Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-01-18

opinia

Niemcy stawiają na własny lit

Tesla buduje fabrykę samochodów elektrycznych niedaleko BerlinaTesla buduje fabrykę samochodów elektrycznych niedaleko Berlina

W grudniu 2021 r. w Niemczech zarejestrowanych było 450 tys. samochodów elektrycznych. W porównaniu z 48 mln samochodów osobowych w tym kraju to nadal niezadowalający wynik, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę ambitne cele klimatyczne niemieckiego rządu.

W umowie koalicyjnej podpisanej przez partie wchodzące w skład nowego gabinetu zaplanowano, że do 2030 r. liczba takich samochodów osiągnie 15 mln. Detlef Müller, członek komisji transportu w Bundestagu, w rozmowie z niemieckim programem „Tagesschau” zaznaczył, że kluczem do osiągnięcia tego celu jest uruchomienie produkcji nowych modeli samochodów elektrycznych. Gdy koncerny samochodowe zaoferują szeroką gamę aut, klienci będą je kupować. Sercem każdego samochodu elektrycznego jest bateria litowo-jonowa wielokrotnego ładowania. Wraz ze znacznym wzrostem produkcji e-aut zwiększa się także zapotrzebowanie na główny składnik tych baterii – lit. Każda bateria zawiera aż 10 kg

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00