comment
Porada
Data publikacji: 2003-10-04
Czy biuro nieruchomości musi mieć kasę fiskalną
Prowadzimy biuro nieruchomości. Nasza działalność polega m.in. na pośredniczeniu w sprzedaży garaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Czy jesteśmy zobowiązani do posiadania kasy fiskalnej?
Nie mają Państwo obowiązku posiadania kasy rejestrującej. Rozporządzenie Ministra Finansów z 23 grudnia 2002 r. w sprawie kas rejestrujących zawiera wykaz czynności, które czasowo zostały zwolnione z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Do 31 grudnia 2004 r. ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kas fiskalnych korzystają m.in. usługi obsługi nieruchomości świadczone na zlecenie o symbolu PKWiU 70.3. Według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług grupa 70.3 - Usługi obsługi nieruchomości świadczone na zlecenie zawiera podgrupy 70.31 - Usługi agencji nieruchomości świadczone na zlecenie oraz 70.32 - Usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami świadczone na zlecenie. Dlatego biuro nieruchomości do 31 grudnia 2004 r. nie ma obowiązku posiadania kasy rejestrującej do ewidencjonowania obrotu z tytułu świadczonych przez siebie usług bez względu na osiągnięty obrót jako agencja nieruchomości wykonująca usługi na zlecenie.
Pozostało 23% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu