Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 26 czerwca 2014 r., sygn. I FSK 1112/13

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Arkadiusz Cudak (spr.), Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz, Sędzia WSA (del.) Alojzy Skrodzki, Protokolant Marek Kleszczyński, po rozpoznaniu w dniu 26 czerwca 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej R. P. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 14 lutego 2013 r. sygn. akt I SA/Go 1086/12 w sprawie ze skargi R. P. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w C. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 31 lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od R. P. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w C. na rzecz Ministra Finansów kwotę 180 zł (słownie: sto osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego. NSA/wyr.1 - wyrok

Uzasadnienie

1. Wyrok sądu pierwszej instancji

1.1. Zaskarżonym wyrokiem z dnia 14 lutego 2013 r., sygn. akt I SA/Go 1086/12, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim, oddalił skargę R. P. sp. z.o.o w C. (dalej: "skarżąca" lub "wnioskodawca") na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 31 lipca 2012 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.

1.2. W uzasadnieniu zaskarżonego wyroku sąd pierwszej instancji wskazał, że zadane przez skarżącą we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego pytanie dotyczyło tego, czy spółce przysługuje pełne prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku VAT naliczonego, wskazanego na fakturach wystawionych przez agencję zajmującą się działalnością marketingową z tytułu świadczonych przez nią usług marketingowych obejmujących swoim zakresem m.in. wydania towarów i świadczenia usług w ramach prowadzonych działań.

We wniosku spółka wskazała, że prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji materiałów izolacyjnych. W celu sprzedaży oferowanych przez nią towarów zamierza zorganizować akcję promocyjną/konkurs, w którym wziąć udział mogą podmioty, które są sprzedawcami zatrudnionymi przez dystrybutorów produktów spółki, pracownikami hurtowni zaopatrującymi się w produkty spółki u dystrybutorów (...), wykonawcami budowlanymi kupującymi produkty spółki od dystrybutorów. Organizację i obsługę powyższego konkursu spółka zleca zewnętrznej agencji reklamowej. Świadczona przez agencję usługa ma na celu zwiększenie sprzedaży oferowanych przez spółkę produktów. W jej skład wchodzi: stworzenie koncepcji i idei promocji, zaprojektowanie i wyprodukowanie materiałów reklamowych, stworzenie specyfikacji, zbudowanie systemu informatycznego do obsługi konkursu, przygotowanie promocji i dokonanie wszelkich czynności związanych z jej organizacją, w tym wybór i zakup nagród dla uczestników konkursu, przeprowadzenie wszelkich formalności prawnych niezbędnych do realizacji akcji promocyjnej i wydanie nagród nagrodzonym uczestnikom. Usługa obejmuje wartość nagród ujmowanych w katalogach w celu wymiany na punkty, nie obejmuje natomiast organizacji wyjazdu stanowiącego główną nagrodę w konkursie. Wynagrodzenie agencji zostanie skalkulowane w oparciu o wszystkie koszty ponoszone przez agencję w związku ze świadczeniem usługi na rzecz spółki, powiększone o ustaloną prowizję organizatora. Agencja wystawi spółce fakturę VAT na łączną kwotę wynagrodzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00