history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-01-18

§ 13. [Dodatek lotniczy]  [3] 1. Policjantowi pełniącemu służbę w komórce organizacyjnej Lotnictwa Policji, który w ramach obowiązków na zajmowanym stanowisku służbowym, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, wykonuje loty w składzie załóg policyjnych statków powietrznych lub wykonuje obsługę policyjnych statków powietrznych, przysługuje dodatek lotniczy w następującej wysokości ustalonej procentowo od kwoty bazowej:

1) 180% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 2000 godzin lotu, w tym 1000 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;

2) 160% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 1500 godzin lotu do 2000 godzin lotu, w tym 700 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;

3) 140% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 1000 godzin lotu do 1500 godzin lotu, w tym 500 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;

4) 120% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 500 godzin lotu do 1000 godzin lotu, w tym 300 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;

5) 100% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 350 godzin lotu do 500 godzin lotu, w tym 100 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;

6) 80% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach do 350 godzin lotu;

7) 60% – mechanik lotniczy obsługi technicznej Lotnictwa Policji.

2. Policjantowi wchodzącemu w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który:

1) wykonuje loty w składzie załogi lub wykonuje czynności obsługowe związane z bezpośrednią eksploatacją policyjnych statków powietrznych typu S-70i, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,

2) posiada ważne uprawnienia i wykonuje loty w NVG (ang. Night Vision Goggles – loty w goglach noktowizyjnych) w składzie załóg policyjnych statków powietrznych,

3) posiada ważne uprawnienia i wykonuje loty w IFR (ang. Instrumental Flight Rules – loty wykonywane zgodnie z przepisami według wskazań przyrządów) w składzie załóg policyjnych statków powietrznych,

4) posiada ważne uprawnienie instruktora i wykonuje loty w charakterze instruktora na policyjnych statkach powietrznych,

5) wykonuje loty w charakterze dowódcy załogi policyjnych statków powietrznych na więcej niż jednym typie statku powietrznego zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,

6) wykonuje obsługę policyjnych statków powietrznych na więcej niż jednym typie statku powietrznego zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,

7) wykonuje loty w charakterze mechanika pokładowego policyjnych statków powietrznych zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,

8) wykonuje loty w charakterze operatora systemów obserwacji lotniczej policyjnych statków powietrznych zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,

9) wykonuje loty w charakterze operatora pokładowych urządzeń dźwigowych policyjnych statków powietrznych zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami

- dodatek lotniczy zwiększa się o 20% kwoty bazowej za każde uprawnienie wymienione w pkt 1–9.

3. Policjantowi, który wykonuje loty w ramach czynności inspektora lotniczego lub inspektora techniki lotniczej na policyjnych statkach powietrznych, zgodnie z ważnym upoważnieniem wydanym przez Komendanta Głównego Policji, zwiększa się dodatek lotniczy o 30% kwoty bazowej.

4. Policjantowi, o którym mowa w ust. 1, posiadającemu co najmniej pięcioletni staż służby pełnionej w składzie personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który w roku kalendarzowym wykonał loty w wymiarze nie niższym niż 40 godzin statkiem powietrznym w powietrzu oraz na urządzeniach treningowych i symulatorach, po zakończeniu roku kalendarzowego przyznaje się jednorazowo dodatek lotniczy w wysokości 300% kwoty pobieranego miesięcznego dodatku lotniczego.

5. Za każdy pełny rok służby pełnionej ponad pięć lat w składzie personelu lotniczego Lotnictwa Policji wysokość jednorazowego dodatku lotniczego, o którym mowa w ust. 4, ulega zwiększeniu o 20% kwoty pobieranego przez policjanta dodatku lotniczego, nie więcej jednak niż do wysokości 600%.

6. Wysokość jednorazowego dodatku lotniczego ustala się na podstawie stażu służby, o którym mowa w ust. 4, pełnionej w składzie personelu lotniczego Lotnictwa Policji oraz kwoty dodatku lotniczego, o którym mowa w ust. 1–3, określonych na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który policjantowi jest przyznawany ten dodatek.

