Artykuł
Czy można wprowadzić zakaz używania przez pracowników prywatnych mobilnych urządzeń elektronicznych w trakcie przerw w pracy
PROBLEM
Chcemy wprowadzić do regulaminu pracy zakaz używania na terenie zakładu pracy prywatnych smartfonów, tabletów oraz czytników książek elektronicznych - w czasie 15-minutowej przerwy „śniadaniowej” i 5-minutowych przerw związanych z obsługą monitorów ekranowych. Czy możemy to zrobić? Czy taki zakaz może dotyczyć wszystkich pracowników czy wyłącznie osób na wybranych stanowiskach pracy?
RADA
Pracodawca ma możliwość wprowadzenia regulacji określających sposób wykorzystywania przerw w pracy, kierując się względami bezpieczeństwa oraz uwzględniając potrzebę regeneracji pracowników. Zakaz używania smartfona czy tabletu w czasie 15-minutowej przerwy „śniadaniowej” lub 5-minutowej przerwy od pracy przy monitorze ekranowym będzie uzasadniony zwłaszcza w przypadku pracowników, których charakter pracy wiąże się ze szczególnym obciążeniem wzroku. Taki zakaz może jednak dotyczyć wyłącznie pracowników, dla których przerwy te powinny stanowić odciążenie narządu wzroku, co uniemożliwia korzystanie z mobilnych urządzeń wyświetlających tekst.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right