history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2019-09-13 do 2022-09-21

§ 110. [Obramowanie korpusu drogi stykającego się z obiektem mostowym] 1. Korpus drogi stykający się z obiektem mostowym może być obramowany ścianą czołową i ścianami bocznymi.

2. Ścianę czołową może stanowić w szczególności:

1) korpus przyczółka masywnego lub ściana przyczółka ściankowego bądź ramy zamkniętej – które są wymagane dla obiektów w ciągu dróg klas A, S i GP,

2) [20]  ścianka nadłożyskowa oczepu zwieńczającego filar osadzony w nasypie lub konstrukcja oporowa z gruntu zbrojonego wraz z filarami lub słupami ramownicy przewidzianymi przed nasypem drogowym zabezpieczonym od czoła tą konstrukcją – które dopuszcza się dla obiektów w ciągu dróg klasy G, Z, L i D,

3) skrajna poprzecznica przęsła – którą dopuszcza się dla obiektów w ciągu dróg klas Z, L i D.

3. Ścianę boczną może stanowić w szczególności:

1) wolno stojąca ściana oporowa – która wymagana jest dla obiektów w ciągu dróg klas A i S,

2) skrzydło w kształcie trójkątnej tarczy podwieszone do korpusu lub ściany przyczółka, do ściany ramownicy skrzynkowej bądź do oczepu zwieńczającego filar przewidziany w nasypie albo do skrajnej poprzecznicy – które dopuszcza się dla obiektów w ciągu dróg klas GP, G, Z, L i D.

4. Dopuszcza się rezygnację ze ścian bocznych i utrzymanie nasypu tylko przez ścianę czołową dostosowaną odpowiednio do skarp nasypu – dla obiektów w ciągu dróg klas L i D oraz dla obiektów, o których mowa w § 105 ust. 3.

[20] § 110 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 1642). Zmiana weszła w życie 13 września 2019 r.

Wersja obowiązująca od 2019-09-13 do 2022-09-21

§ 110. [Obramowanie korpusu drogi stykającego się z obiektem mostowym] 1. Korpus drogi stykający się z obiektem mostowym może być obramowany ścianą czołową i ścianami bocznymi.

2. Ścianę czołową może stanowić w szczególności:

1) korpus przyczółka masywnego lub ściana przyczółka ściankowego bądź ramy zamkniętej – które są wymagane dla obiektów w ciągu dróg klas A, S i GP,

2) [20]  ścianka nadłożyskowa oczepu zwieńczającego filar osadzony w nasypie lub konstrukcja oporowa z gruntu zbrojonego wraz z filarami lub słupami ramownicy przewidzianymi przed nasypem drogowym zabezpieczonym od czoła tą konstrukcją – które dopuszcza się dla obiektów w ciągu dróg klasy G, Z, L i D,

3) skrajna poprzecznica przęsła – którą dopuszcza się dla obiektów w ciągu dróg klas Z, L i D.

3. Ścianę boczną może stanowić w szczególności:

1) wolno stojąca ściana oporowa – która wymagana jest dla obiektów w ciągu dróg klas A i S,

2) skrzydło w kształcie trójkątnej tarczy podwieszone do korpusu lub ściany przyczółka, do ściany ramownicy skrzynkowej bądź do oczepu zwieńczającego filar przewidziany w nasypie albo do skrajnej poprzecznicy – które dopuszcza się dla obiektów w ciągu dróg klas GP, G, Z, L i D.

4. Dopuszcza się rezygnację ze ścian bocznych i utrzymanie nasypu tylko przez ścianę czołową dostosowaną odpowiednio do skarp nasypu – dla obiektów w ciągu dróg klas L i D oraz dla obiektów, o których mowa w § 105 ust. 3.

[20] § 110 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 1642). Zmiana weszła w życie 13 września 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-08-18 do 2019-09-12

[Obramowanie korpusu drogi stykającego się z obiektem mostowym] 1. Korpus drogi stykający się z obiektem mostowym może być obramowany ścianą czołową i ścianami bocznymi.

2. Ścianę czołową może stanowić w szczególności:

1) korpus przyczółka masywnego lub ściana przyczółka ściankowego bądź ramy zamkniętej – które są wymagane dla obiektów w ciągu dróg klas A, S i GP,

2) ścianka nadłożyskowa oczepu zwieńczającego filar osadzony w nasypie – którą dopuszcza się dla obiektów w ciągu dróg klas G, Z, L i D,

3) skrajna poprzecznica przęsła – którą dopuszcza się dla obiektów w ciągu dróg klas Z, L i D.

3. Ścianę boczną może stanowić w szczególności:

1) wolno stojąca ściana oporowa – która wymagana jest dla obiektów w ciągu dróg klas A i S,

2) skrzydło w kształcie trójkątnej tarczy podwieszone do korpusu lub ściany przyczółka, do ściany ramownicy skrzynkowej bądź do oczepu zwieńczającego filar przewidziany w nasypie albo do skrajnej poprzecznicy – które dopuszcza się dla obiektów w ciągu dróg klas GP, G, Z, L i D.

4. Dopuszcza się rezygnację ze ścian bocznych i utrzymanie nasypu tylko przez ścianę czołową dostosowaną odpowiednio do skarp nasypu – dla obiektów w ciągu dróg klas L i D oraz dla obiektów, o których mowa w § 105 ust. 3.