Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-09-20

EUIPO bada znak, nie koncepcje biznesowe

Charakter odróżniający należy oceniać w stosunku do towarów lub usług, dla których znak towarowy został zgłoszony, z uwzględnieniem sposobu postrzegania go przez właściwy krąg odbiorców - orzekł Sąd Unii Europejskiej.

Sprawa zaczęła się w marcu 2020 r., gdy polski producent żywności gotowej do spożycia - Sushi & Food Factor sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Robakowie - dokonał zgłoszenia w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) dwóch znaków towarowych dla oznaczeń graficznych. Oba przedstawiały napis „READY 4YOU”, gdzie dwa człony zostały przedzielone dwoma ukośnymi kreskami. Znaki różniły się tylko kolorem tła - jeden umiejscowiono na beżowym tle, drugi zaś na gradiencie koloru czerwonego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00