history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2016-05-25 do 2017-03-01    (Dz.U.2016.720 tekst jednolity)

Art. 20. (uchylony)

Wersja obowiązująca od 2016-05-25 do 2017-03-01    (Dz.U.2016.720 tekst jednolity)

Art. 20. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-04-21 do 2016-05-24    (Dz.U.2015.553 tekst jednolity)

Art. 20. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-02-25 do 2015-04-20    (Dz.U.2011.41.214 tekst jednolity)

Art. 20. (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-01-20 do 2011-02-24    (Dz.U.2004.8.65 tekst jednolity)

(uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-01-01 do 2004-01-19

[19] (skreślony).

[19] Art. 20 skreślony przez art. 6 pkt 6 ustawy z dnia 12 września 2002 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 169, poz. 1387). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-07-01 do 2002-12-31

[Badanie dokumentów i ewidencji] 1. Badanie dokumentów i ewidencji polega na sprawdzeniu ich rzetelności oraz zgodności z przepisami prawa.

2. Inspektor, w związku z prowadzonym u kontrolowanego postępowaniem kontrolnym, może po okazaniu legitymacji służbowej dokonać sprawdzenia prawidłowości i rzetelności badanych dokumentów u kontrahentów kontrolowanego prowadzących działalność gospodarczą, bez względu na ich siedzibę; z czynności tych sporządza się protokół, który podpisują osoby obecne przy dokonywaniu tych czynności. Przepis art. 9a ust. 1 [52] nie ma w tym przypadku zastosowania.

3. Do czynności sprawdzających u osób wymienionych w ust. 2 stosuje się odpowiednio art. 17 i 19.

[52] Art. 20 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 3 pkt 22 ustawy z dnia 7 czerwca 2002 r. o zniesieniu Generalnego Inspektora Celnego, o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 89, poz. 804). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-06-23 do 2002-06-30

[Badanie dokumentów i ewidencji] 1. Badanie dokumentów i ewidencji polega na sprawdzeniu ich rzetelności oraz zgodności z przepisami prawa.

2. Inspektor, w związku z prowadzonym u kontrolowanego postępowaniem kontrolnym, może po okazaniu legitymacji służbowej dokonać sprawdzenia prawidłowości i rzetelności badanych dokumentów u kontrahentów kontrolowanego prowadzących działalność gospodarczą, bez względu na ich siedzibę; z czynności tych sporządza się protokół, który podpisują osoby obecne przy dokonywaniu tych czynności. Przepis art. 9 ust. 4 nie ma w tym przypadku zastosowania.

3. Do czynności sprawdzających u osób wymienionych w ust. 2 stosuje się odpowiednio art. 17 i 19.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1992-02-06

Art. 20. 1. Badanie dokumentów i ewidencji polega na sprawdzeniu ich rzetelności oraz zgodności z przepisami prawa.

2. Inspektor ma prawo sprawdzenia prawidłowości i rzetelności badanych dokumentów także u ich wystawcy, odbiorcy, pośrednika lub przewoźnika.

3. Do czynności sprawdzających u osób wymienionych w ust. 2 stosuje się odpowiednio art. 13–19.