Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2003-10-04

Czy niedobory ujawnione podczas inwentaryzacji można zaliczyć do kosztów

Rozpoczynamy inwentaryzację. Czy w przypadku ujawnienia niedoborów będę mogła zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów jako stratę? Czy mogę niedobory zaliczyć do kosztów w pełnej wysokości, czy też uwzględniając otrzymane odszkodowanie?

Straty w środkach trwałych i wartościach niematerialnych i prawnych ujawnione w trakcie inwentaryzacji zalicza się do kosztów tylko w tej cześci, która nie została uprzednio odpisana w formie odpisów amortyzacyjnych. Straty w środkach obrotowych zalicza się w koszty w pełnej wysokości. Natomiast odszkodowania w pełnej wysokości zalicza się do przychodów. Obowiązek przeprowadzania okresowej inwentaryzacji posiadanych składników majątku został nałożony przepisami ustawy o rachunkowości, określającymi zasady i terminy jej przeprowadzania. Niejednokrotnie zdarza się, że podczas inwentaryzacji zostają ujawnione niedobory tych składników.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00