Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2022 poz. 1404
Wersja aktualna od 2022-07-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2022 poz. 1404
Wersja aktualna od 2022-07-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)

z dnia 21 czerwca 2022 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie uposażenia zasadniczego oraz dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. [Rozporządzenie w sprawie uposażenia zasadniczego oraz dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej] W rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 8 lutego 2008 r. w sprawie uposażenia zasadniczego oraz dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej (Dz. U. z 2017 r. poz. 897, z późn. zm.2)) § 11 otrzymuje brzmienie:

"§ 11. 1. Funkcjonariusze wykonujący zadania na statkach powietrznych Straży Granicznej w składzie załogi statku powietrznego lub zadania związane z bezpośrednią obsługą statków powietrznych otrzymują dodatek lotniczy.

2. Dodatek lotniczy przyznaje się, na wniosek właściwego przełożonego, w wysokości wynoszącej miesięcznie do:

1) 1,8 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 2000 godzin lotu, w tym co najmniej 1000 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

2) 1,6 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1500 godzin lotu, w tym co najmniej 700 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

3) 1,4 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1000 godzin lotu, w tym co najmniej 500 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

4) 1,2 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 500 godzin lotu, w tym co najmniej 300 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

5) 1,0 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 350 godzin lotu, w tym co najmniej 100 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

6) 0,8 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach do 350 godzin lotu;

7) 0,6 kwoty bazowej - mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu.

3. Funkcjonariusz uprawniony do dodatku lotniczego może otrzymać dodatek lotniczy tylko w jednej z wysokości określonych w ust. 2.

4. Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 5700 kg, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

5. Pilotowi wykonującemu zadania na śmigłowcach z wykorzystaniem gogli noktowizyjnych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.

6. Pilotowi posiadającemu ważne uprawnienia i wykonującemu zadania na samolotach zgodnie z przepisami wykonywania lotów według wskazań przyrządów (IFR) zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.

7. Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych w charakterze instruktora, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

8. Pilotowi wykonującemu zadania w charakterze dowódcy załogi na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

9. Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu wykonującemu zadania na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

10. Operatorowi systemów pokładowych wykonującemu zadania mechanika lotniczego przy bezpośredniej obsłudze statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

11. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty w charakterze operatora systemów pokładowych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

12. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze systemu obserwacji lotniczej lub systemu radarowego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

13. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze pokładowego urządzenia dźwigowego lub stanowiska do zrzutu tratw ratowniczych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

14. Pilotowi posiadającemu uprawnienia pilota liniowego zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

15. Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu posiadającemu uprawnienia inżyniera obsługi hangarowej zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

16. Funkcjonariusz nabywa prawo do przyznania jednorazowego dodatku lotniczego z dniem, w którym osiągnął pięcioletni staż służby w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej. Warunkiem przyznania tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego przyznania, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną. Jednorazowy dodatek lotniczy przysługuje w wysokości 300% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek.

17. Za każdy kolejny pełny rok służby pełnionej w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej po osiągnięciu pięcioletniego stażu, o którym mowa w ust. 16 zdanie pierwsze, jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16, ulega zwiększeniu o 20% kwoty przyznanego dodatku lotniczego, nie więcej jednak niż do wysokości 600% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek. Warunkiem zwiększenia tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego zwiększenia, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną.

18. Jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16 i 17, przyznaje się po zakończeniu roku kalendarzowego.

19. Funkcjonariusz wchodzący w skład załogi statku powietrznego Straży Granicznej zawieszony w lotach ze względów zdrowotnych zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty zawieszenia w lotach. Komendant Główny Straży Granicznej może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: M. Kamiński


1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 247 i 815, z 2019 r. poz. 242 i 2026, z 2020 r. poz. 589 i 2409 oraz z 2022 r. poz. 215, 364 i 549.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00