Aktualność
Były klient biura rachunkowego żąda zwrotu kosztów poprawy błędów. Co zrobić?
Do mojego biura rachunkowego zgłosił się były klient. Stwierdził, że źle zaksięgowaliśmy mu marzec, kwiecień i maj w 2020 r. i tym samym inne biuro musiało poprawiać popełnione przez nas błędy. Przedstawił fakturę biura rachunkowego, które obecnie go obsługuje, i zażądał zwrotu od nas jej wysokości. Nie posiadam już bazy danych klienta z 2020 r. (oddałam ją klientowi i utraciłam jej kopię), zatem mam pewien problem z weryfikacją jego roszczenia. Czy powinnam zapłacić klientowi żądaną przez niego kwotę?
Autorka pytania nie powinna płacić kwoty, której żąda klient, przynajmniej na razie.
Przeczytaj także:
Umowa z biurem rachunkowym - odpowiedzialność cywilna i karna księgowej>>>
W pierwszej kolejności należałoby dokonać analizy postanowień umownych dotyczących odpowiedzialności biura rachunkowego za wyrządzoną szkodę. Dosyć dużo takich umów zawiera postanowienie, które w przypadku popełnienia błędu przez biuro rachunkowe nakazuje klientowi (byłemu klientowi) w pierwszej kolejności zgłoszenie tego błędu do biura rachunkowego i żądanie poprawy poprzez biuro, które dopuściło się błędu.
Więcej informacji na ten temat wraz z przykładem zapisu w umowie biura rachunkowego znajdziesz w poradzie Co robić, gdy były klient biura rachunkowego żąda zwrotu kosztów poprawy błędów>>>
Przeczytaj najnowszy numer MONITORA BIUR RACHUNKOWYCH>>>
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right