7. Policjant wchodzący w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, zawieszony w lotach ze względów zdrowotnych, zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty zawieszenia w lotach. Właściwy przełożony w sprawach osobowych może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.

8. Policjant wchodzący w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który utracił prawo do dodatku lotniczego z przyczyn niezależnych od niego, zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty utraty dodatku lotniczego. Właściwy przełożony w sprawach osobowych może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.

Dodatek kontrolerski

[3] § 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego (Dz.U. poz 106). Zmiana weszła w życie 18 stycznia 2022 r. i ma zastosowanie od dnia 1 stycznia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2021-01-18

§ 13. [Dodatek lotniczy]  [3] 1. Policjantowi pełniącemu służbę w komórce organizacyjnej Lotnictwa Policji, który w ramach obowiązków na zajmowanym stanowisku służbowym, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, wykonuje loty w składzie załóg policyjnych statków powietrznych lub wykonuje obsługę policyjnych statków powietrznych, przysługuje dodatek lotniczy w następującej wysokości ustalonej procentowo od kwoty bazowej:

1) 180% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 2000 godzin lotu, w tym 1000 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;

2) 160% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 1500 godzin lotu do 2000 godzin lotu, w tym 700 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;

3) 140% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 1000 godzin lotu do 1500 godzin lotu, w tym 500 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;

4) 120% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 500 godzin lotu do 1000 godzin lotu, w tym 300 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;

5) 100% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 350 godzin lotu do 500 godzin lotu, w tym 100 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;

6) 80% – pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach do 350 godzin lotu;

7) 60% – mechanik lotniczy obsługi technicznej Lotnictwa Policji.

2. Policjantowi wchodzącemu w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który:

1) wykonuje loty w składzie załogi lub wykonuje czynności obsługowe związane z bezpośrednią eksploatacją policyjnych statków powietrznych typu S-70i, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,

2) posiada ważne uprawnienia i wykonuje loty w NVG (ang. Night Vision Goggles – loty w goglach noktowizyjnych) w składzie załóg policyjnych statków powietrznych,

3) posiada ważne uprawnienia i wykonuje loty w IFR (ang. Instrumental Flight Rules – loty wykonywane zgodnie z przepisami według wskazań przyrządów) w składzie załóg policyjnych statków powietrznych,

4) posiada ważne uprawnienie instruktora i wykonuje loty w charakterze instruktora na policyjnych statkach powietrznych,

5) wykonuje loty w charakterze dowódcy załogi policyjnych statków powietrznych na więcej niż jednym typie statku powietrznego zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,

6) wykonuje obsługę policyjnych statków powietrznych na więcej niż jednym typie statku powietrznego zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,

7) wykonuje loty w charakterze mechanika pokładowego policyjnych statków powietrznych zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,

8) wykonuje loty w charakterze operatora systemów obserwacji lotniczej policyjnych statków powietrznych zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,

9) wykonuje loty w charakterze operatora pokładowych urządzeń dźwigowych policyjnych statków powietrznych zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami

- dodatek lotniczy zwiększa się o 20% kwoty bazowej za każde uprawnienie wymienione w pkt 1–9.

3. Policjantowi, który wykonuje loty w ramach czynności inspektora lotniczego lub inspektora techniki lotniczej na policyjnych statkach powietrznych, zgodnie z ważnym upoważnieniem wydanym przez Komendanta Głównego Policji, zwiększa się dodatek lotniczy o 30% kwoty bazowej.

4. Policjantowi, o którym mowa w ust. 1, posiadającemu co najmniej pięcioletni staż służby pełnionej w składzie personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który w roku kalendarzowym wykonał loty w wymiarze nie niższym niż 40 godzin statkiem powietrznym w powietrzu oraz na urządzeniach treningowych i symulatorach, po zakończeniu roku kalendarzowego przyznaje się jednorazowo dodatek lotniczy w wysokości 300% kwoty pobieranego miesięcznego dodatku lotniczego.

