Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 19-03-2024
Artykuł aktualny na dzień 19-03-2024
Data publikacji: 2022-06-01

Płatnik zaliczek na PIT od nagród w konkursie marketingowym – wyrok NSA

Płatnikiem PIT od nagród w konkursie mającym charakter promocyjny jest podmiot, który konkurs organizuje i wypłaca przewidziane w nim nagrody, a nie sponsor, czyli podmiot, który w celu promocyjnym ponosi ciężar ekonomiczny tych nagród, ale nie bierze udziału w ich wypłacaniu - wyrok NSA z 1 lutego 2022 r., sygn. akt II FSK 1985/19.

Stan faktyczny

Spółka jest producentem gier internetowych. Wyprodukowała m.in. grę karcianą osadzoną w realiach świata fantasy stworzonego w literaturze. W celu podniesienia rywalizacji wśród grających w tę grę spółka wprowadziła oficjalną serię rozgrywek e-sportowych, dając graczom możliwość walki o tytuł mistrza świata. Organizowane będą więc turnieje, w ramach których gracze zdobywać będą punkty. Turnieje organizować będzie sama spółka, ale oprócz tego zamierza udzielać licencji na przeprowadzanie turniejów innym podmiotom (dalej: organizatorzy). Organizatorom nie będzie przysługiwać wynagrodzenie od spółki z tytułu organizowania licencjonowanych turniejów. Organizator może bezpośrednio pobierać opłaty za bilety od widzów, które będą stanowiły jego przychód. Co więcej, organizator może samodzielnie zawierać umowy ze sponsorami wydarzenia. Licencjonowane turnieje mogą być organizowane poza terytorium Polski, a udział w nich będzie dla graczy bezpłatny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00