Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-11-01

Kiedy przedsiębiorca może odwołać ofertę

1 października 2003 r. złożyłem pięć identycznych ofert, starając się zdobyć nowe zlecenia dla mojej firmy od firm, z którymi nigdy dotąd nie współpracowałem. Moja firma ma kłopoty, więc żądana przeze mnie cena była atrakcyjna. Interesy szły do października tak źle, że nawet nie wprowadziłem zastrzeżenia „promocja ważna tylko przez tydzień”. Otrzymałem już dzień później duże zamówienie, którego realizacja wykluczała wywiązanie się z jakichkolwiek innych zleceń. Odwołałem więc pozostałe oferty. Jeden z niedoszłych kontrahentów twierdzi, że muszę się jednak wywiązać ze złożonej oferty. Powołuje się na Kodeks cywilny i zasadę, że można odwołać ofertę jedynie pod warunkiem, że jej odwołanie wpłynęło do adresata oferty przed samą ofertą albo wraz z nią.

Jeżeli niedoszły kontrahent nie wysłał potwierdzenia przyjęcia Pana oferty przed nadejściem do jego firmy odwołania tej oferty, to nie może domagać się zawarcia umowy. Nie podał Pan bowiem w swojej ofercie terminu jej obowiązywania. Do momentu, kiedy z firmy niedoszłego kontrahenta nie wysłano oświadczenia o przyjęciu Pana oferty, może Pan ją odwołać.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00