5. Za każdy pełny rok służby pełnionej ponad pięć lat w składzie personelu lotniczego Lotnictwa Policji wysokość jednorazowego dodatku lotniczego, o którym mowa w ust. 4, ulega zwiększeniu o 20% kwoty pobieranego przez policjanta dodatku lotniczego, nie więcej jednak niż do wysokości 600%.

6. Wysokość jednorazowego dodatku lotniczego ustala się na podstawie stażu służby, o którym mowa w ust. 4, pełnionej w składzie personelu lotniczego Lotnictwa Policji oraz kwoty dodatku lotniczego, o którym mowa w ust. 1–3, określonych na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który policjantowi jest przyznawany ten dodatek.

7. Policjant wchodzący w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, zawieszony w lotach ze względów zdrowotnych, zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty zawieszenia w lotach. Właściwy przełożony w sprawach osobowych może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.

8. Policjant wchodzący w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który utracił prawo do dodatku lotniczego z przyczyn niezależnych od niego, zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty utraty dodatku lotniczego. Właściwy przełożony w sprawach osobowych może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.

Dodatek kontrolerski

[3] § 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego (Dz.U. poz 106). Zmiana weszła w życie 18 stycznia 2022 r. i ma zastosowanie od dnia 1 stycznia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-08-26 do 2021-01-17    (Dz.U.2015.1236 tekst jednolity)

§ 13. [Dodatek lotniczy] 1. Policjantowi pełniącemu służbę w komórce organizacyjnej Lotnictwa Policji, który posiada uprawnienia pilota lub mechanika lotniczego obsługi, przysługuje dodatek lotniczy w następującej wysokości ustalonej procentowo od kwoty bazowej:

1) piloci posiadający nalot do 500 godzin na śmigłowcach – 50%;

2) piloci posiadający uprawnienia do wykonywania zadań na policyjnych statkach powietrznych i nalot w wysokości powyżej 500 godzin na śmigłowcach, z czego co najmniej 300 godzin w charakterze dowódcy statku powietrznego – 100%;

3) mechanik lotniczy obsługi posiadający uprawnienia do obsługi technicznej statków powietrznych eksploatowanych w Lotnictwie Policji – 30%.

2. Policjantowi posiadającemu uprawnienia pilota, wykonującemu loty instruktorskie z personelem latającym, dodatek lotniczy zwiększa się o 10% kwoty bazowej.

3. Policjantowi wykonującemu loty na więcej niż jednym typie statku powietrznego, w charakterze pilota dowódcy załogi, dodatek lotniczy zwiększa się o 10% kwoty bazowej.

4. Policjantowi mechanikowi lotniczemu obsługi, posiadającemu uprawnienia i wykonującemu loty w charakterze operatora pokładowych systemów obserwacji lotniczej, dodatek lotniczy zwiększa się o 10% kwoty bazowej.

5. Policjantowi mechanikowi lotniczemu obsługi, wykonującemu loty w charakterze mechanika pokładowego, dodatek lotniczy zwiększa się o 10% kwoty bazowej.

6. Policjantowi mechanikowi lotniczemu obsługi, posiadającemu uprawnienia i wykonującemu loty w charakterze operatora pokładowych urządzeń dźwigowych, dodatek lotniczy zwiększa się o 5% kwoty bazowej.

7. Policjantowi mechanikowi lotniczemu obsługi, wykonującemu czynności obsługowe w Lotnictwie Policji na więcej niż jednym typie statku powietrznego, dodatek lotniczy zwiększa się o 10% kwoty bazowej.

8. Policjantowi wchodzącemu w skład personelu latającego, posiadającemu co najmniej 5-letni staż służby pełnionej w składzie personelu latającego Lotnictwa Policji, który w danym roku kalendarzowym wykonywał bezawaryjnie zadania lotnicze na statkach powietrznych Policji w wymiarze co najmniej 40 godzin nalotu, przyznaje się jednorazowo dodatek lotniczy w wysokości 200% miesięcznego dodatku lotniczego.

