history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2010-04-29 do 2022-09-21

[5] (uchylony).

[5] § 261 uchylony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 65, poz. 408). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

Wersja obowiązująca od 2010-04-29 do 2022-09-21

[5] (uchylony).

[5] § 261 uchylony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 65, poz. 408). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-08-18 do 2010-04-28

[Bariery stalowe i betonowe pełne] 1. Bariery stalowe i betonowe pełne powinny mieć:

1) stalowe:

a) prowadnice z profilowanej taśmy stalowej zgodne z Polską Normą,

b) wysokość mierzoną od powierzchni, na której podczas kolizji znajduje się koło pojazdu, do górnej krawędzi prowadnicy – 0,75 m, z zastrzeżeniem ust. 2,

c) słupki – o wysokościach przekrojów w kierunku prostopadłym do osi obiektu nie mniejszych niż 100 mm,

d) rozstaw słupków – nie większy niż 2 m,

e) zachodzące końce elementów prowadnicy zwrócone zgodnie z kierunkiem ruchu pojazdów przy barierze,

2) betonowe pełne:

a) wysokość – nie mniejszą niż 0,81 m, mierzoną jak w pkt 1 lit. b),

b) zarys ściany bocznej od strony ruchu pojazdów w kształcie linii łamanej, zapewniający wyprowadzenie najeżdżającego pojazdu w kierunku zbieżnym lub bliskim linii bariery, z zastrzeżeniem ust. 3.

2. W przypadku gdy między jezdnią a prowadnicą bariery stalowej lub pionowym elementem zarysu ściany bocznej bariery betonowej znajduje się krawężnik w odległości równej lub mniejszej niż 0,2 m, wysokość bariery, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b), powinna być mierzona od powierzchni jezdni.

3. Dopuszcza się w barierach betonowych stosowanie pionowego zarysu ściany bocznej na całej wysokości, gdy prędkość przejeżdżających samochodów jest nie większa niż 60 km/h.