Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-11-01

Jak ewidencjonować i wykazać w sprawozdaniu finansowym utracone należności

Nasza firma posiada należności od przedsiębiorstwa, w którym wprowadzany jest program naprawczy, o czym zostaliśmy powiadomieni stosownym pismem. Jednocześnie została do nas skierowana propozycja umorzenia części należnych nam kwot. Jej przyjęcie warunkuje spłatę reszty zadłużenia tego przedsiębiorstwa na początku przyszłego roku. Według propozycji tej firmy wraz z przekazaniem nam reszty należności nastąpiłoby automatyczne umorzenie wynegocjowanej części należności. Umorzenie należności wiąże się ze spisaniem ich na straty. W jaki sposób zarejestrować tę operację i wykazać ją w sprawozdaniu finansowym?

Rejestracja spisania należności sprowadza się do zmniejszenia stanu należności od danego dłużnika o kwotę uznaną za straconą. Jednocześnie należy pamiętać o zmniejszeniu odpisu aktualizującego wartość tych należności, jeśli go dokonano w związku z wcześniej rysującym się ryzykiem ich utraty (art. 35b ust. 3 ustawy o rachunkowości).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00