9. Policjant wchodzący w skład personelu latającego, zawieszony w lotach ze względów zdrowotnych, zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od zawieszenia w lotach. Właściwy przełożony w sprawach osobowych może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.

Dodatek kontrolerski

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-04-08 do 2015-08-25

[Dodatek lotniczy] [2] 1. Policjantowi pełniącemu służbę w komórce organizacyjnej Lotnictwa Policji, który posiada uprawnienia pilota lub mechanika lotniczego obsługi, przysługuje dodatek lotniczy w następującej wysokości ustalonej procentowo od kwoty bazowej:

1) piloci posiadający nalot do 500 godzin na śmigłowcach – 50%;

2) piloci posiadający uprawnienia do wykonywania zadań na policyjnych statkach powietrznych i nalot w wysokości powyżej 500 godzin na śmigłowcach, z czego co najmniej 300 godzin w charakterze dowódcy statku powietrznego – 100%;

3) mechanik lotniczy obsługi posiadający uprawnienia do obsługi technicznej statków powietrznych eksploatowanych w Lotnictwie Policji – 30%.

2. Policjantowi posiadającemu uprawnienia pilota, wykonującemu loty instruktorskie z personelem latającym, dodatek lotniczy zwiększa się o 10% kwoty bazowej.

3. Policjantowi wykonującemu loty na więcej niż jednym typie statku powietrznego, w charakterze pilota dowódcy załogi, dodatek lotniczy zwiększa się o 10% kwoty bazowej.

4. Policjantowi mechanikowi lotniczemu obsługi, posiadającemu uprawnienia i wykonującemu loty w charakterze operatora pokładowych systemów obserwacji lotniczej, dodatek lotniczy zwiększa się o 10% kwoty bazowej.

5. Policjantowi mechanikowi lotniczemu obsługi, wykonującemu loty w charakterze mechanika pokładowego, dodatek lotniczy zwiększa się o 10% kwoty bazowej.

6. Policjantowi mechanikowi lotniczemu obsługi, posiadającemu uprawnienia i wykonującemu loty w charakterze operatora pokładowych urządzeń dźwigowych, dodatek lotniczy zwiększa się o 5% kwoty bazowej.

7. Policjantowi mechanikowi lotniczemu obsługi, wykonującemu czynności obsługowe w Lotnictwie Policji na więcej niż jednym typie statku powietrznego, dodatek lotniczy zwiększa się o 10% kwoty bazowej.

8. Policjantowi wchodzącemu w skład personelu latającego, posiadającemu co najmniej 5-letni staż służby pełnionej w składzie personelu latającego Lotnictwa Policji, który w danym roku kalendarzowym wykonywał bezawaryjnie zadania lotnicze na statkach powietrznych Policji w wymiarze co najmniej 40 godzin nalotu, przyznaje się jednorazowo dodatek lotniczy w wysokości 200% miesięcznego dodatku lotniczego.

9. Policjant wchodzący w skład personelu latającego, zawieszony w lotach ze względów zdrowotnych, zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od zawieszenia w lotach. Właściwy przełożony w sprawach osobowych może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.

Dodatek kontrolerski

[2] § 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 marca 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad otrzymywania i wysokości uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego (Dz.U. poz. 411). Zmiana weszła w życie 8 kwietnia 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-01-12 do 2015-04-07

Policjantowi posiadającemu licencję uprawniającą do wykonywania czynności lotniczych i pełniącemu służbę w składzie personelu latającego Policji przysługuje dodatek lotniczy w następującej wysokości:

a) pilotowi-instruktorowi l klasy – 40%,

b) pilotowi, niewymienionemu w lit. a) – 32%,

c) innemu członkowi personelu latającego, niewymienionemu w lit. a) i b) – 16%

– kwoty bazowej.

Dodatek kontrolerski