Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2022-07-19

Czy meble zakupione do budowanego budynku mogą zostać od razu zaliczone w koszty

PROBLEM

Jednostka prowadzi budowę budynku wielofunkcyjnego, w którym będzie mieściła się zarówno część biurowa, jak i usługowa. Budynek zostanie oddany do użytku w październiku 2022 r. Już teraz trwają zakupy mebli biurowych do niego. Czy meble te można ująć w ewidencji księgowej jako koszty już w momencie zakupu? W polityce rachunkowości mamy zapis, że składniki majątku o wartości poniżej 10 000 zł są odpisywane w koszty w miesiącu oddania ich do użytkowania.

RADA

Zakup mebli o niskiej wartości z przeznaczeniem do budowanego środka trwałego należy ująć w kosztach (podatkowo i rachunkowo) dopiero w momencie oddania budynku do użytkowania. Szczegóły - w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00