history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-08-12

Art. 7.  [7]  (uchylony)

[7] Art. 7 uchylony przez art. 23 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz.U. poz. 1692). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-08-12

Art. 7.  [7]  (uchylony)

[7] Art. 7 uchylony przez art. 23 pkt 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz.U. poz. 1692). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-07-28 do 2022-08-11

Art. 7. [Podmiot odpowiedzialny za wypłatę rekompensat] 1. Podmiotem odpowiedzialnym za wypłatę rekompensat jest zarządca rozliczeń.

2. Rekompensata jest wypłacana przedsiębiorcy, o którym mowa w art. 2 ust. 1, na wniosek o wypłatę rekompensaty. Składanie, weryfikacja i rozpatrywanie wniosków o wypłatę rekompensaty, a także korespondencja z zarządcą rozliczeń odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej. Wnioski o wypłatę rekompensaty składa się do zarządcy rozliczeń przy użyciu formularza udostępnionego na stronie internetowej administrowanej przez zarządcę rozliczeń i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym osób uprawnionych do reprezentacji przedsiębiorcy, o którym mowa w art. 2 ust. 1.

3. Wniosek o wypłatę rekompensaty przedsiębiorca, o którym mowa w art. 2 ust. 1, składa:

1) jednorazowo w terminie od dnia 15 października 2022 r. do dnia 31 października 2022 r. za transakcje sprzedaży dokonane w okresie od dnia wejścia w życie ustawy do dnia 30 września 2022 r.,

2) jednorazowo w terminie od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 20 stycznia 2023 r. za transakcje sprzedaży dokonane w okresie od dnia 1 października 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r.

– pod rygorem utraty prawa do rekompensaty.

4. Wniosek o wypłatę rekompensaty złożony poza terminami, o których mowa w ust. 3, pozostawia się bez rozpoznania.

5. Wniosek o wypłatę rekompensaty zawiera w szczególności:

1) oznaczenie wnioskodawcy, jego siedziby, siedziby oddziału lub miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, NIP oraz adres poczty elektronicznej;

2) wskazanie ilości sprzedanego paliwa stałego w okresie odpowiednio od dnia wejścia w życie ustawy do dnia 30 września 2022 r. lub od dnia 1 października 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. i po cenie, o której mowa w art. 2 ust. 1;

3) wnioskowaną wysokość rekompensaty;

4) numer rachunku bankowego, na który ma zostać dokonana wypłata rekompensaty;

5) imiona i nazwiska pełnomocników ustanowionych do dokonywania czynności prawnych w imieniu przedsiębiorcy i ich adresy poczty elektronicznej;

6) oświadczenie o treści: „Świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny oświadczam, że dane zawarte we wniosku o wypłatę rekompensaty są zgodne z prawdą.”; klauzula ta zastępuje pouczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

6. Do wniosku o wypłatę rekompensaty przedsiębiorca, o którym mowa w art. 2 ust. 1, załącza wykaz gospodarstw domowych, na potrzeby których dokonano zakupu paliwa stałego, obejmujący następujące dane:

1) imię i nazwisko osoby dokonującej zakupu paliwa stałego na potrzeby gospodarstwa domowego;

2) adres gospodarstwa domowego wskazany w oświadczeniu, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, lub adresy, o których mowa w art. 5 ust. 2 pkt 1;

3) numer faktury, datę sprzedaży, ilość paliwa stałego sprzedanego po cenie, o której mowa w art. 2 ust. 1, cenę sprzedaży brutto w złotych.

7. We wniosku o wypłatę rekompensaty przedsiębiorca, o którym mowa w art. 2 ust. 1, uwzględnia wyłącznie transakcje sprzedaży, o których mowa w art. 6 ust. 2.