history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-08-12

Art. 9.  [9]  (uchylony)

[9] Art. 9 uchylony przez art. 23 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz.U. poz. 1692). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-08-12

Art. 9.  [9]  (uchylony)

[9] Art. 9 uchylony przez art. 23 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz.U. poz. 1692). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-07-28 do 2022-08-11

Art. 9. [Weryfikacja wniosku o wypłatę rekompensaty] 1. Zarządca rozliczeń weryfikuje wniosek o wypłatę rekompensaty pod względem wnioskowanej wysokości rekompensaty i kompletności wymaganych dokumentów na podstawie podanych w tym wniosku danych oraz załączonych do tego wniosku dokumentów.

2. W przypadku pozytywnej weryfikacji kompletnego wniosku o wypłatę rekompensaty zarządca rozliczeń zatwierdza ten wniosek i dokonuje wypłaty rekompensaty odpowiednio w terminach do dnia 31 grudnia 2022 r. w przypadku wniosku, o którym mowa w art. 7 ust. 3 pkt 1, oraz do dnia 31 marca 2023 r. w przypadku wniosku, o którym mowa w art. 7 ust. 3 pkt 2. Zatwierdzenie wniosku o wypłatę rekompensaty nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.

3. W przypadku gdy wniosek o wypłatę rekompensaty zawiera braki formalne, błędy obliczeniowe lub budzi wątpliwość zarządcy rozliczeń, zarządca rozliczeń w terminie 14 dni od dnia otrzymania tego wniosku wzywa wnioskodawcę do usunięcia braków formalnych, błędów obliczeniowych lub złożenia wyjaśnień w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania do ich usunięcia.

4. W przypadku nieusunięcia braków formalnych, błędów obliczeniowych zawartych we wniosku o wypłatę rekompensaty lub wątpliwości zarządcy rozliczeń dotyczących tego wniosku, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania do ich usunięcia zarządca rozliczeń odmawia zatwierdzenia tego wniosku w zakresie, w jakim kwota rekompensaty budzi wątpliwości zarządcy rozliczeń lub w jakim nie uzupełniono żądanych braków formalnych, błędów obliczeniowych, informując wnioskodawcę o przyczynie tej odmowy. Odmowa zatwierdzenia wniosku o wypłatę rekompensaty nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.

5. W przypadku negatywnej weryfikacji wniosku o wypłatę rekompensaty zarządca rozliczeń odmawia zatwierdzenia tego wniosku w zakresie, w jakim kwota rekompensaty nie przysługuje, informując wnioskodawcę o przyczynie tej odmowy. Odmowa zatwierdzenia wniosku o wypłatę rekompensaty nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.

6. Nieusunięcie braków formalnych, błędów obliczeniowych lub wątpliwości zarządcy rozliczeń, na wezwanie zarządcy rozliczeń odpowiednio w terminie do dnia 30 listopada 2022 r. w przypadku wniosku, o którym mowa w art. 7 ust. 3 pkt 1, oraz do dnia 28 lutego 2023 r. w przypadku wniosku, o którym mowa w art. 7 ust. 3 pkt 2, pozbawia przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 2 ust. 1, prawa do otrzymania rekompensaty w zakresie budzącym wątpliwości.