Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2022-10-03
Data publikacji: 2022-10-03

Gmina stosująca fotopułapki musi informować o ich lokalizacji, ale nie musi tego czynić straż gminna

Jeśli gmina stosuje fotopułapki w celu walki z dzikimi wysypiskami śmieci na swoim terenie, musi w widoczny sposób poinformować o istnieniu monitoringu w miejscu ich instalacji. Obowiązku tego nie mają natomiast straże gminne i miejskie – wynika z interpretacji opublikowanej na stronie internetowej Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Opublikowana na stronie UODO interpretacja stanowi odpowiedź na zapytanie skierowane do urzędu przez inspektora ochrony danych osobowych w jednej z gmin dotyczące tego, jak należy wywiązać się z obowiązku informacyjnego przy zastosowaniu fotopułapek.

Gmina w ramach walki z dzikimi wysypiskami śmieci zaplanowała zakup kilku fotopułapek do nagrywania osób nielegalnie pozbywających się odpadów na jej terenie. Nagrania dokumentujące dokonane wykroczenia miałyby być wykorzystywane jako dowód np. w postępowaniu mandatowym, natomiast pozostałe nagrania byłyby kasowane co kilka dni.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00