst jednolity)

§ 3. [Obliczanie należnej dotacji] 1. Podstawę obliczenia należnej dotacji stanowi wartość utraconych wpływów taryfowych z tytułu stosowania ulg przejazdowych, przy zrealizowanej, udokumentowanej i zewidencjonowanej sprzedaży biletów:

1) jednorazowych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%,

2) miesięcznych imiennych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%

– skorygowanej o zwroty biletów niewykorzystanych i anulowanych.

2. Z podstawy obliczenia należnej dotacji wyłącza się wartość pobranych przez przewoźnika kolejowego lub operatora publicznego kolejowego transportu zbiorowego:

1) dopłat za zmianę przez podróżnego klasy wagonu lub kategorii pociągu, wydanych w przypadku braku uprawnień do ulgi ustawowej;

2) jednorazowych dopłat do pociągów objętych dopłatą;

3) innych należności związanych z wykonaniem usług przewozu osób, inkasowanych przez konduktorów w pociągach.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-01 do 2022-12-21

§ 3. [Obliczanie należnej dotacji] 1. Podstawę obliczenia należnej dotacji stanowi wartość utraconych wpływów taryfowych z tytułu stosowania ulg przejazdowych, przy zrealizowanej, udokumentowanej i zewidencjonowanej sprzedaży biletów:

1) jednorazowych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%,

2) miesięcznych imiennych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%

– skorygowanej o zwroty biletów niewykorzystanych i anulowanych.

2. Z podstawy obliczenia należnej dotacji wyłącza się wartość pobranych przez przewoźnika kolejowego lub operatora publicznego kolejowego transportu zbiorowego [4] :

1) dopłat za zmianę przez podróżnego klasy wagonu lub kategorii pociągu, wydanych w przypadku braku uprawnień do ulgi ustawowej;

2) jednorazowych dopłat do pociągów objętych dopłatą;

3) innych należności związanych z wykonaniem usług przewozu osób, inkasowanych przez konduktorów w pociągach.

[4] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dotacji przedmiotowej do krajowych przewozów pasażerskich (Dz.U. poz. 2505). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-07-20 do 2021-12-31    (Dz.U.2020.1265 tekst jednolity)

§ 3. [Obliczanie należnej dotacji] 1. Podstawę obliczenia należnej dotacji stanowi wartość utraconych wpływów taryfowych z tytułu stosowania ulg przejazdowych, przy zrealizowanej, udokumentowanej i zewidencjonowanej sprzedaży biletów:

1) jednorazowych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%,

2) miesięcznych imiennych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%

– skorygowanej o zwroty biletów niewykorzystanych i anulowanych.

2. Z podstawy obliczenia należnej dotacji wyłącza się wartość pobranych przez przewoźnika kolejowego:

1) dopłat za zmianę przez podróżnego klasy wagonu lub kategorii pociągu, wydanych w przypadku braku uprawnień do ulgi ustawowej;

2) jednorazowych dopłat do pociągów objętych dopłatą;

3) innych należności związanych z wykonaniem usług przewozu osób, inkasowanych przez konduktorów w pociągach.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-12-23 do 2020-07-19    (Dz.U.2015.2177 tekst jednolity)

§ 3. [Obliczanie należnej dotacji] 1. Podstawę obliczenia należnej dotacji stanowi wartość utraconych wpływów taryfowych z tytułu stosowania ulg przejazdowych, przy zrealizowanej, udokumentowanej i zewidencjonowanej sprzedaży biletów:

1) jednorazowych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%,

2) miesięcznych imiennych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%

– skorygowanej o zwroty biletów niewykorzystanych i anulowanych.

2. Z podstawy obliczenia należnej dotacji wyłącza się wartość pobranych przez przewoźnika kolejowego:

1) dopłat za zmianę przez podróżnego klasy wagonu lub kategorii pociągu, wydanych w przypadku braku uprawnień do ulgi ustawowej;

2) jednorazowych dopłat do pociągów objętych dopłatą;

3) innych należności związanych z wykonaniem usług przewozu osób, inkasowanych przez konduktorów w pociągach.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-12-01 do 2015-12-22    (Dz.U.2014.1685 tekst jednolity)

§ 3. [Obliczanie należnej dotacji] 1. Podstawę obliczenia należnej dotacji stanowi wartość utraconych wpływów taryfowych z tytułu stosowania ulg przejazdowych, przy zrealizowanej, udokumentowanej i zewidencjonowanej sprzedaży biletów:

1) jednorazowych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%,

2) miesięcznych imiennych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%

– skorygowanej o zwroty biletów niewykorzystanych i anulowanych.

2. Z podstawy obliczenia należnej dotacji wyłącza się wartość pobranych przez przewoźnika kolejowego:

1) dopłat za zmianę przez podróżnego klasy wagonu lub kategorii pociągu, wydanych w przypadku braku uprawnień do ulgi ustawowej;

2) jednorazowych dopłat do pociągów objętych dopłatą;

3) innych należności związanych z wykonaniem usług przewozu osób, inkasowanych przez konduktorów w pociągach.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-01 do 2014-11-30

1. [1] Podstawę obliczenia należnej dotacji stanowi wartość utraconych wpływów taryfowych z tytułu stosowania ulg przejazdowych, przy zrealizowanej, udokumentowanej i zewidencjonowanej sprzedaży biletów:

1) jednorazowych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%,

2) miesięcznych imiennych z ulgą 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%

– skorygowanej o zwroty biletów niewykorzystanych i anulowanych.

2. Z podstawy obliczenia należnej dotacji wyłącza się wartość pobranych przez przewoźnika kolejowego:

1) dopłat za zmianę przez podróżnego klasy wagonu lub kategorii pociągu, wydanych w przypadku braku uprawnień do ulgi ustawowej;

2) jednorazowych dopłat do pociągów objętych dopłatą;

3) innych należności związanych z wykonaniem usług przewozu osób, inkasowanych przez konduktorów w pociągach.

[1] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dotacji przedmiotowej do krajowych przewozów pasażerskich (Dz.U. poz. 1695). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-01-01 do 2013-12-31

1. [1] Podstawę obliczenia należnej dotacji stanowi wartość utraconych wpływów taryfowych z tytułu stosowania ulg przejazdowych, przy zrealizowanej, udokumentowanej i zewidencjonowanej sprzedaży biletów:

1) jednorazowych z ulgą 37 %, 49 %, 51 %, 78 %, 93 %, 95 % i 100 %,

2) miesięcznych imiennych z ulgą 37 %, 49 %, 51 %, 78 % i 93 %

- skorygowanej o zwroty biletów niewykorzystanych i anulowanych.

2. Z podstawy obliczenia należnej dotacji wyłącza się wartość pobranych przez przewoźnika kolejowego:

1) dopłat za zmianę przez podróżnego klasy wagonu lub kategorii pociągu, wydanych w przypadku braku uprawnień do ulgi ustawowej;

2) jednorazowych dopłat do pociągów objętych dopłatą;

3) innych należności związanych z wykonaniem usług przewozu osób, inkasowanych przez konduktorów w pociągach.

[1] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dotacji przedmiotowej do krajowych przewozów pasażerskich (Dz.U. Nr 257, poz. 1732). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2011 r.