Aktualność
Nabycie pączków dla pracowników jest kosztem podatkowym
Zakup dla pracowników pączków z okazji tłustego czwartku stanowi koszt podatkowy pracodawcy. Jest to bowiem wydatek o charakterze czysto pracowniczym i nie ma nic wspólnego z tzw. reprezentacją.
Przypomnijmy, że do kosztów uzyskania przychodów nie można zaliczyć wydatków o charakterze reprezentacyjnym w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Zarówno eksperci podatkowi, jak i organy podatkowe zgadzają się jednak, że przekąski dla pracowników nie mają charakteru reprezentacyjnego. To typowy wydatek pracowniczy, który podlega zaliczeniu w koszty podatkowe. Tak np. pismo dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 2 września 2019 r., sygn. 0111-KDIB2-3.4010.175.2019.3.AD. Opisana zasada dotyczy także nabycia pączków i częstowanie nimi pracowników w tzw. tłusty czwartek. Taki wydatek ma charakter motywacyjno-integracyjny, bezpośrednio poprawiający m.in. atmosferę w pracy. Zakup pączków z okazji tłustego czwartku to standardowa praktyka w korporacjach i nie ma ona związku z wystawnością, okazałością, tworzeniem dobrego wizerunku firmy czy jej działalności. Z wymienionych w poprzednim zdaniu powodów poczęstowanie pączkiem klienta czy kontrahenta w ten dzień może być takze uznane za koszt podatkowy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right