history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2020-10-01

Art. 26. [12] (uchylony)

[12] Art. 26 uchylony przez art. 8 pkt 3 ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1565). Zmiana weszła w życie 1 października 2020 r.

Wersja obowiązująca od 2020-10-01

Art. 26. [12] (uchylony)

[12] Art. 26 uchylony przez art. 8 pkt 3 ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1565). Zmiana weszła w życie 1 października 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-07-28 do 2020-09-30

Art. 26. [Maksymalny limit wydatków z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu w latach 2018–2027, będących skutkiem finansowym ustawy ] 1. Maksymalny limit wydatków z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu w latach 2018–2027, będących skutkiem finansowym niniejszej ustawy wynosi w roku:

1) 2018 r. – 500 000 zł;

2) 2019 r. – 340 600 000 zł;

3) 2020 r. – 516 198 000 zł;

4) 2021 r. – 617 457 000 zł;

5) 2022 r. – 815 045 000 zł;

6) 2023 r. – 839 404 000 zł;

7) 2024 r. – 865 214 000 zł;

8) 2025 r. – 892 083 000 zł;

9) 2026 r. – 919 417 000 zł;

10) 2027 r. – 946 726 000 zł.

2. Minister właściwy do spraw energii monitoruje wykorzystanie limitów wydatków, o których mowa w ust. 1, oraz odpowiada za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianego na dany rok, dysponent Funduszu Niskoemisyjnego Transportu obniża wielkość środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków, w szczególności poprzez proporcjonalne zmniejszenie w drugim półroczu danego roku budżetowego w każdej zawieranej umowie o udzielenie wsparcia, o której mowa w art. 28zp ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, przewidującej udzielenie dotacji, wysokości limitu wydatków o wskaźnik stanowiący iloraz kwoty przekroczenia wydatków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu w pierwszym półroczu i limitu wydatków tego Funduszu przypadającego w drugim półroczu.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków w poszczególnych miesiącach jest zgodna z planem finansowym Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, przepisu ust. 3 nie stosuje się.