Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-11-01

Jak rozliczyć w czasie koszty rozmów telefonicznych

Spółka z o.o. zajmująca się przetwórstwem rolno-spożywczym otrzymała w lutym 2002 r. fakturę za rozmowy telefoniczne przeprowadzone w grudniu 2001 r. Wydatki wynikające z tej faktury zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w miesiącu otrzymania faktury, co zostało zakwestionowane przez urząd skarbowy w trakcie przeprowadzonej niedawno kontroli. Zdaniem urzędu, przedmiotowe wydatki nieprawidłowo zakwalifikowano do kosztów 2002 r., gdyż powinny być one uwzględnione w kosztach roku, którego dotyczą, czyli w grudniu roku poprzedniego. Urząd zwrócił przy tym uwagę na fakt, że zeznanie wstępne o wysokości dochodu osiągniętego za 2001 r. spółka złożyła dopiero pod koniec marca 2002 r. Czy stanowisko kontrolujących było słuszne?

Urząd skarbowy prawidłowo zakwestionował wspomniane wydatki jako koszty 2002 r. Koszty uzyskania przychodów są potrącalne w roku podatkowym, którego dotyczą. Powinni je Państwo uwzględnić w kosztach 2001 roku. Spółce znana była wysokość kosztów przed złożeniem zeznania podatkowego, zatem mogła je uwzględnić w kosztach roku podatkowego, którego koszty dotyczyły.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00