Wersja archiwalna obowiązująca od 2000-01-01 do 2006-10-26
[Zadania Szefa Służby Cywilnej] 1. Szef Służby Cywilnej w szczególności:
1) czuwa nad przestrzeganiem zasad służby cywilnej,
2) kieruje procesem zarządzania kadrami w służbie cywilnej,
3) gromadzi informacje o korpusie służby cywilnej,
4) planuje i nadzoruje wykorzystanie środków, o których mowa w art. 6 ust. 1,
5) organizuje i prowadzi postępowanie kwalifikacyjne w służbie cywilnej,
6) prowadzi konkursy na wyższe stanowiska w służbie cywilnej,
7) prowadzi ewidencję jednostek upoważnionych do organizowania i prowadzenia szkoleń w służbie cywilnej,
8) przygotowuje projekty aktów normatywnych przewidzianych w ustawie,
9) upowszechnia informacje o służbie cywilnej,
10) wydaje Biuletyn Służby Cywilnej.
2. Szef Służby Cywilnej przedstawia Prezesowi Rady Ministrów coroczne sprawozdanie o stanie służby cywilnej i o realizacji zadań tej służby.
3. Szef Służby Cywilnej może tworzyć zespoły i komisje jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze w sprawach należących do zakresu działania Szefa Służby Cywilnej.