Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2003-10-04

Czy biuro nieruchomości musi mieć kasę fiskalną

Prowadzimy biuro nieruchomości. Nasza działalność polega m.in. na pośredniczeniu w sprzedaży garaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Czy jesteśmy zobowiązani do posiadania kasy fiskalnej?

Nie mają Państwo obowiązku posiadania kasy rejestrującej. Rozporządzenie Ministra Finansów z 23 grudnia 2002 r. w sprawie kas rejestrujących zawiera wykaz czynności, które czasowo zostały zwolnione z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Do 31 grudnia 2004 r. ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kas fiskalnych korzystają m.in. usługi obsługi nieruchomości świadczone na zlecenie o symbolu PKWiU 70.3. Według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług grupa 70.3 - Usługi obsługi nieruchomości świadczone na zlecenie zawiera podgrupy 70.31 - Usługi agencji nieruchomości świadczone na zlecenie oraz 70.32 - Usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami świadczone na zlecenie. Dlatego biuro nieruchomości do 31 grudnia 2004 r. nie ma obowiązku posiadania kasy rejestrującej do ewidencjonowania obrotu z tytułu świadczonych przez siebie usług bez względu na osiągnięty obrót jako agencja nieruchomości wykonująca usługi na zlecenie.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00