history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2010-04-29 do 2022-09-21

[Specyfikacja techniczna barier ochoronnych] 1. [1] Na autostradzie należy stosować bariery ochronne, które powinny spełniać kryteria powstrzymywania pojazdu określone w normie przenoszącej normę EN 1317.

2. [2] (uchylony).

3. [3] (uchylony).

4. [4] (uchylony).

5. [5] (uchylony).

6. [6] Odległość lica prowadnicy lub podstawy bariery powinna wynosić nie mniej niż:

1) 0,50 m – licząc od krawędzi pasa awaryjnego,

2) 1,00 m – licząc od krawędzi pasa ruchu.

7. [7] Dopuszcza się odległość lica prowadnicy lub podstawy bariery od krawędzi pasa ruchu 0,5 m, jeżeli na krawędzi pasa ruchu znajduje się krawężnik o wysokości co najmniej 0,14 m i prędkość projektowa nie przekracza 60 km/h.

[1] § 73 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[2] § 73 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[3] § 73 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[4] § 73 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[5] § 73 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[6] § 73 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[7] § 73 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

Wersja obowiązująca od 2010-04-29 do 2022-09-21

[Specyfikacja techniczna barier ochoronnych] 1. [1] Na autostradzie należy stosować bariery ochronne, które powinny spełniać kryteria powstrzymywania pojazdu określone w normie przenoszącej normę EN 1317.

2. [2] (uchylony).

3. [3] (uchylony).

4. [4] (uchylony).

5. [5] (uchylony).

6. [6] Odległość lica prowadnicy lub podstawy bariery powinna wynosić nie mniej niż:

1) 0,50 m – licząc od krawędzi pasa awaryjnego,

2) 1,00 m – licząc od krawędzi pasa ruchu.

7. [7] Dopuszcza się odległość lica prowadnicy lub podstawy bariery od krawędzi pasa ruchu 0,5 m, jeżeli na krawędzi pasa ruchu znajduje się krawężnik o wysokości co najmniej 0,14 m i prędkość projektowa nie przekracza 60 km/h.

[1] § 73 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[2] § 73 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[3] § 73 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[4] § 73 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[5] § 73 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[6] § 73 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

[7] § 73 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz.U. Nr 65, poz. 409). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-02-23 do 2010-04-28

[Specyfikacja techniczna barier ochoronnych] 1. Na autostradzie należy stosować bariery ochronne, które spełniają łącznie następujące warunki:

1) utrzymują samochód osobowy o masie 1000 kg, najeżdżający z prędkością około 100 km/h pod kątem około 15°, i samochód ciężarowy lub autobus o masie 10 000 kg, najeżdżający z prędkością około 70 km/h pod kątem około 15° – wyprowadzając go w kierunku zbieżnym lub bliskim linii bariery,

2) zachowują podczas kolizji pełną integralność konstrukcyjną, w szczególności żadna z części bariery nie może ulec odłączeniu.

2. Na autostradzie można stosować barierę ochronną:

1) stalową (profilowana prowadnica na słupkach) – o wysokości 0,75 m mierzonej od krawędzi pasa awaryjnego lub opaski,

2) betonową barierę pełną z łamanym zarysem ściany boczne j– o wysokości 0,81 m mierzonej od krawędzi pasa awaryjnego lub opaski.

3. W przypadku gdy odległość lica prowadnicy stalowej lub podstawy betonowej bariery od lica krawężnika wynosi nie więcej niż 0,20 m, to wysokość bariery stalowej i bariery betonowej mierzy się od krawędzi nawierzchni przy krawężniku.

4. Dopuszcza się stosowanie barier o innej konstrukcji i z innych materiałów, jeżeli spełniają warunki, o których mowa w ust. 1, i uzyskały dopuszczenie do stosowania w budownictwie drogowym.

5. Zamocowanie słupków barier powinno wytrzymać obciążenie siłą uderzeniową, od najeżdżającego pojazdu samochodowego, przyłożoną na wysokości 0,70 m:

1) dla bariery podatnej – 35 kN,

2) dla bariery wzmocnionej – 50 kN,

3) dla bariery sztywnej – 100 kN.

6. Odległość lica prowadnicy stalowej bariery ochronnej lub podstawy betonowej bariery pełnej powinna wynosić nie mniej niż:

1) 0,50 m – licząc od krawędzi pasa awaryjnego,

2) 1,00 m – licząc od krawędzi pasa ruchu.

7. Dopuszcza się odległość lica prowadnicy stalowej bariery ochronnej lub podstawy betonowej bariery pełnej od krawędzi pasa ruchu 0,5 m, jeżeli na krawędzi pasa ruchu znajduje się krawężnik o wysokości co najmniej 0,14 m i prędkość projektowa nie przekracza 60 km/h.