
Pozostali uczestnicy postępowania: Komisja Europejska (przedstawiciele: T. Maxian Rusche, B. Stromsky i L. Grønfeldt, 
pełnomocnicy), Królestwo Danii (przedstawiciele: C. Thorning, pełnomocnik, wspierany przez R. Holdgaarda, advokat), 
Viasat Broadcasting UK Ltd (przedstawiciele: S. Kalsmose-Hjelmborg i M. Honoré, advokater)

Sentencja

1) Odwołanie zostaje oddalone.

2) TV2/Danmark A/S pokrywa, poza własnymi kosztami, wszystkie koszty poniesione przez Komisję i przez Viasat Broadcasting UK 
Ltd zarówno w pierwszej instancji, jak i w ramach niniejszego odwołania.

3) Królestwo Danii pokrywa własne koszty.

(1) Dz.U. C 48 z 8.2.2016.

Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 9 listopada 2017 r. – Komisja Europejska / TV2/Danmark A/ 
S, Królestwo Danii, Viasat Broadcasting UK Ltd

(Sprawa C-656/15 P) (1)

(Odwołanie — Pomoc państwa — Artykuł 107 ust. 1 TFUE — Publiczna usługa nadawcza — Środki 
przyjęte przez władze duńskie na rzecz duńskiego nadawcy TV2/Danmark — Pojęcie pomocy przyznawanej 

przez państwo lub przy użyciu zasobów państwowych)

(2018/C 005/05)

Język postępowania: duński

Strony

Wnoszący odwołanie: Komisja Europejska (przedstawiciele: B. Stromsky, T. Maxian Rusche i L. Grønfeldt, pełnomocnicy)

Pozostali uczestnicy postępowania: TV2/Danmark A/S (przedstawiciele: O. Koktvedgaard, advokat), Królestwo Danii 
(przedstawiciele: C. Thorning, pełnomocnik, wspierany przez R. Holdgaarda, advokat), Viasat Broadcasting UK Ltd, 
(przedstawiciele: M. Honoré i S. Kalsmose-Hjelmborg, advokater)

Interwenient popierający żądania wnoszącego odwołanie: Urząd Nadzoru EFTA (przedstawiciele: C. Zatschler, M. Schneider, 
Í. Isberg i C. Perrin, pełnomocnicy)

Sentencja

1) Wyrok Sądu Unii Europejskiej z dnia 24 września 2015 r., TV2/Danmark/Komisja (T-674/11, EU:T:2015:684), zostaje 
uchylony w zakresie, w jakim Sąd stwierdził w nim nieważność decyzji Komisji Europejskiej 2011/839/UE z dnia 20 kwietnia 
2011 r. w sprawie środków podjętych przez Danię (C 2/03) na rzecz TV2/Danmark ze względu na uznanie przez Komisję 
Europejską, że wpływy z reklam za lata 1995 i 1996 przekazane TV2/Danmark za pośrednictwem Fonds TV2 stanowią pomoc 
państwa.

2) Wniesiona przez TV2/Danmark A/S skarga o stwierdzenie nieważności decyzji 2011/839 zostaje oddalona.

C 5/4 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 8.1.2018



3) TV2/Danmark A/S pokrywa, poza własnymi kosztami, koszty poniesione przez Komisję Europejską i Viasat Broadcasting UK Ltd 
zarówno w pierwszej instancji, jak i w ramach niniejszego odwołania.

4) Królestwo Danii i Urząd Nadzoru EFTA pokrywają własne koszty.

(1) Dz.U. C 48 z 8.2.2016.

Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 9 listopada 2017 r. – Viasat Broadcasting UK Ltd / TV2/ 
Danmark A/S, Komisja Europejska, Królestwo Danii

(Sprawa C-657/15 P) (1)

(Odwołanie — Pomoc państwa — Artykuł 107 ust. 1 TFUE — Publiczna usługa nadawcza — Środki 
przyjęte przez władze duńskie na rzecz duńskiego nadawcy TV2/Danmark — Pojęcie pomocy przyznawanej 

przez państwo lub przy użyciu zasobów państwowych — Wyrok Altmark)

(2018/C 005/06)

Język postępowania: duński

Strony

Wnoszący odwołanie: Viasat Broadcasting UK Ltd (przedstawiciele: M. Honoré i S. Kalsmose-Hjelmborg, advokater)

Pozostali uczestnicy postępowania: TV2/Danmark A/S (przedstawiciele: O. Koktvedgaard, advokat), Komisja Europejska 
(przedstawiciele: B. Stromsky, T. Maxian Rusche i L. Grønfeldt, pełnomocnicy), Królestwo Danii (przedstawiciele: 
C. Thorning, pełnomocnik, wspierany przez R. Holdgaarda, advokat)

Sentencja

1) Wyrok Sądu Unii Europejskiej z dnia 24 września 2015 r., TV2/Danmark/Komisja (T-674/11, EU:T:2015:684), zostaje 
uchylony w zakresie, w jakim Sąd stwierdził w nim nieważność decyzji Komisji 2011/839/UE z dnia 20 kwietnia 2011 r. w sprawie 
środków podjętych przez Danię (C 2/03) na rzecz TV2/Danmark ze względu na uznanie przez Komisję Europejską, że wpływy 
z reklam za lata 1995 i 1996 przekazane TV2/Danmark za pośrednictwem Fonds TV2 stanowią pomoc państwa.

2) W pozostałym zakresie odwołanie zostaje oddalone.

3) Wniesiona przez TV2/Danmark A/S skarga o stwierdzenie nieważności decyzji 2011/839 zostaje oddalona.

4) TV2/Danmark A/S pokrywa, poza własnymi kosztami, połowę kosztów poniesionych przez Viasat Broadcasting UK Ltd w ramach 
niniejszego odwołania, a także całość kosztów poniesionych przez Viasat Broadcasting w pierwszej instancji.

5) Viasat Broadcasting UK Ltd pokrywa połowę własnych kosztów poniesionych w związku z niniejszym postępowaniem odwoławczym.

6) Komisja Europejska i Królestwo Danii pokrywają własne koszty.

(1) Dz.U. C 222 z 20.6.2016.

8.1.2018 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 5/5


